18:28
0
کد خبر : 14634

روز سرنوشت‌ساز مدعیان؛ از شهرآورد اصفهان تا حضور تراکتور در فلک‌الافلاک

مسابقات هفته پنجم لیگ برتر ایران امروز با انجام دو بازی حساس و جذاب به پایان می‌رسد تا پرونده این هفته از رقابت‌ها هم رسما بسته شود.

روز سرنوشت‌ساز مدعیان؛ از شهرآورد اصفهان تا حضور تراکتور در فلک‌الافلاک

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ مسابقات هفته پنجم لیگ برتر ایران امروز با برگزاری دو مسابقه حساس به اتمام می‌رسد.

دو تیم مدعی سپاهان و تراکتور که هفته گذشته در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند، امروز در هفته پنجم لیگ برتر مسابقات خود را در لیگ برتر ایران پیگیری می‌کنند. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته، سپاهان در شهرآورد اصفهان به مصاف ذوب‌آهن می‌رود و در دیگر بازی، تراکتور تبریز در خرم‌آباد میهمان تیم خیبر خواهد بود. دو دیداری که در تعیین سرنوشت معادلات بالای جدول لیگ، تأثیر زیادی دارد.

ذوب‌آهن - سپاهان؛ ربیعی در اندیشه تداوم شگفتی

پس از برتری در چهار مسابقه متوالی و شکست در اولین مسابقه لیگ قهرمانان آسیا برابر الوحدات اردن، تیم صدرنشین سپاهان همشهری آماده خود را پیش رو دارد. ذوب‌آهن پس از تساوی در سه مسابقه ابتدایی لیگ، یک پیروزی ارزشمند مقابل تراکتور در تبریز به دست آورد و حالا مانند فصل گذشته، حتی با وجود مشکلات مالی در پی حضور در رتبه‌های بالای جدول خواهد بود. در دربی شهر اصفهان اینکه ذوب آهن هر سه دیدار اخیر را با باخت پشت سر گذاشته و باید دید سپاهان می‌تواند در برد پیاپی دربی پوکر کند یا نه؟

همچنین از آخرین برد گاندوها در دربی اصفهان چیزی حدود سه سال می‌گذرد. جایی که شاگردان مهدی تارتار توانستند با تک گل سجاد دانایی از سد تیم تحت هدایت محرم نویدکیا بگذرند تا تنها برد ذوب‌آهن در ۱۲ دربی اخیر به دست آید. 

در مجموع دو تیم ذوب آهن و سپاهان در لیگ برتر ۴۰ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۲۵ مرتبه طلایی‌پوشان به سه امتیاز رسیده‌اند، ۱۳ بازی با نتیجه تساوی همراه بوده و ۱۲ مسابقه هم با برد ذوبی‌ها به پایان رسیده است. هرچقدر محمد ربیعی در تقابل با تراکتور موفق بوده، در شکست دادن سپاهان و به ویژه تیم ژوزه مورایس ناکام بوده است. ربیعی از ۹ رویارویی برابر سپاهان، ۷ مرتبه شکست خورده و فقط یک برد داشته و البته در ۴ تقابل برابر ژوزه مورایس ۳ بار مغلوب شده و هیچ گاه به برد نرسیده است.

خیبر خرم‌آباد - تراکتور؛ بدون تماشاگر در خرم‌آباد 

تراکتور که برخلاف سپاهان در اولین مسابقه آسیایی فصل خود به پیروزی رسیده، پس از شکست هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن نیاز مبرم به سه امتیاز مسابقه دارد تا از سایر مدعیان کورس قهرمانی و سهمیه عقب نماند. در طرف مقابل خیبر که یکی از سخت‌ترین برنامه‌های این فصل را در ابتدای مسابقات داشته، پس از کسب یک برد، دو تساوی و یک شکست و گلزنی در هر ۴ مسابقه ابتدایی فصل، به دنبال شگفتی‌سازی در مسابقه‌ای خواهد بود که بدون حضور تماشاگران این تیم در ورزشگاه تختی شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

دراگان اسکوچیچ در هر سه تقابل خود با رضا مهاجری همواره شکست‌ناپذیر بوده و تقابل دو مربی یک برد برای مرد کروات و دو مساوی را در پی داشته است. مهاجری، سرمربی کنونی خیبر، در مجموع ۱۱ دیدار خود به عنوان سرمربی مقابل تراکتور سه برد، دو مساوی و شش باخت به دست آورده است و آخرین پیروزی این سرمربی مقابل تراکتور به چیزی حدود ۲۵۰۰ روز یا به عبارتی بیش از هفت سال قبل برمی‌گردد.

حضور علیرضا بیرانوند در درون دروازه تراکتور که اصالتی لرستانی دارد از نکات بارز این بازی می‌تواند باشد. این دو تیم تاکنون رو در روی هم قرار نگرفته‌اند و این بازی تجربه نخست رو در روی آنها به حساب خواهد آمد. این بازی هم با حضور سیستم داور ویدئویی VAR و از ساعت ۱۹ برگزار خواهد شد.

برچسب ها
کد خبر : 14634
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار