14:07
0
کد خبر : 6549

بازیکن ۱۴ ساله‌ای که رکورد مارادونا و آگوئرو را می‌شکند!

اختصاصی / متئو آپولونیو، بازیکن ۱۴ ساله آرژانتینی برای بازی تیمش مقابل نیولز اولد بویز در جام حذفی آرژانتین به اردوی تیم دعوت شده و با حضور در این بازی می‌تواند رکوردی تاریخی را به نام خودش ثبت کند

بازیکن ۱۴ ساله‌ای که رکورد مارادونا و آگوئرو را می‌شکند!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، شاید کمتر کسی در دنیا به تماشای دیدار دو تیم دپورتیوو ریئسترا و نیولز اولدبویز در مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی آرژانتین بنشیند؛ ولی این بازی می‌تواند تبدیل به یک دیدار تاریخی شود. دلیلش چیست؟ با ما همراه باشید.

سران باشگاه دپورتیوو ریئسترا در نظر دارند تا در این بازی، از یک بازیکن خاص در ترکیب تیمشان استفاده کنند؛  بازیکن ۱۴ ساله‌ای به نام متئو آپولونیا که سن دقیقش ۱۴ سال و ۲۸ روز است! سرمربی ریئسترا در این بازی که عصر پنجشنبه به وقت آرژانتین برگزار خواهد شد، در نظر دارد تا از بازیکنان اصلی تیمش استفاده نکند و به جوانان فرصت بدهد و در این میان، یک رکورد تاریخی هم ثبت خواهد شد: رکورد جوان‌ترین بازیکنی که در تاریخ فوتبال آرژانتین به میدان خواهد رفت!

دلیل اصلی این سرمربی برای انجام این کار این است که هدف اصلی او حفظ تیمش در دسته فعلی است و از آنجا که آنها روز دوشنبه بازی حساسی را مقابل استودیانتس دارند، از همین رو او قصد دارد تا به بازیکنان اصلی‌اش استراحت دهد. از سوی دیگر بازیکنان تیم پایه‌ای هم عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

شکستن رکورد آگوئرو و مارادونا

این رکورد در حال حاضر به نام سرخیو آگوئرو است. او در سن ۱۵ سال و ۱ ماه و ۳روزگی اولین بازی رسمی‌اش در فوتبال آرژانتین را با پیراهن تیم ایندپندینه و در مصاف با سن لورنزو در سال ۲۰۰۳ برگزار کرده بود و بدین ترتیب عنوان جوان‌ترین بازیکنی که در فوتبال حرفه‌ای آرژانتین به میدان رفته را به نام خودش ثبت کرده بود.

دیگو مارادونا اولین بازی‌اش برای باشگاه آرخنتینوس را در روز ۲۰ اکتبر سال ۱۹۷۶ و در حالی که ده روز تا تولد ۱۶ سالگی‌اش فاصله داشت برگزار کرد و رکوردی تاریخی را به نام خودش ثبت کرد تا اینکه سرخیو آگوئرو از راه رسید و رکورد او را جابجا کرد.

اما حالا آپولونیو می‌تواند این رکورد را به نام خودش بزند؛ مقامات باشگاه آپولونیو هم به خبرنگاران گفته‌اند که او قطعاً در این مسابقه به میدان خواهد رفت و نتیجه بازی هرچه که باشد، او را در ده یا پانزده دقیقه مسابقه به زمین می‌فرستند.

درعین حال سرمربی تیم ریئسترو به این فکر می‌کند که به زودی این نوجوان را در لیگ آرژانتین نیز مورد استفاده قرار دهد.

خود آپولونیو دراین باره گفته : « من در سالن پذیرایی خانه نشسته بودم که پدرم گریه‌کنان به سمتم آمد. نمی‌فهمیدم که چه شده. او به من گفت که برای بازی در تیم اصلی نامم در لیست قرار گرفته. تمام روز از شدت هیجان اضطراب داشتم و می‌لرزیدم؛ هر اتفاقی که بیفتد، این یک خاطره واقعاً زیباست. این تجربه خیلی مهمی در زندگی من و در کارنامه فوتبالی‌ام خواهد بود. من از سه سالگی فوتبال بازی می‌کنم.»

برچسب ها
کد خبر : 6549
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار