13:26
0
کد خبر : 16431

جایزه ویژه نشریه چینی؛ افشای پشت پرده اعلام اکرم عفیف به عنوان مرد سال آسیا

اکرم عفیف قطری به جایزه توپ طلای ویژه آسیا از سوی نشریه چینی Titan رسیده اما این جایزه، با جایزه مرد سال آسیا در کنفدراسیون فوتبال آسیا متفاوت است.

جایزه ویژه نشریه چینی؛ افشای پشت پرده اعلام اکرم عفیف به عنوان مرد سال آسیا
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در ساعات اخیر خبری مبنی بر رسیدن عنوان مرد سال فوتبال آسیا به اکرم عفیف منتشر شده است.

این در حالی‌ست که مراسم انتخاب برترین‌های سال ۲۰۲۴ فوتبال آسیا هنوز برگزار نشد و این مراسم شش روز بعد یعنی روز ۲۹ اکتبر ۲۰۲۴ در سئول برگزار خواهد شد و بهترین‌های فوتبال آسیا در بخش فوتبال مردان، زنان و فوتسال معرفی خواهند شد که نامزدهای ایران، مهدی طارمی در بخش بهترین لژیونر و مسلم اولادقباد در نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن فوتسال هستند.

ماجرای توپ طلای آسیا برای اکرم عفیف از این قرار است که نشریه Titan Media از چین، هر ساله جایزه‌ای را با عنوان توپ طلای سال آسیا به برترین بازیکنان سال قاره کهن اهدا می‌کند و برای این کار، از روزنامه‌نگاران مطرح کشورهای مختلف امتیاز می‌گیرد.

در این رأی‌گیری، برخلاف جایزه کنفدراسیون فوتبال آسیا، نه تنها بازیکنان حاضر در آسیا بلکه بازیکنان غیرآسیایی حاضر در فوتبال آسیا و بازیکنان آسیایی شاغل در قاره‌های دیگر نیز رقابت می‌کنند و ساختاری کاملاً متفاوت با جایزه مرد سال فوتبال آسیا دارد که در آن، جایزه متفاوتی به برترین بازیکن سال آسیا و بهترین لژیونر سال اهدا می‌شود. در ۱۰ سال گذشته، سون هیونگ مین ۹ بار جایزه توپ طلای ویژه نشریه چینی را به دست آورده بود اما این بار جایزه به اکرم عفیف رسید.



اکرم عفیف که نقش مهمی را در قهرمانی تیم ملی قطر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ایفا کرده بود ۱۸۱ امتیاز و کسب ۱۸ درصد از آرا این جایزه را از آن خود کرد تا به اولین بازیکن از غرب آسیا تبدیل شود که موفق به کسب این جایزه از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۳ شده است. او همچنین یکی از سه نامزد اصلی دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا از ای اف سی است. او قرار است با سئول یوونگ وو از کره جنوبی و یزان النعیمات از اردن رقابت کند و بسیاری او را شانس اصلی کسب این جایزه می‌دانند.

پس از سون هیونگ مین، سفیان رحیمی مراکشی از العین که توانست تیمش را به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برساند جایگاه سوم را با ۱۱۵ امتیاز و  کسب ۱۱.۴ درصد از آرا به دست آورد و کریستیانو رونالدو از النصر و الکساندر میتروویچ از الهلال به ترتیب چهارم و پنجم شدند. 



این در حالی‌ست که اگر با دقت به تصویر منتشر شده توسط این رسانه نگاه کنید، می‌توانید بدسلیقگی و کار غیراصولی در طراحی پوستر این مراسم را هم مشاهده کنید.



 مهدی طارمی با ۴۵ امتیاز در رتبه هفتم است. این ستاره ایرانی سال گذشته عملکرد نسبتا خوبی در ترکیب تیم ملی کشورمان و همچنین پورتو داشت و در نهایت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی امسال راهی اینتر شد اما نتوانست نظر کارشناسان را در انتخاب بهترین بازیکن آسیا به خود جلب کند.
برچسب ها
کد خبر : 16431
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار