22:35
0
کد خبر : 14581

چهره متفاوت استقلال در دو فصل؛ نقطه قوتی که تبدیل به ضعف شد!

خط دفاعی استقلال در این فصل لیگ برتر موفق به کلین‌شیت نشده‌ است! اتفاقی که رویه متفاوت کاملا متفاوت این تیم نسبت به فصل گذشته را نشان می‌دهد.

چهره متفاوت استقلال در دو فصل؛ نقطه قوتی که تبدیل به ضعف شد!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ استقلال که فصل گذشته بهترین تیم لیگ از لحاظ دفاعی بود، در این فصل شروع خوبی در خط دفاعی خود نداشته است.

در این فصل تنها کلین‌شیت استقلال، در لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه رقم خورده و شاگردان جواد نکونام در هیچ‌کدام از مسابقات داخلی خود موفق به ثبت کلین‌شیت نشده‌اند. فصل گذشته، نقطه قوت استقلال با وجود عملکرد نه‌چندان مناسب در فاز هجومی، عملکرد قدرتمند در فاز تدافعی بود که این موضوع را تبدیل به امضای تاکتیکی جواد نکونام کرد.

تیم نکونام در فصل گذشته در ۳۰ بازی ۱۵ گل خورد و حالا در ۴ مسابقه ۶ بار دروازه‌اش را برابر حریفان باز شده می‌بیند! این یعنی ۴۰ درصد گل‌های خورده فصل گذشته که بی‌شک در آینده برای لیگ نخبگان و بازی‌های داخلی آماری نگران‌کننده خواهد بود. این در حالی است که استقلال، به نسبت فصل گذشته در استراتژی دفاعی خود تغییراتی ایجاد کرد و لیگ برای این تیم به جای استفاده از سه دفاع، با چهار دفاع آغاز شد. با این حال پس از عملکرد خوب مقابل الغرافه، جواد نکونام به سیستم فصل گذشته خود بازگشت اما در دیدار با نساجی، مشکل خط دفاعی تیم رفع نشد.

برچسب ها
کد خبر : 14581
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار