11:08
0
کد خبر : 16361

استقلال - النصر؛ شام آخر سهراب با حضور رونالدو

استقلال در آخرین بازی قبل از روی کار آمدن کادرفنی جدید در زمین بی‌طرف میزبان النصر است.

استقلال - النصر؛ شام آخر سهراب با حضور رونالدو
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ استقلال در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف النصر عربستان می‌رود. پس از آغاز کابوس‌وار استقلال در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی، کادر فنی این تیم تغییر کرد و پیتسو موسیمانه سرمربی این تیم شد. این سرمربی در مسابقه امشب برابر النصر از روی سکوها شاهد بازی خواهد بود تا پس از این دیدار به صورت رسمی هدایت آبی‌پوشان را برعهده گیرد. مصاف استقلال و النصر امشب اول آبان‌ ماه از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه راشد شهر دبی برگزار می‌شود.

آبی پوشان که این روز‌ها از شرایط خوبی برخوردار نیستند و فشار سنگینی روی دوش بازیکنان است با باخت سنگین در آخرین دیدار خود مقابل ذوب‌آهن با یک روحیه و انگیزه پایین باید میزبان تیم پرقدرت و با انگیزه النصر باشد. این میزبانی در حالی رخ داده که تیم استقلال باید این بازی را در ایران و در تهران برگزار می‌کرد، اما سران تیم‌های عربستانی از آنجایی که با نفوذ و شلوغ کاری قصد داشتند میزبانی این دیدار از استقلال بگیرند در این امر موفق بودند و این بازی در کشور ثالث برگزار خواهد شد. حال با این شرایط همه چیز بر علیه آبی پوشان در حال رخ دادن است و مدیران این تیم که زمان زیادی را برای انتخاب سرمربی تلف کردند، حال باید آبی پوشان برای آخرین بار با سهراب بختیاری زاده در این دیدار حاضر شوند.

استقلال در لیگ برتر ایران حال خوبی ندارد و با نتایج سینوسی که کسب کرده‌اند با ۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفتند. آبی پوشان تا هفته هشتم لیگ برتر با ۲ سرمربی طی کردند و نتیجه آن ۳ شکست، ۲ تساوی و ۲ برد بود. بر خلاف نتایج داخلی، تیم استقلال همواره در آسیا یک نسخه متفاوت‌تری از خود نشان می‌دهد. استقلال در نخستین بازی لیگ نخبگان شروع طوفانی داشت و موفق شد با نتیجه قاطع ۳ بر صفر مقابل الرافه قطر به پیروزی برسد. پس از ایجاد برخی حواشی از سوی عوامل داخلی باشگاه، استقلالی‌ها بدون تمرکز کافی مقابل السد قرار گرفتند که در این بازی تن به شکست ۲ بر صفر دادند.

در سوی مقابل جو مثبت اردوگاه تیم النصر ماجرا را برای هوادران استقلال ترسناک می‌کند. النصر با انواع و اقسام بازیکنان و مربیان درجه یک در این تورنمنت حضور دارند. آن‌ها از آغاز فصل جدید مسابقات در هیچ تورنمنتی شکست نداشته‌اند و در لیگ RSL عربستان نیز با ۲ تساوی و ۵ برد در رده سوم جدول پشت سر الهلال و الاتحاد ایستاده‌اند. النصر در ۲ هفته ابتدایی لیگ نخبگان آسیا ابتدا مقابل الشرطه عراق قرار گرفت که در آن بازی با نتیجه یک بر یک مساوی متوقف شد. در گام دوم نیز برابر الریان قطر قرار گرفت که در آن بازی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید.

جدول رده بندی لیگ نخبگان

در جدول گروه غرب آسیا تیم فوتبال استقلال با ۳ امتیاز پشت سر النصر در رده پنجم قرار دارد. النصری‌ها نیز با کسب ۴ امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده‌اند. استقلال با برد مقابل النصر گام بزرگی برای رسیدن به صدرجدول و حتی صعود به دور بعد خواهد برداشت، اما این موضوع در شرایط کنونی استقلال، تنها به یک معجزه نیاز است.

استقلال امشب برای آخرین بار سهراب بختیاری زاده را به عنوان سرمربی در اختیار خواهد داشت و بعد از این بازی، دوران پیتسو موسیمانه در استقلال آغاز می‌شود. استقلال در این هفته‌ها هم با وضعیت بد مدیریت مواجه است و هم در مستطیل سبز نتایج خوبی کسب نکرده است. در آن سو النصر شرایط متفاوتی دارد. بعد از اخراج کاسترو، استفانو پیولی ایتالیایی النصر را دچار تحول عظیمی کرد و این تیم زیر نظر این سرمربی هنوز نباخته است.

شرایط فعلی تیم ها

زردپوشان عربستانی در هر پنج بازی اخیرشان در رقابت‌های داخلی و همچنین لیگ نخبگان آسیا به پیروزی رسیده اند. الحزم، العروبا، الشباب، الوحده و الریان، پنج تیمی بوده‌اند که سبب ثبت آخرین برد‌های النصر شده اند. اما اوضاع برای استقلال کاملا متفاوت است. آن‌ها مقابل نساجی مازندران متوقف شدند و برابر پرسپولیس و ذوب آهن شکست خوردند. آبی‌های پایتخت همچنین در بازی برابر السد قطر هم متحمل باخت دو بر صفر شده و تنها موفق به شکست هوادار انتهای جدولی شده اند. این ۲ تیم تاکنون ۲ بار مقابل هم قرار گرفتند که در سال ۲۰۱۱ استقلال مقابل النصر متحمل شکست ۲ بر یک شد و در سال ۲۰۱۵ و آخرین تقابل ۲ تیم آبی‌پوشان موفق شدند ۲ بر یک پیروز شوند.
 
نکات فنی 

با این تفاسیر استقلال فردا کار سختی برای مهار رونالدو، مانه، تالیسکا و دیگر ستارگان النصر خواهند داشت و باید دید سهراب بختیاری‌زاده در شام آخر خود چه برنامه‌ای برای میزبانی از تیم عربستانی در خاک امارات خواهد داشت. به نظر می‌رسد بختیاری‌زاده آبی‌پوشان را با آرایش ۲-۵-۳ روانه میدان می‌کند. سیدحسین حسینی که بعد از حواشی فراوان سرانجام با این تیم روانه امارات شد بعد از یک جلسه غیبت در ترکیب اصلی، بار دیگر به عنوان کاپیتان در چارچوب دروازه استقلال قرار می‌گیرد و قطعا کار بسیار دشواری برای بسته نگه‌داشتن دروازه این تیم مقابل ستاره‌های النصر دارد.
بختیاری‌زاده برای مهار رونالدو احتمالا از سیلوا، مرادمند و فلاح در قلب خط دفاع استفاده خواهد کرد. رامین رضاییان طبق منوال گذشته در سمت راست و زکی‌پور در سمت چپ قرار خواهد گرفت. احتمالا اندونگ و زبیر وسط قرار می‌گیرند و جلوتر از آن‌ها محمدحسین اسلامی و جلال‌الدین ماشاریپوف پشت‌سر مهرداد محمدی، یازده بازیکن منتخب استقلال را مقابل النصر تکمیل می‌کنند.

غایبان هر دو تیم

روزبه چشمی و ایمان سلیمی دو بازیکن تیم استقلال هستند که به دلیل مصدومیت، مقابل النصر عربستان غایب خواهند بود. همچنین سالم نجدی، نواف بوشل، نواف العقیدی و سلطان الغنام چهار بازیکن تیم النصر هستند که به دلیل مصدومیت، مقابل استقلال، حضور نخواهند داشت.
برچسب ها
کد خبر : 16361
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار