اختصاصی/ در صورت قهرمانی اسپانیا در رقابتهای یورو ۲۰۲۴، هر بازیکن لاروخا پاداشی ۴۰۰ هزار یورویی دریافت خواهد کرد و ۲۸ میلیون یورو هم به حساب فدراسیون فوتبال اسپانیا واریز خواهد شد.
به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در رقابتهای یورو ۲۰۲۴، رکوردهای متعددی جابجا میشود. این تورنمنت، بیش از ۲.۴ میلیارد یورو درآمدزایی دارد و فدراسیونها، باشگاهها، داوران و فوتبالیستها در این درآمدزایی مشارکت خواهند داشت.
درآمدزایی نجومی یورو
یورو در واقع یک معدن طلاست که درآمدزایی آن بیشتر از لیگ قهرمانان و هر تورنمنت دیگری است. حق پخش تلویزیونی این تورنمنت جذاب حدود ۱۴۴۰ میلیون یورو ارزش دارد و جنبه تجاری آن به ۵۶۸ میلیون یورو رسیده که این آمار و ارقام در وبسایت یوفا منعکس شده است.
در عین حال باید درآمدهای جانبی مثل درآمدزایی ۳۰۰ میلیون یورویی از فروش بلیت و درآمدزاییهای استادیومها را هم اضافه کرد که احتمالا به صد میلیون یورو میرسد و به این ترتیب درآمدزایی کلی یوفا دراین تورنمنت به حدود ۲.۵ میلیارد یورو خواهد رسید.
پس از همهگیری پاندمی کرونا درآمدهای یورو در حال افزایش است و سازماندهی عالی یوفا و میزبانی ایدهآل آلمان نیز در این زمینه نقش پررنگی داشته و یوفا نیز فدراسیونها و باشگاهها را در این سود سهیم میکند. یوفا به خوبی میداند که مراقبت از بازیکنان، باشگاهها و فدراسیونها، اساس موفقیتهای بیشتر است. البته باید دانست که یوفا مستقیماً به بازیکنان پول نمیدهند و فدراسیونها برسر پاداشها به مذاکره میپردازند.
پاداش اسپانیاییها
پاداشهای اسپانیاییها مدتی طولانی است که بعد از صعود این تیم در مرحله گروهی درنظر گرفته میشود. بدین معنا که فدراسیون فوتبال اسپانیا تازه بعد از حضور تیم در مرحله یک هشتم پایانی شروع به محاسبه و پرداخت پاداشها میکند.
حداکثر پاداش برای هربازیکن اسپانیایی ممکن است به ۴۰۰ هزار یورو (۲۶.۵ میلیارد تومان) (درصورت قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ ) برسد که این پاداش بخشی از پاداش ۲۸.۲۵ میلیون یورویی است که فدراسیون فوتبال اسپانیا در صورت قهرمانی دریافت خواهد کرد.
پاداشهای تعیین شده توسط یوفا
پاداشهای درنظر گرفته شده توسط یوفا بدین ترتیب است که هر تیم با صعود به رقابتهای نهایی یورو ۲۰۲۴، پاداشی ۹.۲۵ میلیون یورویی دریافت میکند و در ازای هر برد در مرحله گروهی، پاداشی یک میلیون یورویی به حساب هر تیم واریز میشود.
با صعود هر تیم به مرحله یک هشتم پایانی، پاداشی ۱.۵ میلیون یورویی پرداخت میشود و ۲.۵ میلیون یورو برای صعود هر تیم به مرحله یک چهارم پایانی درنظر گرفته میشود. بدین ترتیب هر تیم میتواند تا به اینجای کار ۱۶.۲۵ میلیون یورو پاداش بگیرد.
۱۴۰ میلیون یورو برای باشگاهها
باشگاهها هم در این درآمدزایی یوفا سهیم هستند و حدود ۱۴۰ میلیون یورو به باشگاهها اختصاص مییابد. در لیگهای دسته یک، درآمد روزانه هرباشگاه در ازای هر بازیکن حاضر در یورو ۱۰ هزار یورو در روز است. یوفا به علاوه عملا تمام درآمد خود منهای هزینههای عملیاتی را توزیع میکند.
داوران اصلی در مرحله گروهی به ازای هر بازی ۵۰۰۰ یورو دستمزد دریافت میکنند که این مبلغ در مراحل حذفی به ۱۰ هزار یورو افزایش مییابد. در مورد کمکها و داوران چهارم نیز پاداش آنها در مرحله گروهی ۲۵۰۰ یورو و از مراحل حذفی این رقم به ۵۰۰۰ یورو میرسد.
اسپانسرهای بی شمار یورو
بیش از ۱۴ برند به عنوان اسپانسر تبلیغاتی با یوفا مشارکت دارند. قطر به عنوان یکی از برندهای اصلی یوفاست که با عنوان Visit Qatar تبلیغات آن را میبینیم؛ ماشینهای الکتریکی چینی BYD، دو برند از گروه Alibaba (Aliexpress و Alipay+) ، شرکتهای آلمانی Lidl و Engelbert Strauss دیگر اسپانسرهای یوفا هستند.
آدیداس و کوکاکولا، همراهان وفادار یوفا هم که مثل همیشه حضور دارند و دیگر شرکتهای آلمانی مانند Deutsche Bahn (DB)، Deutsche Telekom، بیمه گر Ergo و شرکت گوشت Wiesenhof نیز در جمع اسپانسرها دیده میشوند.
تا کنون نظری ثبت نشده است!