17:21
0
کد خبر : 14657

روزهای سخت پیش از دربی؛ ضعیف‌ترین شروع شش فصل اخیر استقلال

اختصاصی/ استقلال در حالی خود را برای حضور در شهرآورد تهران آماده می‌کند که در این فصل شروع خوبی نداشته است.

روزهای سخت پیش از دربی؛ ضعیف‌ترین شروع شش فصل اخیر استقلال

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ آبی‌های پایتخت نتوانستند در برابر نساجی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دو بر دو دست پیدا کنند و حالا باید بدون روزبه چشمی هم در دربی پایتخت به مصاف پرسپولیس بروند.

مساوی با نساجی در قائمشهر، وضعیت استقلال در جدول لیگ برتر را بدتر کرد. استقلالی‌ها پس از برد مقابل الغرافه، امید زیادی به اوج گرفتن در لیگ برتر و بازگشت به کورس قهرمانی داشتند. اتفاقی که نیفتاد و فاصله این تیم، با سپاهان صدرنشین به ۷ امتیاز و با پرسپولیس، به ۳ امتیاز رسید. استقلال در قائمشهر، دو بار از حریفش عقب افتاد و هر دو بار، به بازی برگشت. با این حال نتوانست برنده شود تا سومین هفته بدون پیروزی خود را پشت سر بگذارد.

نکته عجیب درباره استقلال، دریافت گل‌های متعدد در بازی‌های امسال است. خط دفاعی آبی‌ها تاکنون موفق به ثبت کلین‌شیت نشده و دروازه این تیم ۶ بار باز شده است. فصل قبل استقلال تا پایان هفته دهم این تعداد گل را دریافت کرده بود، اما اکنون و فقط ظرف چهار هفته به این آمار رسیده است. استقلال فصل قبل توانست عنوان بهترین خط دفاعی لیگ را به دست بیاورد، اما همان نقطه قوت تیم، اکنون به پاشنه آشیل آبی‌ها تبدیل شده و آنها نتوانسته‌اند که تاکنون در لیگ برتر کلین‌شیت کنند.

آخرین بار در لیگ نوزدهم بود که استقلال پس از چهار هفته، هنوز هیچ کلین‌شیتی را به ثبت نرسانده بود. در سالی که آندره‌آ استراماچونی هدایت آبی‌ها را برعهده گرفته بود، اولین بار در هفته هفتم بود که این تیم توانست در یک مسابقه، دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

در لیگ بیستم و با محمود فکری، استقلال در چهار هفته ابتدایی سه بار کلین‌شیت کرده بود. این آمار در لیگ بیست‌ویکم و با فرهاد مجیدی هم سه کلین‌شیت بود. در زمان ریکاردو ساپینتو آبی‌ها در مدت مشابه دو کلین‌شیت انجام داده بودند و در فصل قبل هم با حضور «جواد نکونام»، استقلال در چهار بازی نخست خود، در سه دیدار توانسته بود دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

اما اکنون و پس از پنج فصل، استقلال با آمار ضعیف لیگ نوزدهم برابری کرد و در چهار هفته ابتدایی هیچ کلین‌شیتی را به ثبت نرساند که در نوع خود عجیب است. آبی‌ها باید هفته بعد هم به مصاف پرسپولیس بروند که بسته نگه داشتن دروازه حسینی برابر تیم خطرناک گاریدو، دشوار به نظر می‌رسد.

علاوه بر دریافت‌های گل‌های زیاد، نحوه امتیازگیری تیم نکونام هم چنگی به دل نمی‌زند. یک پیروزی، دو تساوی و یک باخت، بدترین عملکرد استقلال در ۶ فصل اخیر لیگ برتر محسوب می‌شود. آخرین‌بار استقلال، در لیگ هجدهم چنین وضعیتی را تجربه کرده بود. در آن فصل هم تیم وینفرد شفر مقابل پیکان و ذوب‌آهن مساوی کرد، تراکتور را در ورزشگاه آزادی برد و مقابل پارس جنوبی، شکست خورد. آن‌ها روند نه چندان خوب‌شان را، در هفته پنجم هم ادامه دادند و برنده نشدند. هرچند در ادامه شفر توانست استقلال را از بحران خارج کند، اما تا پایان فصل روی نیمکت این تیم دوام نیاورد.

استقلال عملکرد موفقی در فصل نقل‌وانتقالات داشت و انتظار نمی‌رفت آمار آن‌ها نسبت به همه فصول اخیر بدتر شود اما در عمل شاهد چنین چیزی نیستیم. تیم نکونام در ۴ بازی این فصل لیگ برتر، فقط مقابل شمس‌آذر از حریفش جلو افتاده و در سه بازی اخیر، حتی یک دقیقه تیم برتر زمین نبوده است. ملوان و نساجی دو بار و استقلال خوزستان یک‌بار در جریان بازی از استقلال پیش افتادند. استقلال خوزستان، برتری را حفظ کرد و در دو بازی دیگر، استقلالی‌ها توانستند از شکست فرار کنند.

نکونام نسبت به همین تعداد بازی در فصل گذشته، ۴ امتیاز کمتر گرفته و هفته آینده، باید در دربی تهران روبروی پرسپولیس قرار بگیرد. بر خلاف بازی برگشت فصل پیش که استقلالی‌ها با مساوی هم صدرنشینی را حفظ می‌کردند، این‌بار نکونام و تیمش باید در این مسابقه برنده شوند. توقف یا شکست مقابل پرسپولیسی که این فصل بهتر از استقلال نتیجه گرفته، شرایط استقلال را پیچیده‌تر و خروج این تیم از شرایط فعلی را سخت‌تر خواهد کرد. 

آبی‌پوشان ۵ روز بعد از دربی هم، روبروی السد در قطر قرار می‌گیرند و موفقیت و عدم موفقیت در این دو بازی سخت، می‌تواند تعیین‌کننده اتفاقات زیادی در استقلال باشد.

برچسب ها
کد خبر : 14657
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار