13:39
0
کد خبر : 16368

جایی برای تساوی نیست؛ آمار استقلال مقابل تیم‌های عربستانی

استقلال در ادامه مسیر خود برای رسیدن به مرحله حذفی لیگ نخبگان آسیا به مصاف النصر عربستان خواهد رفت.

جایی برای تساوی نیست؛ آمار استقلال مقابل تیم‌های عربستانی
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم‌های فوتبال استقلال ایران و النصر عربستان ساعت ۱۹:۳۰ امروز در بازی دور سوم گروه غرب لیگ نخبگان آسیا در شهر دبی برابر هم قرار خواهند گرفت.

استقلال در شرایطی سومین بازی تاریخ خود مقابل النصر را تجربه خواهد کرد که تا به حال در ۳۳ دیدار به مصاف ۷ رقیب عربستانی رفته و در این تعداد بازی آمار ۱۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۱۶ شکست را ثبت کرده است. در ادامه به شکل جزیی‌تری آمار تقابل‌های استقلال با رقبای عربستانی را بررسی می‌کنیم. 

الهلال

الهلال، پرافتخارترین باشگاه عربستانی سابقه بیشترین تقابل با استقلال را دارد و ۱۲ بار مقابل آبی‌های فوتبال کشورمان بازی کرده است. استقلال موفق شده در این تعداد بازی ۵ بار رقیب همرنگ خود را شکست بدهد و البته ۷ بار هم مغلوب تیم سعودی شده است. بهترین گلزن این تقابل پاتریک سوفو با ۳ گل است. مهم‌ترین بازی دو تیم به فینال جام باشگاه‌های آسیا، در سال ۱۹۹۲ برمی‌گردد که الهلال موفق شد استقلال را در ضربات پنالتی شکست دهد و به قهرمانی دست پیدا کند. 



الاهلی

باشگاه الاهلی عربستان در ۶ بازی مقابل استقلال صف آرایی کرده و تنها ۱ بار موفق به پیروزی شده است. ۱ دیدار دو تیم مساوی شده و ۴ بازی هم با پیروزی استقلال به پایان رسیده است. مهدی قایدی با ۳ گل، بهترین گلزن این رقابت است. هر ۶ بازی دو تیم در مراحل گروهی لیگ قهرمانان آسیا بوده اما قابل اشاره‌ترین بازی به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد، در این زمان استقلال موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ رقیب سعودی را درهم بکوبد و یک نتیجه درخشان مقابل الاهلی کسب کند.



الاتحاد

یکی دیگر از قدرت‌های فوتبال عربستان سابقه ۶ رویارویی با آبی‌های ایران را دارد. الاتحاد در ۶ بازی مقابل استقلال ۳ بار به پیروزی رسیده و تنها ۱ بار شکست خورده، ۲ بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. از آخرین تقابل این دو تیم ۱۵ سال می‌گذرد؛ در آن دیدار که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۰۹ برگزار شد، دو تیم به تساوی ۱ بر ۱ رضایت دادند.



الشباب

یکی از بهترین آمارها در زمینه رویارویی‌های یک تیم عربستانی مقابل استقلال به الشباب اختصاص دارد، باشگاهی که در هر ۴ دیدار خود مقابل پسران آبی پیروز شده است و دارای آمار ۱۰۰ درصد پیروزی است. معروف‌ترین بازی دو تیم، اولین بازی رسمی دو باشگاه در فصل ۰۱-۲۰۰۰ جام در جام آسیا بود، در این بازی که در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد، الشباب ۳ بر ۲ استقلال را شکست داد و به بازی فینال رسید.



التعاون

التعاون در ۲ بازی مقابل استقلال قرار گرفته و هر دو را باخته است. دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۷ برابر هم مصاف دادند که بازی رفت با نتیجه ۳ بر ۰ و بازی برگشت با نتیجه ۲ بر ۱ به سود استقلال به پایان رسید. کاوه رضایی با ۲ گل بهترین گلزن این رقابت است.



النصر

النصر، حریف امروز استقلال که ستاره‌های نام آشنای زیادی از جمله کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد، تا پیش از این ۲ مرتبه با استقلال بازی کرده و آمار ۱ پیروزی و ۱ شکست را به ثبت رسانده است. هر دو بازی دو تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۱ بود که هر دو تیم در خانه، تیم مقابل را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دادند. 



الاتفاق

الاتفاق با سابقه ۱ رویارویی، کمترین مصاف را در بین ۷ تیم عربستانی با استقلال داشته است. این باشگاه در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۲ و در زمان هدایتش توسط برانکو ایوانکوویچ با استقلال در آزادی دیدار کرد که با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد. البته برانکو در این بازی به دلیل مشکلات مالیاتی غایب بود و به تهران سفر نکرد.


برچسب ها
کد خبر : 16368
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار