18:08
0
کد خبر : 16009

از روزنامه‌ها تا اسطوره‌ها؛ حمله انگلیسی‌ها به انتخاب توخل!

بسیاری از فوتبال‌دوستان انگلیسی از تصمیم اتحادیه فوتبال این کشور برای انتصاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید این تیم استقبال نکرده‌اند.

از روزنامه‌ها تا اسطوره‌ها؛ حمله انگلیسی‌ها به انتخاب توخل!
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ انتخاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است.

بسیاری از هواداران فوتبال انگلیس، استفاده از یک مربی غیرانگلیسی و به ویژه مربی آلمانی را با توجه به مشکلات دیرینه مردم این دو کشور در فرهنگ و فوتبال، تصمیمی نادرست می‌دانند که به اصول سنتی فوتبال در انگلیس لطمه می‌زند. روزنامه دیلی میل در صفحه نخست خود، تیتر «یک روز سیاه برای انگلیس» را انتخاب کرد تا به این ترتیب به انتخاب توخل واکنش نشان دهد. انتقاد رسانه‌های انگلیسی به تغییر سیاست‌های اتحادیه انگلیس است، چرا که تا پیش از این، اتحادیه فوتبال انگلیس در نظر داشت هدایت شیرها برعهده مربی انگلیسی باشد و به همین دلیل از ساوتگیت به مدت طولانی حمایت شد و حالا با تغییر سیاست خود، توخل را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرده‌اند.



آلن شیرر، اسطوره فوتبال انگلیس و آقای گل تاریخ لیگ برتر این کشور، انتخاب توخل را به این شکل نقد کرده است: «اتحادیه فوتبال انگلیس افراد بسیاری را بررسی کرد و در نهایت به توخل رسید و این در حالی بود که شانس او برای قبول هدایت منچستریونایتد خیلی زیاد بود. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که آنها به همین دلیل مجبور شدند خیلی سریع عمل کنند چون اگر این اتفاق رخ نمی‌داد یکی از بهترین کاندیداها را از دست می‌‌دادند و به همین دلیل مجبور شدند که در سریع‌ترین زمان ممکن او را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.»



گری نویل و جیمی کرگر دو تن از کارشناسان مشهور فوتبال انگلیس نیز به شدت از تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس برای استخدام یک مربی غیرانگلیسی انتقاد کردند. یکی از جدی‌ترین منتقدان این تصمیم، هری ردنپ  سرمربی سابق تاتنهام بود. ردنپ در پادکست اسکای اسپورت راجع به این انتخاب گفته: «توخل موفقیت چشمگیری در باشگاه‌های خود نداشته است. آیا می‌توانیم بگوییم که توخل موفقیت چشمگیری در باشگاه‌ها داشته است؟ نه نمی‌توانیم. او در چند باشگاه فقط آمده و رفته است. من به شدت معتقدم که باید یک مربی انگلیسی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد، اما متاسفانه گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود نداشت. مالکان خارجی باشگاه‌های لیگ برتری، به طور معمول به سراغ مربیان خارجی می‌روند و همین موضوع فرصت‌های کمی را برای مربیان انگلیسی باقی گذاشته است. تنها چند مربی انگلیسی در لیگ برتر مشغول به کار هستند. با توجه به سرمایه‌گذاری هنگفتی که فدراسیون فوتبال انگلیس روی دوره‌های مربیگری انجام می‌دهد، این وضعیت بسیار ناراحت‌کننده است. 

اینکه توخل به عنوان اولین تجربه مربیگری‌اش در سطح ملی، هدایت تیم قدرتمندی مثل انگلیس را بر عهده گرفته، جای سوال دارد. ما شاهد موفقیت‌هایی مانند یورگن کلوپ در لیورپول بوده‌ایم که سال‌ها در این تیم ماندگار شد، اما توخل با کلوپ فرق دارد. برای موفقیت در تیم ملی، به علاوه دانش فنی، به درک عمیقی از فوتبال انگلیس و توانایی ایجاد روحیه تیمی قوی نیاز است. مربی تیم ملی باید عقل سلیم داشته باشد و بتواند بازیکنان را به خود و به کشورشان متعهد کند. اما واقعیت این است که مربیان تیم‌های ملی فرصت بسیار محدودی برای کار با بازیکنان دارند و عملاً امکان تمرینات منظم و طولانی‌مدت وجود ندارد.»


برچسب ها
کد خبر : 16009
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار