16:22
0
کد خبر : 15501

کارواخال و مصدومیتی که فوتبالش را به پایان می‌رساند!

یک پزشک ورزشی در صحبت با رسانه‌های اسپانیایی تأیید کرد که مصدومیت شدید دنی کارواخال، می‌تواند منجر به پایان دوران ورزشی او شود.

کارواخال و مصدومیتی که فوتبالش را به پایان می‌رساند! به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ دنی کارواخال به دلیل مصدومیت شدید در دقایق پایانی تقابل رئال مادرید و ویارئال، فرصت حضور در مسابقات این فصل لالیگا را از دست داد.

با توجه به شدت این مصدومیت و شرایط سنی کارواخال، احتمال پایان دوران ورزشی این بازیکن وجود دارد اما کارواخال تا اینجا در صحبت‌های خود، از قصد جدی خود برای بازگشت به ترکیب رئال در بازی‌های فصل آینده خبر داده است. با این حال  دکتر پابلو گلبر سوی از متخصصان پزشکی ورزشی در مصاحبه با مارکا چندان خوشبین نیست که یک فوتبالیست با چنین مصدومیتی بتواند به فرم خوب خودش برگردد: «در میان همه عوامل برای بازگشت به ورزش و در اینجا فوتبال، زمان پس از عمل جراحی شاید کمترین اهمیت را داشته باشد. این یک عامل ضروری است، اما به هیچ وجه کافی نیست. در این مورد من از بهبودی کمتر از 12 ماه صحبت نمی کنم. و مسئله دیگر بازگشت به همان سطح ورزشی است که اگر با اعداد مثال بزنیم، باید بگویم که کمتر از 50 یا 60 درصد است.»

دکتر گلبر در این خصوص افزود: «عمر حرفه ای بسیاری از ورزشکاران با این مصدومیت تمام می شود. یک عامل منفی این است که فوتبالیست ها معمولا زانوی پرانتزی دارند، همانطور که زمانی در مورد ریوالدو شاهد بودیم. این واقعیت یک عامل منفی برای بهبود موفقیت آمیز این آسیب ها است، زیرا رباط هایی را که در حال بازسازی هستند تحت فشار زیادی قرار می دهد و به طور بالقوه آنها را تا حدی کش می دهد که باعث شکست جراحی می شود. در افراد عادی، ما اغلب این انحراف پا را اصلاح می کنیم تا از این نارسایی احتمالی جلوگیری کنیم، به خصوص در مواردی که مدتی پس از آسیب دیدگی دیده می شود. اما در یک فوتبالیست حرفه ای این اصلاح شکل پاها کاملاً منع دارد، زیرا به معنای پایان کار یک فوتبالیست است. از سوی دیگر، وضعیت روانی در چنین آسیب های جدی از اهمیت حیاتی برخوردار است، زیرا ناامیدی، ترس و افکار منفی می تواند بهبودی مطلوب را تهدید کند.»



برچسب ها
کد خبر : 15501
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار