11:36
0
کد خبر : 15637

ازبکستان - ایران؛ جدال حیثیتی در تاشکند

سومین گام ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ازبکستان برداشته می‌شود.

ازبکستان - ایران؛ جدال حیثیتی در تاشکند به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین مسابقه خود از مقدماتی جام جهانی به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

دیدار با ازبکستان، یکی از تکراری‌ترین مصاف‌های فوتبال ملی ایران محسوب می‌شود. چرا که در سال‌های اخیر ایران بارها به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان رفته و به جز یک باخت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ هیچگاه طعم شکست مقابل این تیم را نچشیده است. در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز ایران با ازبکستان هم‌گروه بود که حاصل کار، به دو تساوی ختم شد تا دو تیم به راحتی از گروه خود برای رسیدن به مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کنند. صحبت‌های بازیکنان ازبکستان پیش از این مسابقه، حواشی جالبی را پیش از آغاز بازی ایجاد کرده است و تقابل ایران و ازبکستان در این بازی، حال و هوای حیثیتی نیز دارد. 

به دنبال صعود زودهنگام 

صعود ۸ تیم به طور مستقیم از قاره آسیا، اهمیت مسابقات مقدماتی جام جهانی را به نسبت گذشته کاهش داده اما نتایج عجیب مسابقات در دو هفته ابتدایی، نشان داد که هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت. تیم ملی کشورمان البته کار خود را با دو برد و دو کلین‌شیت آغاز کرد و ادامه این روند، مهر صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۶ را خواهد زد. ایران کار خود را با برتری یک بر صفر مقابل قرقیزستان در چمن ناهموار فولادشهر اصفهان آغاز کرد که نمایش تیم در آن مسابقه، با انتقادات زیادی همراه شد. در دومین بازی، ایران عملکرد بهتری مقابل امارات داشت و تک گل مهدی قایدی، از سد میزبان خود گذشت تا با ۶ امتیاز، مقتدرانه در صدر جدول گروه جای بگیرد. در 5 بازی اخیری که 2 تیم به مصاف هم رفتند تیم ملی ایران با 3 پیروزی دست بالا را دارد و 2 مرتبه کار با تساوی به پایان رسیده است. در 2 بازی قبلی ایران- ازبکستان به مساوی رضایت دادند.



آغاز یک نسل طلایی

شاید ازبکستان امروز بهترین فرصت را برای رسیدن به اولین جام جهانی خود داشته باشد. نسل جدید تیم ملی ازبکستان با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه، در مسابقات سال‌های اخیر رده‌های سنی مختلف عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و حالا ازبکستان بی‌شک یکی از قدرت‌های درجه یک فوتبال آسیاست. اگر چه به صورت تاریخی سبک بازی ازبک‌ها فیزیکی و درگیرانه‌ بوده؛ اما در سال‌های اخیر برخی بازیکنان تکنیکی همچون اورونوف هم در ترکیب آنها دیده شده که قابلیت کار فردی دارند. ازبکستانی‌ها به واسطه تعدد بازی‌ها و حضور لژیونرهایشان در فوتبال ایران، شناخت مناسبی از فوتبال ایران دارند. سرچکو کاتانتس به دلیل بیماری در این دیدار کنار تیمش حضور ندارد اما از راه دور تیمش را چینش و هدایت می‌کند.



شان ایوانس استرالیایی به همراه دو هموطن خود جورج لاکریندیس و اوون گولدریک قاضی این دیدار خواهند بود. داور چهارم و داوران VAR نیز از استرالیا خواهند بود.
برچسب ها
کد خبر : 15637
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار