18:38
0
کد خبر : 15041

به استقبال دوئل کلاسیک بریتانیایی/ منچستریونایتد - تاتنهام؛ می‌خواهم زنده بمانم!

دو تیم بحران‌زده این روزهای فوتبال انگلیس حساس‌ترین و جذاب‌ترین مسابقه هفته ششم لیگ برتر را امروز برگزار می‌کنند.

به استقبال دوئل کلاسیک بریتانیایی/ منچستریونایتد - تاتنهام؛ می‌خواهم زنده بمانم!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ حساس‌ترین مسابقه هفته ششم لیگ برتر انگلیس در شرایطی برگزار خواهد شد که هر دو تیم، اوضاع خوبی در جدول لیگ ندارند.

منچستریونایتد در شرایطی در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم تاتنهام است که هیچکدام از دو تیم، فعلا در کورس حضور در چهار تیم بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار ندارند. منچستریونایتد در رده یازدهم قرار گرفته و تاتنهام، تنها به دلیل تفاضل گل بهتر در رده دهم جدول جای گرفته است. هفته گذشته، یونایتد نتوانست به دومین برد متوالی فصل خود برسد و در روز از دست دادن موقعیت‌های زیاد، مقابل کریستال پالاس به تساوی بدون گل رسید.

تیم تن هاخ با وجود تمامی ضعف‌ها در خط دفاعی و هجومی، آمار جالبی از حیث امید گل ثبت کرده است. یونایتد پس از سیتی و لیورپول، با ۹.۶ امید گل سومین تیم برتر لیگ از این حیث است اما تنها موفق شده پنج گل در پنج بازی به ثمر برساند؛ ۴.۶ گل کم‌تر از حد معمول. تنها ساوتهمپتون با به ثمر رساندن ۲ گل از امید گل ۷.۱، آمار ضعیف‌تری در این فصل لیگ نسبت به منچستریونایتد دارد.

استراحت دادن تن هاخ به رشفورد در جدال هفته گذشته مقابل تاتنهام پس از دو بازی متوالی گلزنی این بازیکن، شائبه‌های تنش بین این دو را بیش‌تر کرد اما تن هاخ این شایعات را رد کرده است. رشفورد با شش گل زده مقابل تاتنهام، همواره عملکرد خوبی مقابل این تیم داشته و تنها دروازه لسترسیتی را با ۸ گل بیش‌تر از این تیم در تاریخ لیگ برتر انگلیس باز کرده است. ضمن اینکه از آغاز فصل گذشته، تنها نیوکاسل و برایتون بیش از تاتنهام اجازه ضدحمله سریع به حریف داده‌اند که این موضوع، بیش از هر چیز به سود مارکوس رشفورد و سبک بازی او خواهد بود.

تیم آنژه پوستکوغلو نیز پس از دو شکست متوالی، هفته گذشته مقابل برنتفورد به پیروزی رسید و در میانه هفته نیز با وجود ۱۰ نفره بودن، با سه گل برنتفورد را شکست داد. تاتنهام هفته گذشته، آمار خیره‌کننده کسب ۲۸ امتیاز پس از عقب افتادن از ابتدای فصل گذشته را ثبت کرد که بهترین تیم لیگ پس از منچسترسیتی از این حیث محسوب می‌شود.

نکته نگران‌کننده برای تاتنهام، آمار ضعیف این تیم در دیدارهای اخیر خارج از خانه است. پس از اینکه تاتنهام در شش مسابقه خارج از خانه ابتدایی آنژه پوستکوغلو به ۱۴ امتیاز رسید، در ۱۵ مسابقه بعدی خارج از خانه نیز تنها همین ۱۴ امتیاز را کسب کرده است؛ تاتنهام از نوامبر ۲۰۲۳، تنها به سه برد در مسابقات خارج از خانه لیگ برتر رسیده است.

بازی‌های رودرروی دو تیم 

منچستریونایتد در خانه خود ۲۴ بار تاتنهام را در لیگ شکست داده و تنها آرسنال با ۲۵ برد خانگی مقابل اورتون، موفق شده رکورد بهتری از حیث پیروزی خانگی مقابل یک تیم در تاریخ لیگ برتر به ثبت رساند. البته که در سه مسابقه قبلی دو تیم، تاتنهام شکست‌ناپذیر بوده و به این شکل به چهار شکست متوالی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ واکنش نشان داده است. آخرین بازی دو تیم در اولدترافورد، با دو بازگشت تاتنهام برای به ثمر رسیدن گل تساوی، با تساوی دو بر دو به پایان رسید. آخرین شکست یونایتد مقابل تاتنهام در خانه نیز به شکست مشهور شش بر یک تیم اوله گونار سولشایر مقابل تاتنهام مورینیو در ورزشگاه بدون تماشاگر اولدترافورد برمی‌گردد.

برچسب ها
کد خبر : 15041
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار