14:05
0
کد خبر : 16020

از توخل تا قلعه‌نویی؛ بیست سرمربی برتر ملی جهان + عکس

امیر قلعه‌نویی در لیست بیست سرمربی برتر فوتبال ملی جهان قرار دارد.

از توخل تا قلعه‌نویی؛ بیست سرمربی برتر ملی جهان + عکس
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ انتخاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس، صحبت‌هایی را در فضای فوتبالی این کشور ایجاد کرده که آیا می‌توان برای تیم ملی یک کشور، از مربی خارجی استفاده کرد یا خیر.

منتقدان این تصمیم در انگلیس، به این موضوع معتقد هستند که اکثر تیم‌های ملی بزرگ دنیا از مربیان بومی استفاده می‌کنند و هیچ تیمی تاکنون با سرمربی خارجی به نتیجه نرسیده است. در بین بیست تیم ابتدایی رده‌بندی فیفا،  تنها شش کشور از سرمربیان خارجی استفاده می‌کنند که این نکته قابل‌توجهی محسوب می‌شود. یکی از ۱۴ سرمربی بومی حاضر در این لیست، امیر قلعه‌نویی است که با حضور او، هدایت ایران پس از ۱۲ سال به یک مربی داخلی  سپرده شد. او با توجه به رده‌بندی فیفا، در رده نوزدهم برترین سرمربیان ملی جهان قرار دارد.



نکته جالب در خصوص تاریخچه حضور سرمربیان خارجی در فوتبال ملی این است که در جام جهانی، هیچ سرمربی خارجی‌ای به قهرمانی نرسیده است. همچنین در جام ملت‌های اروپا، تنها اتو ری‌هاگل آلمانی با یونان در سال ۲۰۰۴ سابقه قهرمانی دارد و در سایر دوره‌ها، مربیان بومی موفق شده‌اند به قهرمانی در جام ملت‌های اروپا برسند و باید دید توخل این طلسم را می‌شکند یا خیر.
برچسب ها
کد خبر : 16020
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار