18:38
0
کد خبر : 15043

گزارش ویژه/ برای تعویض‌های طلایی گاریدو؛ ذهن برنده سرمربی اسپانیایی

اختصاصی/ خوان کارلوس گاریدو در این فصل تعویض‌های موفقی را در پرسپولیس انجام داده که جریان بازی را به سود این تیم تغییر داده است.

گزارش ویژه/ برای تعویض‌های طلایی گاریدو؛ ذهن برنده سرمربی اسپانیایی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از عدم توافق با اوسمار ویرا به سراغ استخدام یک سرمربی خارجی جدید رفتند و بعد از طرح اسامی مختلف سرانجام سکان هدایت سرخ‌پوشان پایتخت به خوان کارلوس گاریدو سپرده شد.

در حالی‌که نگاهی به رزومه گاریدو نشان می‌داد که او روزهای پرنوسانی را در عرصه مربیگری پشت سر گذاشته و همین مسئله زمینه‌ساز انتقاد هواداران پرسپولیس از مدیران باشگاه خود شد و آن‌ها اعتماد چندانی به موفقیت سرمربی اسپانیایی نداشتند.

گاریدو که هدایت تیم قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران را پذیرفته بود، به دنبال اثبات شایستگی‌های خود بود و تساوی در ۲ بازی ابتدایی فصل، شرایط را برای سرمربی اسپانیایی ویژه‌تر کرد و فشارها بر روی او بیشتر شد؛ با این‌وجود، وضعیت در ادامه راه به سود مرد اسپانیایی تغییر کرد و کسب ۳ پیروزی در ۳ بازی اخیر در لیگ برتر و ارائه نمایشی تماشاگرپسندانه مقابل الاهلی در عربستان در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا باعث محبوبیت ویژه گاریدو شده است؛ به‌ویژه آنکه یکی از این ۳ برد اخیر او در دربی پایتخت بوده است.

سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان در حالی هنوز به ترکیب ایده‌آل خود نرسیده و با تغییر و تحولات در ترکیب اولیه پرسپولیس به دنبال آزمودن شرایط بازیکنان مختلف برای حضور در ترکیب اولیه است که نقطه قوت کارنامه گاریدو، موفقیت او در نیمه مربیان و البته موفقیت در مسیر انجام تعویض‌های طلایی است؛ چرا که در ۶ بازی اخیر پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا، تیم گاریدو هیچ‌گاه در نیمه مربیان شکست نخورده و ۳ برد و ۳ تساوی در کارنامه سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت دیده می‌شود.

گاریدو نشان داده در انجام تعویض‌های طلایی هم تبحر ویژه‌ای دارد؛ پرسپولیس تقریبا نیمی از گل‌های خود را با اثر مستقیم بازیکنانی وارد دروازه حریفان کرده که به صورت تعویضی و به عنوان یار جانشین وارد زمین شده‌اند. در هفته دوم، سعید صادقی در دقیقه ۷۰ جانشین سینا اسدبیگی شد و در دقیقه ۷۹ توپ ارسالی او از روی نقطه کرنر توسط ایوب العملود به گل تبدیل شد تا پرسپولیس دیدار با تراکتور تبریز را به تساوی کشانده و با یک امتیاز از تبریز بازگردد. 

در هفته سوم، عیسی آل‌کثیر به عنوان یار جانشین وارد ترکیب پرسپولیس شد و گل دوم سرخ‌ها را ساخت. این بازیکن در دقیقه ۸۰ جای علی علیپور در میدان را گرفت و ۳ دقیقه بعد یک پاس گل به وحید امیری داد تا پرسپولیس دو بر صفر، تیم یحیی گل محمدی، سرمربی سابق خودش را با شکست بدرقه کند. 

در هفته ششم هم، مثلث ایوب العملود، لوکاس ژوآئو و سعید مهری، نقش پررنگی در برد پرسپولیس در دربی پایتخت داشتند؛ به‌ویژه مهری که توانست پنالتی منجر به گل برتری سرخ‌ها را بگیرد تا تخصص ویژه گاریدو در انجام تعویض‌های طلایی نمایان شود. در هفته مذکور و در دربی شماره ۱۰۴، مهری برای اولین بار در دقیقه ۸۴ با پیراهن پرسپولیس در زمین مسابقه حاضر و با فرشاد احمدزاده تعویض شد و توانست در دقیقه ۹۳ روی خطای رامین رضاییان از استقلال پنالتی بگیرد. ضربه‌ای که توسط محمدحسین کنعانی به تنها گل بازی تبدیل شد و پرسپولیس به سه امتیاز حساس این بازی رسید تا در نهایت تقریباً نیمی از گل‌های تیم گاریدو با اثر گذاری مستقیم تعویض‌های طلایی این مرد اسپانیایی به ثبت رسیده باشد.

برچسب ها
کد خبر : 15043
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار