16:43
0
کد خبر : 16373

نگاه دقیق به طلسم بزرگ گاریدو؛ مرد بازنده بازی‌های قاره‌ای

خوان کارلوس گاریدو در کسب پیروزی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ قهرمانان آسیا ناکام بوده است.

نگاه دقیق به طلسم بزرگ گاریدو؛ مرد بازنده بازی‌های قاره‌ای به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ باشگاه فوتبال پرسپولیس در شرایطی در ابتدای فصل با خوان کارلوس گاریدو برای قبول هدایت سرخپوشان به توافق رسید که از همان روزهای نخست حضور این مربی در تهران، تردیدهای زیادی نسبت به عملکرد سرمربی اسپانیایی وجود داشت. 

با این حال نمایش خوب پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر و کسب ۱۴ امتیاز از ۶ بازی باعث شد تا تمامی انتقادها جای خود را به تحسین بدهد. اما نتایج ضعیف پرسپولیس در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا دوباره منتقدان گاریدو را به صف کرده و بسیاری اعتقاد دارند با اتکا به آمار، این مربی مرد بازی‌های بزرگ و بین المللی نیست.

پرسپولیس با احتساب شکست ۱ بر ۰ مقابل السد، حالا از ۳ بازی نخست خود در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا تنها ۱ امتیاز کسب کرده و با دو شکست جزو سه تیم قعر نشین گروه غرب این مسابقات است. در حالی این نتایج ضعیف با هدایت گاریدو برای پرسپولیسی‌ها رقم خورده که با بررسی آمار و ارقام این مربی در رقابت‌های باشگاهی قاره‌ای در آسیا، اروپا و آفریقا می‌توان دریافت مربی اهل اسپانیا، اکثراً در دیدارهای باشگاهی بین المللی، در امتیازگیری خوب عمل نکرده است.



این مربی ۵۵ ساله به همراه ویارئال سابقه ۶ حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دارد که البته در هر ۶ بازی مغلوب رقبا شده است. ویارئال در فصل ۱۲-۲۰۱۱ رقابت‌های لیگ قهرمانان با تیم‌های ناپولی، بایرن مونیخ و منچستر سیتی همگروه بود و در تمامی جدال‌های رفت و برگشت شکست خورد. تیم گاریدو در این دوره از رقابت‌ها تنها ۲ گل به ثمر رساند و ۱۴ گل هم دریافت کرد.

عملکرد گاریدو در بالاترین سطح از رقابت‌های باشگاهی در آسیا هم چندان تعریفی ندارد و او در ۶ بازی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و ۳ بازی از مسابقات لیگ نخبگان آسیا هرگز طعم پیروزی را نچشیده است. گاریدو در فصل ۱۹-۲۰۱۸ با العین امارات در رقابت‌های  آسیایی حاضر بود که در نهایت موفق شد تنها به دو تساوی مقابل استقلال و الدوحیل دست پیدا کند و در ۴ دیدار دیگر خود به الهلال (۲ بار) و استقلال و الدوحیل (هر کدام ۱ بار) باخت. 



گاریدو در رقابت‌های تازه تأسیس لیگ نخبگان آسیا هم با پرسپولیس در ۳ دیدار حضور پیدا کرده که حاصل کار ۲ شکست در برابر الاهلی عربستان و السد و یک تساوی مقابل پاختاکور بوده است تا در مجموع در ۹ بازی آسیایی موفق به کسب هیچ بردی نشود.

نتایج گاریدو در تورنمنت لیگ اروپا، دیگر رقابت باشگاهی قاره‌ای به بدی سه رقابتی که ذکر شد نیست اما همچنان با آمار مطلوب فاصله دارد. گاریدو با سه تیم ویارئال، اسپانیول و رئال بتیس در ۱۹ مسابقه از لیگ اروپا، در فصل‌های ۱۰-۲۰۰۹، ۱۱-۲۰۱۰، ۱۳-۲۰۱۲ و ۱۴-۲۰۱۳ حضور پیدا کرده که حاصل کار ۱۰ پیروزی، ۳ تساوی و ۶ شکست بوده است؛ به عبارت دیگر گاریدو در تنها کمی بیشتر از نصف دیدارهایش در این رقابت‌ها به پیروزی رسیده و از ۵۷ امتیاز ممکن فقط ۳۳ امتیاز دشت کرده است.

گاریدو در ۱۹ بازی از مسابقات لیگ قهرمانان آفریقا هم تجربه مربیگری دارد. نتایج این مربی در بالاترین سطح از رقابت‌های باشگاهی آفریقا به عملکردش در لیگ اروپا نزدیک است و او از ۵۴ امتیاز ممکن تنها به ۳۴ امتیاز دست یافته است. گاریدو به همراه الاهلی مصر، الساحلی تونس و وداد کازابلانکا تجربه حضور در این رقابت‌ها را بدست آورده و در ۱۸ بازی آمار ۱۱ پیروزی، ۱ تساوی و ۶ شکست را به ثبت رسانده است تا به میانگین امتیازی ۱.۸۹ برسد. 

نکته عجیب اینکه گاریدو در تنها فصل حضورش در باشگاه الاهلی مصر، پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان آفریقا، در مرحله حذفی مغلوب مغرب اتلتیکو مراکش شد تا این تیم مصری یک حذف تلخ را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آفریقا تجربه کند، اتفاقی که نقش زیادی در برکناری او از این باشگاه داشت.

حالا و با تمام این شرایط باید دید آیا گاریدو می‌تواند در ادامه راه با پرسپولیس به طلسم عدم موفقیت‌هایش در رقابت‌های باشگاهی قاره‌ای پایان دهد یا که خیر؛ چهره‌ای که هرچند تجربه دو قهرمانی در جام کنفدراسیون‌های CAF، دومین سطح از رقابت‌های باشگاهی قاره آفریقا را دارد اما همواره و به گواه آمار در رقابت‌های معتبرترِ بین‌المللی یک بازنده بوده است.


برچسب ها
کد خبر : 16373
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار