02:31
0
کد خبر : 15281

به بهانه برد پرگل سپاهان؛ قاطع‌ترین پیروزی‌های ایرانی‌ها در آسیا

اختصاصی/ روز گذشته سپاهان با چهار گل در لیگ قهرمانان سطح دو آسیا از سد استقلال تاجیکستان گذشت.

به بهانه برد پرگل سپاهان؛ قاطع‌ترین پیروزی‌های ایرانی‌ها در آسیا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و استقلال تاجیکستان از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه‌شنبه در چارچوب دیداری از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، سطح دوم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی با نتیجه قاطع ۴ بر ۰ به سود طلایی پوشان به پایان رسید.

نماینده ایران در حالی موفق شد این پیروزی را بدست بیاورد که در تاریخ مسابقات باشگاهی آسیا، بارها باشگاه‌های ایرانی موفق شده‌اند رقبای خود را با نتیجه پر گل شکست بدهند. به همین بهانه در ادامه قاطع‌ترین بردهای تیم‌های ایرانی در آسیا را با هم مرور می‌کنیم.

ملوان ۱۲ - ۰ ویکتوری مالدیو

شاید کمتر به یاد داشته باشیم، اما در عین تعجب بهترین برد باشگاهی در آسیا در بین تیم‌های ایرانی متعلق است به تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که در سال ۱۹۸۶ توانست با نتیجه عجیب ۱۲ بر صفر ویکتوری مالدیو را شکست دهد. در این بازی محمد احمدزاده مهاجم فراموش‌نشدنی این تیم با ۹ گلی که به ثمر رساند رکوردی تاریخی را در فوتبال ایران به نام خودش ثبت کرد.

پاس ۱۰ - ۱ السیب عمان

در تابستان سال ۱۳۷۷ و زمانی‌که فوتبال ایران سرمست از پیروزی در جام جهانی ۱۹۹۸ مقابل آمریکا بود، پاس به نمایندگی از ایران در «جام در جام آسیا» شرکت کرد. این تیم در بازی نخست با السیب عمان روبه‌رو شد و در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۱۰ بر یک به پیروزی رسید. ۴ گل از ۱۰ گل پاس را حسین خطیبی به‌ثمر رساند. با این حال در کمال تعجب نماینده ایران در بازی برگشت ۲ بر صفر شکست خورد و در مرحله بعد توسط الطلبه عراق حذف شد. 

پرسپولیس ۹ - ۰ پنجاب پاکستان

فرشاد پیوس که رکورددار بیشترین گل زده در تاریخ ورزشگاه آزادی است، بیشترین گل زده خود در جریان یک بازی را هم در دیدار با پنجاب پاکستان به‌ثمر رساند و موفق شد ۷ بار دروازه این تیم را باز کند. پرسپولیس در اولین دوره از «جام در جام آسیا» در گام نخست با پنجاب پاکستان دیدار داشت و توانست این تیم را با نتیجه ۹ بر صفر شکست دهد. پرسپولیس در ادامه این رقابت‌ها فاتح این مسابقات شد و مهم‌ترین افتخار بین‌المللی خود را کسب کرد.

سپاهان ۹ - ۰ آلمالیق ازبکستان 

طلایی پوشان اصفهانی در آسیا پیروزی‌هایی بزرگتر از برتری ۴ بر ۰ مقابل استقلال تاجیکستان هم داشته‌اند و پرگل‌ترین پیروزی آن‌ها به پاییز سال گذشته برمی‌گردد. سپاهان مانند پرسپولیس با پیروزی ۹ بر صفر مقابل آلمالیق ازبکستان یکی از بهترین بردهای تاریخ نمایندگان ایران را ثبت کرد و علاوه بر اینکه قاطع‌ترین برد تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را رقم زد، رکوردهای دیگری هم به جای گذاشت. بازی سپاهان با آلمالیق در شرایطی ۹ بر صفر به پایان رسید که تا دقیقه ۵۵ با نتیجه یک بر صفر دنبال می‌شد و سپاهان در ادامه ۸ گل زد که این بیشترین تعداد گلی است که یک باشگاه ایرانی در یک نیمه بازی زده است. گل‌های سپاهان در این مسابقه توسط ۷ بازیکن مختلف زده شد که این بیشترین تعداد گلزنی است که یک باشگاه ایرانی در یک بازی آسیایی داشته است. 

استقلال ۸ - ۰ هومنتمن لبنان / استقلال ۷ - ۰ هومنتمن لبنان

بهترین و پرگل‌ترین برد استقلال در آسیا با درخشش فرهاد مجیدی به عنوان بازیکن و هدایت ناصر حجازی به دست آمد. آبی‌ها در چارچوب جام باشگاه‌های آسیا، و در دور برگشت با ۸ گل تیم فوتبال هومنتمن لبنان را گلباران کردند تا پرگل‌ترین پیروزی آبی پوشان در مقابل این باشگاه لبنانی رقم خورده باشد. جالب آنکه استقلال در بازی رفت هم این تیم را با ۷ گل شکست داده بود. 

فولاد ۶ - ۰ القادسیه لبنان

تیم فولاد خوزستان در سال ۲۰۰۴، در اولین حضورش در مسابقات آسیایی و در همان اولین دیدار، تیم فوتبال القادسیه لبنان را با ۶ گل شکست داد. اصغر رامشگر با گلزنی در این بازی، نام خود را به‌عنوان نخستین گلزن فولاد خوزستان در تاریخ لیگ قهرمانان ثبت کرد و میثم سلیمانی» علی بداوی، مجاهد خضیراوی، نادر احمدی و پژمان منتظری هم گل‌های بعدی را زدند تا نویدبخش روزهای خوب آینده باشند که البته متأسفانه این‌گونه نشد و این پیروزی در واقع اولین و آخرین برد فولاد در آن فصل از مسابقات بود و جالب اینکه القادسیه درنهایت از این گروه صعود کرد.

پرسپولیس ۶ - ۱ الشباب امارات 

تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۲۰۱۰ با هدایت مصطفی دنیزلی موفق شد الشباب امارات را با درخشش و هتریک ایمون زاید مهاجم ایرلندی تبارش با نتیجه ۶ بر ۱ درهم بکوبد تا به بهترین برد خود در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دست یابد. این یکی از بزرگترین پیروزی‌های پرسپولیس در تاریخ مسابقات آسیایی بود، آن هم در دوره‌ای که این باشگاه روزهای پر نوسانی را پشت سر می‌گذاشت.

پرسپولیس ۵ - ۰ آلیما قزاقستان 

سرخ پوشان پایتخت علاوه بر پیروزی درخشان در برابر رقیب اماراتی، سال‌ها قبل‌تر از آن و در یک دیدار دراماتیک و تاریخی در سال ۱۹۹۵، در حالی که بازی رفت را با نتیجه سه بر صفر به آلیمای قزاقستان واگذار کرده بودند، در دیدار برگشت و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر توانستند با ۵ گل آلیما را در هم بشکنند و یکی از قاطع‌ترین پیروزی‌های خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرند. 

سپاهان ۵ - ۰ الاتحاد سوریه / سپاهان ۵ - ۰ الجزیره امارات 

سپاهانی‌ها در طول تاریخ حضور خودشان در آسیا، بارها پیروزی‌های پر‌گلی را جشن گرفته‌اند و دومرتبه هم تیم رقیبشان را ۵ گله کرده‌اند. آن‌ها ابتدا در سال ۲۰۰۶ توانستند الاتحاد سوریه را با گل‌های عبدالوهاب ابوالهیل، محمد نوری (۲ گل) و عماد رضا (۲ گل) شکست دهند و سه سال بعد هم الجزیره امارات را با گلزنی احمد جمشیدیان (۲ گل) ابراهیم توره، میلوارد یانوش و جواد کاظمیان از میان برداشتند.

ذوب‌آهن ۵ - ۲ بنیادکار ازبکستان

ذوب آهن هم در سال ۲۰۱۶ سابقه زدن ۵ گل را به تیم قدرتمند بنیاد کار ازبکستان دارد. این تیم اصفهانی در این سال با نتیجه ۵ بر ۲ بنیادکار را شکست داد تا پرگل‌ترین دیدار آسیایی خود را در مقابل این تیم ازبکستانی رقم بزند. در این بازی دانیال اسماعیلی‌فر، وحید محمدزاده، مهدی رجب‌زاده، کاوه رضایی و مرتضی تبریزی گل‌های ذوب‌آهن را به ثمر رساندند.

برچسب ها
کد خبر : 15281
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار