14:45
0
کد خبر : 5626

تاتنهام - آرسنال؛ جدال قهرمانی در خانه دشمن قدیمی

اختصاصی/ در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس، از ساعاتی دیگر تاتنهام و آرسنال به مصاف یکدیگر می‌روند.

تاتنهام - آرسنال؛ جدال قهرمانی در خانه دشمن قدیمی

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، ادامه بازی‌های هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس امروز برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی از ساعت 16:30 به وقت تهران دو تیم تاتنهام و آرسنال مقابل یکدیگر قرار می گیرند. این دو تیم در حالی دربی شمال لندن را برگزار می کنند که توپچی ها در حال حاضر با 77 امتیاز و یک بازی بیشتر از منچسترسیتی در صدرجدول قرار دارند و نمی خواهند کورس قهرمانی را به رقیب سرسخت خود واگذار کنند. 

این بازی از دو جهت برای قرمزپوشان لندنی حائز اهمیت است. یک اینکه در جدال قهرمانی قرار دارند و امیدوارند با پیروزی در این بازی پس از 20 سال بتوانند به کسب جام لیگ برتر برسند. از طرفی دیگر هم همیشه دیدار این دو تیم برای طرفدارانشان مهم و از حساسیت بالایی برخورددار بوده است. 

این دو تیم در مجموع لیگ برتر، جام اتحادیه و جام حذفی تاکنون 192 بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که 80 برد سهم آرسنال بوده و 61 بار هم اسپرز موفق شده به برتری برسد. 

اولین دیدار رسمی دو تیم در سال 1909 برگزار شد که آرسنال توانست با نتیجه 1-0 حریف خود را شکست دهد و آخرین دیدارشان هم ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. رومرو (گل‌به‌خودی) و ساکا برای آرسنال و سون (۲ مرتبه) برای تاتنهام گلزنی کردند.

این دیدار در حالی عصر امروز برگزار می شود که بهترین گلزن تقابل های دو تیم غایب است. هری کین که بعد از ۸ سال این فصل در دربی شمال لندن غایب بوده، با ۱۴ گل برترین گلزن این بازی است. بین بازیکنان فعلی هئونگ مین سون با ۶ گل برترین گلزن به شمار می‌آید.

مصدومان و محرومان
رایان سسنیون، مانور سولومون، فریزر فورستر و دستینی اودوگی بازیکنانی هستند که قطعاً به این بازی نخواهند رسید. وضعیت پدرو پورو و ریچارلیسون هم در آستانه بازی مشخص شد و احتمال حضورشان در ترکیب تاتنهام وجود دارد. یورین تیمبر تنها مصدومان آرسنال است.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام: ویکاریو، پورو، رومرو، فان‌دی‌فن، امرسون، سار، بیسوما، جانسون، مدیسون، ورنر و سون
آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، تومیاسو، اودگارد، جورجینیو، رایس، ساکا، تروسار و هاورتس

برچسب ها
کد خبر : 5626
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار