18:37
0
کد خبر : 7997

پیش‌بینی گروه D یورو ۲۰۲۴؛ نبرد غول‌های کلاسیک

اختصاصی / تیم‌های فرانسه، هلند، لهستان و اتریش تیم‌های حاضر در گروه D رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ هستند.

پیش‌بینی گروه D یورو ۲۰۲۴؛ نبرد غول‌های کلاسیک

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هفدهمین دوره رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، از روز جمعه ۲۵ خرداد در آلمان آغاز خواهد شد. در گروه D این رقابت‌ها، تیم‌های فرانسه، هلند، لهستان و اتریش قرار دارند؛ فرانسه و هلند که سابقه قهرمانی در یورو را دارند، در این تورنمنت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

خروس‌ها به دنبال آن هستند که داغ ناکامی در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را این بار در آلمان به دست فراموشی بسپارند. از شاگردان دشان به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها یاد می‌شود و تیم ملی هلند هم که حالا بعد از سال‌ها احیاشده، قصد دارد تا برای صعود به دور بعد بجنگد. در این میان نباید اتریش و لهستان را هم نادیده گرفت.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اوضاع گروه D و تیم‌های صعودکننده از این گروه و همچنین بررسی پیش‌بینی ابررایانه اپتا درباره شرایط این چهار تیم بپردازیم:

پیش‌بینی ابررایانه اپتا

ابررایانه اپتا با ده هزار بار شبیه‌سازی این بازی‌ها، برای فرانسه شانسی ۹۲.۹ درصدی برای صعود از گروه قائل است و شانس صدرنشینی شاگردان دشان در این گروه را ۵۷.۹% محاسبه کرده است.

انتظار می‌رود که هلند هم همراه با فرانسه به دور یک‌هشتم پایانی برسد و طبق پیش‌بینی اپتا، نارنجی‌ها ۷۶.۲% برای تحقق این رؤیا شانس دارند. در ۳۳.۹% از شبیه‌سازی‌ها، هلند به‌عنوان تیم دوم گروه D به دور بعدی راه می‌یابد.

در این مسیر بعید است که اتریش و لهستان بتواند مزاحمت خاصی برای این دو تیم ایجاد کنند؛ بااین‌وجود اپتا برای اتریش ۵۱.۱٪ و برای لهستان ۴۵.۰٪ شانس صعود به دور حذفی قائل شده است.

در اینجا می‌توانید شانس صعود هر تیم از مرحله گروهی و موفقیت در هریک از دورهای حذفی تیم‌های گروه D را مشاهده کنید:

فرانسه:

ابررایانه اپتا، شانسی ۱۹.۱% برای قهرمانی فرانسه در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ قائل است. نسل طلایی فعلی فرانسه در سه بار حضور در چهار تورنمنت مهم اخیر، به فینال رسیده‌اند و قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند. طبق پیش‌بینی اپتا، شاگردان دیدیه دشان، شانسی ۳۰.۴ درصدی برای رسیدن به یک فینال دیگر دارند و از این حیث، فقط انگلیس با شانس ۳۱.۱٪، نامش را بالاتر از فرانسه می‌بیند.

اپتا پیش‌بینی کرده که خروس‌ها به‌احتمال ۹۲.۹ درصد به مرحله یک‌هشتم پایانی صعود خواهند کرد و شانس صدرنشینی‌شان در گروه، ۵۷.۹ درصد است.

فرانسوی‌ها در مصاف‌های رودررو مقابل تک‌تک هم‌گروهی‌هایشان، رکوردهای بهتری را در اختیار دارند. به‌عنوان‌مثال در دور مقدماتی یورو، دو بار از سد هلند عبور کرده‌اند.

کیلیان امباپه در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها حیرت‌انگیز ظاهر شد و با زدن ۹ گل و ۵ پاس گل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. تنها روملو لوکاکو با ۱۵ گل زده، اوضاعی بهتر از او داشته. امباپه که هنوز سابقه گلزنی در یورو را ندارد، امیدوار است تا در یورو ۲۰۲۴، پایش به گلزنی باز شود.

هلند:

ابررایانه اپتا، شانسی ۷۶.۲ درصدی برای صعود هلند به مرحله یک‌هشتم پایانی قائل است.

هلندی‌ها تجربه قهرمانی در یورو در خاک آلمان را دارند و این تورنمنت برایشان یک نوستالژی ویژه خواهد بود؛ در آخرین دوره‌ای که آلمان میزبانی یورو را در سال ۱۹۸۸ بر عهده داشت، هلند توانست در بازی فینال، شوروی را با نتیجه ۲-۰ شکست دهد. در آن بازی، رونالد کومان سرمربی فعلی نارنجی‌ها در ترکیب تیم ملی کشورش بود.

کومان یکی از تنها دو مربی حاضر در یورو ۲۰۲۴ است که سابقه قهرمانی در این تورنمنت به‌عنوان بازیکن را دارد و نفر دوم، دیدیه دشان سرمربی فرانسه است.

ابررایانه اپتا، شانسی ۵.۱ درصدی برای هلند در مسیر کسب دومین قهرمانی‌اش در رقابت‌های یورو قائل است. اما توقع واقع‌بینانه، از این تیم، راه‌یابی به مرحله یک‌چهارم نهایی است. این اتفاقی است که در ۴۵.۸% از شبیه‌سازی‌های اپتا رقم خورده است.

اتریش:

انتظار می‌رود که دو تیم اتریش و لهستان برای عنوان سومی گروه با هم رقابت کنند؛ اپتا برای اتریش شانسی ۳۲.۵ درصدی و برای لهستان شانسی ۳۰.۹ درصدی برای صعود به دور بعد قائل است. از آنجاکه چهار تیم از بین بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها، به دور بعد راه خواهند یافت، قرار گرفتن در رده سوم جدول گروهی هم امر مهمی خواهد بود.

اتریش در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بهترین عملکردش در تاریخ این تورنمنت را داشت و قبل از آنکه مغلوب ایتالیا، قهرمان آن دوره از رقابت‌ها شود، توانست تا به مرحله یک‌هشتم پایانی راه بیابد.

در حال حاضر هدایت تیم ملی اتریش بر عهده رالف رانگنیک است و باوجود ابراز تمایل بایرن‌مونیخ به جذب این سرمربی، او به قراردادش با تیم ملی اتریش متعهد ماند و همچنان روی نیمکت مربیگری این تیم حضور دارد. فوتبال موردعلاقه رانگینک، پرس کردن تیم حریف از جلو، به شکلی تهاجمی و پرانرژی است.

لهستان:

تیم ملی لهستان بعد از غلبه بر ولز در ضربات پنالتی در بازی پلی‌آف، راهی یورو ۲۰۲۴ شد.

آن‌ها همیشه عملکرد خوبی در مسابقات مقدماتی یورو داشته‌اند و یکی از هشت کشوری هستند که در هر پنج دوره اخیر یورو حضور داشتند. اما عملکردشان در رقابت‌های یورو چنگی به دل نزده و در ۱۴ بازی اخیرشان در این تورنمنت، فقط به دو برد رسیده‌اند و ۷ تساوی و ۵ باخت مقابل نامشان ثبت‌شده. نرخ ۱۴% برد در یورو، در بین تیم‌هایی که بیش از ۱۰ بازی در این تورنمنت برگزار کرده‌اند، باعث شده تا لهستان دومین تیم ضعیف در بین این تیم‌ها قرار بگیرد و تنها رومانی با ۶% برد (کسب یک برد در ۱۶ بازی) عملکرد ضعیف‌تری نسبت به لهستان در یورو داشته است.

این احتمالاً آخرین تورنمنت مهم برای لهستانی‌هاست که روبرت لواندوفسکی، بهترین گلزن تاریخ تیمشان را در اختیار خواهند داشت. لوا بیشترین بازی‌ها را در رقابت‌های یورو برای تیم ملی کشورش برگزار کرده (با ۱۱ بازی) و با ۵ گل برترین گلزن لهستان در رقابت‌های یورو است.

دیدار این تیم در مرحله گروهی مقابل اتریش، احتمالاً نقشی تعیین‌کننده در سرنوشت هریک از دو تیم خواهد داشت.

برچسب ها
کد خبر : 7997
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار