18:00
0
کد خبر : 15343

ایستگاه هفتم لیگ؛ از جدال جذاب ربیعی و حسینی تا دربی شمالی‌ها!

هفته هفتم رقابت های لیگ برتر ایران، امروز با انجام چهار مسابقه آغاز خواهد شد.

ایستگاه هفتم لیگ؛ از جدال جذاب ربیعی و حسینی تا دربی شمالی‌ها!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌وچهارم فعالیت خود به ایستگاه هفتم رسیده و قرار است مسابقات هفته هفتم امروز فعالیت خود را آغاز کند و تا روز یکشنبه دیدارهای هفته هفتم ادامه خواهد داشت.

4 تیم مدعی و پرطرفدار استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به‌واسطه حضورشان در مسابقات آسیایی، روزهای شنبه و یکشنبه مسابقات خود در لیگ برتر را دنبال می‌کنند و در شرایطی قرار است امروز 4 دیدار به انجام برسد.

ذوب آهن اصفهان - آلومینیوم اراک؛ نبرد جذاب ربیعی و حسینی در فولادشهر

در یکی از مسابقات جذاب این هفته، ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان آلومینیوم اراک است. مسابقه‌ای بین دو تیم میانه جدولی که سه امتیاز آن می‌تواند هر یک از دو تیم را از میانه جدول رها کرده و به سمت بالای جدول سوق دهد.

ذوب آهن که هفته گذشته نخستین شکست فصل خود را در اهواز برابر فولاد تجربه کرد، در خانه خود به دنبال بازگشت به روند امتیازگیری خواهد فود و باید دید گاندوها می‌توانند اولین پیروزی خانگی فصل خود را کسب کرده و خود را از میانه‌های جدول به سمت بالانشینی برسانند یا خیر.

در سمت مقابل آلومینیوم اراک قرار دارد که هفته گذشته نخستین سه امتیاز فصل را از آن خود کرد تا مجتبی حسینی نفس راحتی کشیده باشد. سبزپوشان اراکی برای تداوم روند رو به رشد خود ملزم به کسب نتیجه در اصفهان هستند و باید دید در برابر تیمی که از آن‌ها یک امتیاز کمتر دارند، چه خواهند کرد.

نکته آماری دیدارهای دو تیم عدم موفقیت آلومینیوم برابر ذوبی‌ها در لیگ برتر است. از هشت بازی برگزار شده بین دو تیم، گاندوها موفق به کسب سه برد شده‌اند و پنج بازی هم مساوی شده تا ایرالکو رنگ برد برابر گاندوهای اصفهانی را ندیده باشد و باید دید این بار این طلسم برای تیم اراکی شکسته خواهد شد یا خیر.

مس رفسنجان - شمس آذر قزوین؛ دوئل بحران زده‌ها در رفسنجان

نارنجی‌پوشان با هدایت محرم نویدکیا روزهای خوبی را در لیگ بیست‌وچهارم پشت سر نمی‌گذارند و با وجود آنکه یکی از 6 مسابقه‌شان در فصل جدید هنوز به انجام نرسیده و تقابل با استقلال معوق‌شده اما شرایط مس در جدول رده‌بندی مطلوب نیست؛ به‌طوری‌که شاگردان نویدکیا با کسب فقط 5 امتیاز از 15 امتیاز ممکن در رتبه دوازدهم جدول حضور دارند. 

مسی‌ها که فقط یک‌بار در فصل جدید طعم پیروزی را چشیده‌اند، امیدوار هستند بتوانند دومین برد خود در فصل جدید را هم در خانه برابر شمس‌آذر به‌دست آورند چرا که این پیروزی می‌تواند نارنجی‌پوشان را به جمع 8 تیم برتر جدول برساند و آن‌ها را از وضعیت بحرانی کنونی خارج کند.

شمس‌آذر برخلاف فصل گذشته که تیمِ شگفتی‌ساز لیگ بیست‌وسوم بود، حالا در فصل جدید وضعیتی کاملاً متفاوت دارد و یشمی‌پوشان از 18 امتیاز ممکن در فصل جدید فقط 3 امتیاز کسب کرده‌اند و هیچ بردی در کارنامه شاگردان سعید دقیقی دیده نمی‌شود. 

شمس‌آذری‌ها که به لطف تفاضل گل بهتر یک پله تا قعر جدول فاصله دارند، در سودای طلسم‌شکنی و رسیدن به اولین پیروزی‌شان در لیگ بیست‌وچهارم هستند تا بتوانند از جمع تیم‌های بحران‌زده خارج شوند و خود را به جمع تیم‌های میانه‌جدولی نزدیک کنند. در بهترین حالت، شمس‌آذر می‌تواند تا رتبه دهم جدول خود را بالا بکشد و خطر سقوط به قعر جدول هم شاگردان دقیقی را تهدید می‌کند.

خیبر خرم آباد - گل‌گهر سیرجان؛ اورلیو به دنبال اولین پیروزی!

از چارچوب هفته هفتم لیگ برتر، خیبر در خرم آباد میزبان گل گهر سیرجان است. دیداری که مارکو اورلیو دستیار برزیلی سابق رضا مهاجری، برای دومین بار به عنوان مرد اول کادرفنی، تیم سبزپوش لرستانی را هدایت خواهد کرد و باید دید پس از شکست هفته گذشته، این بار خیبر بدون مهاجری چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

خیبر در حالی با مهاجری قطع همکاری کرده که این تیم اولین تیم این فصل لیگ برتر است که سرمربی خود را تغییر داده و سکان هدایت خود را به مارکو اورلیو، مربی برزیلی، سپرده است. تیم لرستانی این فصل فقط در هفته اول برابر هوادار موفق به کسب برد شده و باید دید در بازی خانگی فردا موفق به کسب سه امتیاز و سر و سامان دادن شرایط جدولی خود خواهد شد یا خیر.

در سمت مقابل گل گهر سیرجان قرار دارد که با کسب دو تساوی بدون گل برابر مس رفسنجان و هوادار از تیم های بالای جدولی فاصله گرفته و در این مسابقه برای عقب نماندن از تیم های بالاتر از خود، نیازمند کسب سه امتیاز است و باید دید تیم مهدی تارتار موفق به گلزنی پس از دو مسابقه و برد بازی فردای خود خواهد شد یا خیر.

دو تیم سابقه چهار بازی در لیگ آزادگان را برابر هم دارند که دو بازی تیم سیرجانی موفق به کسب برد شده و دو بازی هم مساوی شده است. همچنین مهدی تارتار در دو تقابلی که مقابل خیبر داشته، شکست نخورده و باید دید این مسابقه با چه نتیجه‌ای همراه خواهد شد.

نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی؛ دربی شمالی‌ها، شاگرد زارع و رویای صدرنشینی!

نساجی در قائمشهر میزبان ملوان بندر انزلی خواهد بود. دربی شمال کشور بین دو تیم مازندرانی و گیلانی که باتوجه به جایگاه دو تیم، برای بالا و پایین جدول پراهمیت است.

نساجی اگر چه دو بازی اخیر خود را موفق به کسب سه امتیاز شده و نباخته است اما این تیم همچنان جزو سه تیم لیگ برتری است که موفق به کسب سه امتیاز در طول فصل جاری نشده و بدین ترتیب شرایط مناسبی در جدول رده‌بندی ندارد. در نتیجه شاید این بهترین فرصت برای شاگردان ساکت الهامی است تا اولین برد فصل را در خانه خود به دست آورده و شرایط خود را بهبود بخشند.

با این حال کار نساجی به این راحتی‌ها هم نیست چرا که حریف مازنی‌ها تیم بالای جدولی ملوان است. تیمی که این فصل هم موفق به کسب نتایج خوبی شده و در حال حاضر در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد. شاگردان مازیار زارع برای حفظ رتبه خود ناچار به کسب پیروزی هستند و باید دید می‌توانند در این بازی خارج از خانه برنده شوند یا نه.

دو تیم چهار بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که نساجی هیچ گاه نتوانسته در دربی لیگ برتری شمال به پیروزی برسد و سهم ملوان سه برد بوده و یک بازی هم مساوی شده و باید دید شاگردان الهامی با شکست طلسم دربی شمال موفق به کسب اولین سه امتیاز فصل هم خواهند شد یا خیر.

برچسب ها
کد خبر : 15343
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار