11:45
0
کد خبر : 5671

اردیبهشت ماه عجیب پرسپولیس؛ هدیه دوباره سپاهان به استقلال؟

اختصاصی/ تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان همیشه دیدنی بوده؛ جدالی که حتی در چند فصل تکلیف تیم قهرمان را مشخص کرده است.

اردیبهشت ماه عجیب پرسپولیس؛ هدیه دوباره سپاهان به استقلال؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در حساس‌ترین بازی از هفته بیست و پنجم لیگ برتر، پرسپولیس در استادیوم آزادی میزبان سپاهان است. سرخپوشان در حالی مقابل حریف قدرتمند اصفهانی خود قرار می‌گیرند که با 52 امتیاز در رده دوم جدول لیگ برتر قرار دارد و هر لحظه منتظر لغزش استقلال برای رسیدن به صدر جدول هستند.

دیدارهای پرسپولیس و سپاهان همیشه با حساسیت‌های بالایی همراه بوده و به همین خاطر به ال‌کلاسیکوی ایران معروف شده است. این دو تیم بارها در کورس قهرمانی با یکدیگر رقابت کرده‌اند. همین فصل گذشته بود که سپاهان با تساوی خانگی مقابل ملوان قافیه را به پرسپولیس باخت. جالب اینکه این دو تیم تاکنون در ماه اردیبهشت 9 بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که 3 برد سهم سپاهان، یک برد سهم پرسپولیس و 5 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است!

شاید مهم‌ترین بازی دو تیم در این ماه برگردد به 25 اردیبهشت سال 1387 که این دو تیم در آخرین هفته لیگ مقابل یکدیگر قرار گرفتند و از قضا رقابت قهرمانی بین این دو تیم به بازی نهایی کشیده شد. فینال لیگ هفتم به میزبانی پرسپولیس در آزادی برگزار شد و سپاهان با کسب یک تساوی هم قهرمان می‌شد ولی پرسپولیس برای بالا بردن جام، فقط و فقط نیاز به پیروزی داشت. گل دقیقه 16 محسن خلیلی با گل دقیقه 29 احسان حاج‌صفی جواب داده شد و همه چیز آماده برگزاری جشن قهرمانی مهمان بود که دقیقه 7+90 و ضربه سر سپهر حیدری، سرنوشت را 180 درجه تغییر داد و تاج را بر سر پرسپولیسِ «افشین قطبی» گذاشت.

یکی دیگر از بازی های حساس دو تیم در ماه اردیبهشت که تکلیف تیم قهرمان را مشخص کرد؛ برمیگردد به دو سال پیش که این دو تیم در سیرجان به مصاف یکدیگر رفتند. در آن سال استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی با یکدیگر بودند؛ آبی‌های تهرانی بازی خود را پیروز شده بودند و اگر سرخ‌پوشانِ پایتخت مقابل سپاهان شکست می خوردند، قهرمانی آبی‌پوشان مسجل میشد. این دیدار که به دلایل انضباطی به سیرجان منتقل شده بود، با برتری سپاهان به پایان رسید تا استقلالی‌ها در هواپیما جشن قهرمانی بگیرند. سپاهان با گل‌های محمد نژادمهدی و سجاد شهباززاده جلو افتاد تا گل دقیقه 82 علی نعمتی فقط غلظت این شکست را کمتر کند.

برچسب ها
کد خبر : 5671
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار