03:53
0
کد خبر : 10188

تأثیر قهرمانی یورو روی چهره تجاری انگلیس

قهرمانی انگلیس در یورو ۲۰۲۴ ابعاد تجاری و تبلیغاتی زیادی خواهد داشت.

تأثیر قهرمانی یورو روی چهره تجاری انگلیس

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم ملی انگلیس تنها یک قدم تا رسیدن به قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ فاصله دارد و این اتفاق، قدم بزرگی برای گسترش چهره جهانی کشور انگلیس خواهد بود‌.

پیروزی روز یکشنبه در برلین به این معناست که بازیکنان تیم ملی فوتبال انگلیس، تبدیل به تجاری‌ترین ورزشکاران کشور می‌شوند و سود هنگفتی را از قرارداد خود با اسپانسرها به دست خواهند آورد. استیو مارتین، بنیانگذار یکی از شرکت‌های مطرح ورزشی و سرگرمی کشور انگلیس در مصاحبه با اتلتیک می‌گوید: «قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ هدفی عظیم برای انگلیس است. این حقیقت که فوتبال انگلیس مدام در حال بازگویی تاریخ از سال ۱۹۶۶ است به شگفت‌انگیزی قدیمی شده است. هیچ دستاورد ورزشی‌ای در تاریخ به این اندازه جذاب نیست بنابراین اکنون یک فرصت بزرگ برای انگلیس است و این جام، تبدیل به یک سنت خواهد شد. از زاویه دید بازیکن، مربی یا کلیت تیم، فرصت‌هایی در زندگی وجود دارند که فقط یک بار اتفاق می‌افتند و به آسانی تکرار نمی‌شوند. آن‌ها نتیجه سختی کل دوران حرفه‌ای خود را پس از برد در مسابقه روز یکشنبه مشاهده می‌کنند.»

مارتین همچنین به این اشاره کرد که چطور بازیکنان انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ به خصوص جف هرست و تیم راگبی سال ۲۰۰۳ انگلیس که قهرمان جهان شد، به دلیل بردهای بین‌المللی خود از طول دوران حرفه‌ای خود لذت بردند. تیم کرو، مسئول یکی از آژانس‌های بین‌المللی ورزش انگلیس نیز تأکید کرد که قهرمانی به نفع تمام اعضای تیم خواهد بود اما برندگان اصلی، بازیکنانی هستند که تفاوت ها را رقم می‌زنند. به لحظه‌ای مانند گل اولی واتکینز فکر کنید اما به جای نیمه‌نهایی در فینال!

قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ می‌تواند درهای جدیدی از تجارت و درخواست‌های برندها را به روی بازیکنان باز کند. چیزی که برندها و اسپانسرها روی آن مانور می‌دهند موفقیت و داستان‌های جذاب است. این موضوع را می‌توان در وضعیت برند بازیکنان تیم ملی زنان انگلیس پس از قهرمانی در یورو ۲۰۲۲ زنان فوتبال مشاهده کرد. بازیکنان این تیم، به شکل قابل توجهی پس از قهرمانی در ومبلی برند تجاری خود را گسترش دادند؛ آن‌ها تبدیل به پیشگامانی جدید برای دوره جدید فوتبال زنان انگلیس شدن.

یکی دیگر از نکته‌های مهم در خصوص برند بازیکنان، دوست‌داشتنی بودن تیم و رابطه‌ای است که مردم با تیم دارند. میشا شر مسئول بخش ورزش یکی از شرکت‌های تجاری انگلیس در این باره گفته: «این اتفاق خوبی برای اتحادیه فوتبال انگلیس است چرا که مردم همیشه با تیم ملی فوتبال رابطه‌ای از جنس عشق و نفرت داشتند. اما این تیم در جامعه با مردم ارتباط گرفته و جو مثبتی وجود دارد که اتحادیه فوتبال بتواند روی آن مانور دهد. آن‌ها می‌توانند به شرکای مالی خود ثابت کنند که برای ادامه همکاری با تیم ملی، باید پول بیش‌تری پرداخت کنند و با توجه به میزان موفقیت تیم، علاقه بیش‌تری به همکاری با اتحادیه فوتبال و تیم ملی انگلیس در بازار وجود خواهد داشت.»

از لحاظ اسپانسری، دوره گرت ساوتگیت برای تیم ملی انگلیس با پیشرفتی تاریخی همراه بود. در بازار ورزش، دو نوع ورزشکار وجود دارد؛ ورزشکارانی که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند و ورزشکارانی که از قیمت‌ها تأثیر می‌گیرند. بدون هیچ شکی و سوای هر نتیجه‌ای در رقابت روز یکشنبه، بازیکنان انگلیس در جایگاه ورزشکارانی قرار گرفته‌اند که قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. مسیر انگلیس تا برلین، لحظاتی داشت که با نشان دادن قدرت تیم، باعث افزایش درخواست‌ها برای همکاری با بازیکنان خواهد شد. هیچ چیز به اندازه فوتبال، نمی‌تواند ملت انگلیس را در کارهای روزمره متوقف کند. کنسرت گروه موسیقی the killers به دلیل تماشای دقایق پایانی بازی با هلند متوقف شد، جیمی کار استندآپ کمدین انگلیسی برنامه خود را به دلیل پخش ضربات پنالتی مسابقه با سوئیس متوقف کرد، جیمز گوردون برنامه‌ساز بزرگ انگلیسی نمایش خود را تا زمان پایان دیدار با سوئیس آغاز نکرد و لویی تاملینسون خواننده مشهور تلویزیونی حین اجرای خود برای تماشای دیدار با اسلواکی تعبیه کرده بود. بازیکنان به شکل مشخصی در فرهنگ انگلیس تاثیرگذار هستند و این تأثیر در صورت پیروزی در رقابت فینال نیز بیش‌تر می‌شود.

هر تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴، ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو دریافت می‌کند و در مرحله گروهی به ازای هر برد یک میلیون یورو و به ازای هر تساوی ۵۰۰ هزار یورو می‌گیرند. صعود به یک هشتم ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو جایزه دارد و برای هر مرحله صعود، به ترتیب ۲ و نیم میلیون یورو و ۴ میلیون یورو به تیم‌ها داده می‌شود. در نهایت، برنده فینال به ۸ میلیون یورو و بازنده نیز به ۵ میلیون یورو خواهد رسید.

تا این‌جا، اتحادیه فوتبال انگلیس ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار پوند درآمد داشته که این آمار در فینال بیش‌تر هم خواهد شد. از این پول، ۶۰ درصد در اختیار اتحادیه فوتبال انگلیس قرار می‌گیرد و ۴۰ درصد به بازیکنان خواهد رسید. همچنین سرمربی تیم گرت ساوتگیت نیز پاداشی مضاف بر درآمد سالیانه سه میلیون پوندی خود خواهد داشت. بازیکنان بابت هر بازی ۲۰۰۰ پوند حقوق دریافت می‌کنند که این مبلغ همیشه به خیریه تقدیم می‌شود. درآمد تبلیغ شرکت‌های تحت قرارداد با اتحادیه فوتبال نیز برای بازیکنان وجود دارد.

اگر انگلیس روز یکشنبه به قهرمانی برسد، آن‌ها در تاریخ ثبت خواهند شد و یکی از چندین تیم انگلیسی در تاریخ خواهند بود که به دلیل موفقیت شناخته‌شده هستند؛ مانند تیم راگبی ۲۹۰۳، فوتبال زنان ۲۰۲۲، فوتبال ۱۹۶۶. 

برچسب ها
کد خبر : 10188
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار