13:34
0
کد خبر : 15572

خبر شوکه‌کننده خبرگزاری‌ها؛ ایران و قطر در کشور ثالث

با ابلاغ کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران، تیم ملی کشورمان نمی‌تواند در ایران از قطر میزبانی کند.

خبر شوکه‌کننده خبرگزاری‌ها؛ ایران و قطر در کشور ثالث
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در حالی که قرار بود دیدار ایران و قطر از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در مشهد برگزار شود، منابع معتبر خبری از تغییر محل برگزاری این مسابقه خبر داده‌اند.
محل برگزاری مسابقات تیم ملی ایران در کشور در ماه‌های گذشته محل بحث‌های زیادی بود و در نهایت با رایزنی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به عنوان میزبان دیدار ایران و قطر انتخاب شد.‌ همچنین وزیر ورزش و جوانان در سفری که به کشور قطر داشت، تأکید کرد که این مسابقه بی‌شک در مشهد برگزار خواهد شد‌ و از اسطوره‌های فوتبال کشور نیز برای حضور در این بازی دعوت به عمل آمد. با این حال گزارش‌ها حاکی از این است که دیدار دو تیم ایران و قطر که روز سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، به کشور ثالث منتقل می‌شود و خبری از میزبانی ایران نیست.

در انتظار اعلام رسمی AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به طور رسمی موضوع تغییر محل میزبانی دیدار تیم‌های ایران و قطر را اعلام نکرده اما بنا بر گزارش رسانه‌های معتبر، درخواست تغییر محل برگزاری بازی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده است و این موضوع به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد. فدراسیون فوتبال نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد به دنبال منصرف کردن کنفدراسیون فوتبال آسیا از این تصمیم است. با این حال به نظر می‌رسد برگزاری بازی ایران و قطر در کشور ثالث قطعی شده است و گویا AFC از ایران درخواست کرده میزبان جدید را معرفی کند. مسئولان فدراسیون فوتبال هم اعتراض خود را آماده کرده‌اند تا به محض رسمی شدن این خبر، آن را کتباً به AFC ارسال کنند.



تکلیف بازی‌های باشگاهی چیست؟

نامه AFC در این خصوص، هواداران فوتبال ایران را در خصوص میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا نگران کرده است. نامه امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اتفاقات اخیر، تنها مربوط به بازی ایران و قطر بوده و دیگر مسابقات باشگاهی و ملی به میزبانی کشورمان را شامل نمی‌شود. با این حال با توجه به در پیش بودن مسابقات باشگاهی‌ آسیایی ابهام درباره میزبانی نمایندگان کشورمان افزایش یافته است. استقلال اول آبان در چارچوب لیگ نخبگان آسیا باید در تهران به مصاف النصر برود و تراکتور هم 2 آبان با تیم روشن تاجیکستان در تبریز رودررو می‌شود. اکنون این پرسش وجود دارد که تکلیف این مسابقات چه خواهد شد و باید منتظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره باشیم.



گزینه‌های میزبانی 

تا برگزاری دیدار ایران و قطر یک هفته بیش‌تر فرصت نیست و فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع‌تر محل مدنظر خود برای برگزاری این مسابقه را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کند. گفته می‌شود پیشنهاد اول فدراسیون فوتبال جابجایی دیدار رفت و برگشت ایران - قطر است به این صورت که بازی رفت در دوحه برگزار شود و بازی برگشت به میزبانی ایران باشد.  پیشنهاد دوم فدراسیون فوتبال برگزاری این دیدار در شهر دوبی است و پیشنهاد سوم، با توجه به حضور تیم‌ ملی در تاشکند برای دیدار با ازبکستان در تاریخ ۱۹ مهرماه، برگزاری دیدار ایران - قطر در همین شهر است تا تیم‌ ملی مجبور به انجام سفر دیگر نشود.


برچسب ها
کد خبر : 15572
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار