00:22
0
کد خبر : 15211

آرسنال - پاری‌سن‌ژرمن؛ مچ‌اندازی اسپانیایی‌ها در لندن

یکی از مسابقات حساس هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا را آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن برگزار می‌کنند.

آرسنال - پاری‌سن‌ژرمن؛ مچ‌اندازی اسپانیایی‌ها در لندن

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دیدار تیم‌های آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن از هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار خواهد شد.

شاگردان میکل آرتتا که در هفته اول مسابقات در شب واکنش فوق‌العاده داوید رایا از روی نقطه پنالتی به یک تساوی بدون گل رسیدند، در اولین میزبانی اروپایی فصل خود به مصاف پاری‌سن‌ژرمن می‌روند. تیمی که سرمربی آرسنال در آن سابقه بازی دارد و حتی فصل گذشته، شایعاتی مبنی بر حضور آرتتا روی نیمکت پاری‌سن‌ژرمن نیز مطرح شده بود. موضوعی که می‌تواند جذابیت‌های تقابل دو غول این روزهای فوتبال اروپا را افزایش دهد.

اولین پیروزی، هدف توپچی‌ها

هواداران آرسنال در دومین بازی لیگ قهرمانان اروپا، انتظار یک نمایش بهتر نسبت به جدال با آتالانتا را دارند. این تیم در جدال با نماینده ایتالیا، تنها ۹ لمس توپ در محوطه جریمه حریف داشت که کم‌ترین لمس توپ این تیم در یک بازی از لیگ قهرمانان اروپا از سال ۲۰۱۴ مقابل بایرن مونیخ محسوب می‌شود. البته که آرسنال، در یک هفته سخت و بین دو بازی خارج از خانه مقابل تاتنهام و منچسترسیتی به مصاف آتالانتا رفت. حالا آرسنال با عبور از این شرایط بحرانی، در مسیر درستی قرار گرفته و پس از برد ۴ بر ۲ مقابل لسترسیتی، در رده سوم جدول لیگ برتر انگلیس قرار گرفته است. امید آرسنال در این بازی، به یوکایو ساکا خواهد بود که در پنج بازی خانگی از لیگ قهرمانان اروپا، هفت اثر مستقیم روی گل با ۴ گل و سه پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. در صورت عدم گلزنی آرسنال در این مسابقه، این تیم برای اولین بار در تاریخ خود گلزنی برای سه بازی متوالی اروپایی ناکام خواهد بود.

همه چیز تحت تأثیر دعوای دمبله و انریکه

پاری‌سن‌ژرمن در اولین فصل بدون امباپه شروع خوبی در لیگ یک فرانسه داشته و در اولین مسابقه لیگ قهرمانان نیز با گل به خودی و اشتباه مهلک دروازه‌بان حریف، به یک برد ارزشمند رسیده اما حواشی روزهای اخیر، این باشگاه را تحت تأثیر قرار داده است. پس از درگیری انریکه با دمبله در دیدار با رن، سرمربی اسپانیایی نام او را از لیست بازی با آرسنال کنار گذاشت و صراحتا در کنفرانس خبری خود از این موضوع گفت: «اگر کسی به تعهدات و الزامات تیم احترام نگذارد، جایی در این بازی مهم ندارد. با کنار گذاشتن دمبله بهترین تصمیم را گرفتم. جوری رفتار می‌کنید که انگار ما هرگز با وجود دمبله شکست نخوردیم! نه، اینگونه نیست. ما با دمبله به نیوکاسل، دورتموند، میلان و بارسا باختیم.»

بر اساس داده‌های سوپرکامپیوتر اوپتا، پاری‌سن‌ژرمن سخت‌ترین برنامه را بین ۳۶ تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا دارد و همین موضوع ارزش پیروزی آن‌ها در نخستین مسابقه فصل برابر جیرونا را نشان می‌دهد. در غیبت دمبله، پاری‌سن‌ژرمن برای کسب دومین برد متوالی اروپایی خود به بردلی بارکولا دلبسته که شروعی فوق‌العاده در این فصل داشته است. این مهاجم ۲۲ ساله در فصل گذشته، تنها ۴ گل به ثمر رساند اما تا این‌جای فصل در شش مسابقه شش گل به نام خود ثبت کرده است.

بازی‌های رودرروی دو تیم 

آرسنال در چهار دیدار قبلی با پاری‌سن‌ژرمن یک برد و سه تساوی داشته و شکست‌ناپذیر بوده است. در واقع پاری‌سن‌ژرمن مقابل هیچ تیمی به اندازه آرسنال در مسابقات اروپایی بازی‌های بدون بردی نداشته. همچنین پاریسی‌ها در هر سه مسابقه خارج از خانه قبلی خود مقابل رقبای انگلیسی، شکست خوردند که دو شکست برابر منچسترسیتی و یک شکست برابر نیوکاسل در رقابت‌های فصل گذشته بوده است. در سمت مقابل، آخرین تقابل آرسنال با تیم‌های فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی شش بر صفر مقابل لانس تر مرحله گروهی فصل گذشته برمی‌گردد که بزرگ‌ترین پیروزی یک تیم انگلیسی بر فرانسوی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بود. آرتتا، ششمین سرمربی اسپانیایی خواهد بود که انریکه با آن در لیگ قهرمانان اروپا رقابت می‌کند و انریکه، حداقل یک بار تمام پنج مربی قبلی را در این مسابقات شکست داده است.

برچسب ها
کد خبر : 15211
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار