loader
00:42
0
کد خبر : 6854

آتالانتا ۳ - 0 بایرلورکوزن؛ لوکمن قاتل آلونسو شد!

برخلاف اکثر پیش‌بینی‌ها و انتظارات؛ مردان برگامو با تکنوازی مثال‌زدنی آداما لوکمن، تیم شکست‌ناپذیر ژابی آلونسو را زیر رویای بزرگ خود دفن کردند.

آتالانتا ۳ - 0 بایرلورکوزن؛ لوکمن قاتل آلونسو شد!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ آویوا استادیوم در شهر دوبلین، پایتخت ‏ایرلند، برای میزبانی از فینال لیگ اروپا آماده شد. دیداری ‏جذاب بین بایر لورکوزن و آتالانتا. ‏ این بازی برای لورکوزن اهمیت زیادی دارد. تیم ژابی آلونسو با پیروزی ‏مقابل تیم آماده و سرحال گاسپرینی می‌تواند فصل درخشانش را ‏کامل کرده و بعد از قهرمانی در بوندس‌لیگا دومین جام را بالای سر ‏ببرد تا امیدش به سه گانه زنده بماند. لورکوزن در عین حال به دنبال ‏حفظ رکورد شکست‌ناپذیری خود است. ‏

از طرف دیگر آتالانتا هم پدیده این فصل فوتبال ایتالیا بوده و تیمی ‏که لیورپول را 3-0 در آنفیلد از پیش رو برمی‌دارد مسلما برای هیچ ‏تیمی از جمله لورکوزن حریفی ساده نخواهد بود. ‏

ترکیب بایرلورکوزن: ماتی کووار، ادموند تاپسوبا، جاناتان تا، پی‌رو ‏هینکاپی، یوسیپ استانیشیچ، ازکیل پالاسیوس، گرانیت ژاکا، الکس ‏گریمالدو، جرمی فریمپونگ، امینه عدلی، فلوریان ویرتس

ترکیب  آتالانتا: خوان موسو، برات جیمیشتی، ایساک هین، ‏سئاد کولاسیناچ، داویده زاپاکاستا، ادرسون سیلوا، تون کوپماینرز، ‏ماتئو روگری، شارل دکتلر، آده‌مولا لوکمن، جان‌لوکا اسکاماکا

شرح اتفاقات مسابقه: 

بایر لورکوزن تنها دو بازی تا رقم زدن یک سه‌گانه بدون شکست فاصله داشت اما آتالانتا با ارائه یک نمایش فوق‌العاده توانست قهرمانی لیگ اروپا را از آنها بگیرد. ابتدا در نیمه اول آدمولا لوکمن با یک دبل تیمش را ۲-۰ جلو انداخت و سپس با زدن یک گل دیگر در نیمه دوم، به پیروزی ۳-۰ رسید.

این دیدار حساس با برتری آتالانتا آغاز شد. آنها در ابتدای بازی مالکیت را در دست گرفتند و سپس در دقیقه ۱۲ موفق شدند به گل اول برسند. ارسال زاپاکاستا از سمت راست و در ادامه ضربه لوکمن در مقابل دروازه، آتالانتا را به گل اول رساند. در ادامه لورکوزن برای زدن گل مساوی تلاش کرد اما دفاع عالی از شاگردان گاسپرینی مانع این کار شد.

پس از دقایقی که بازی آرام و بدون موقعیت دنبال می‌شد، در دقیقه ۲۶ لوکمن در پشت محوطه جریمه با یک دریبل عالی ژاکا را از پیش رو برداشت و با شوتی دیدنی توپ را به تور دروازه لورکوزن چسباند.

۱۰ دقیقه بعد گریمالدو با پاس پالاسیوس با دروازه‌بان حریف تک به تک شد اما ضربه‌اش که به شکل چیپ بود به آرامی در دستان موسو جای گرفت. در ادامه نیمه اول خبری از موقعیتی از سوی دو تیم نبود و ۴۵ دقیقه ابتدایی با همان دو گل به اتمام رسید.

در نیمه دوم آتالانتا سبک بازی جذابی را انتخاب کرد. آنها لورکوزن را از مقابل دروازه خودش تحت فشار قرار می‌دادند و به آنها اجازه نفس کشیدن نمی‌دادند.

در سمت دیگر تیم برگامو در دفاع هم عالی عمل کرد و به بازیکنان بایر لورکوزن هیچ فرصتی برای گلزنی نرسید.

دقایق یکی پس از دیگری می‌گذشتند و خبری از فرصت جدی برای لورکوزن نبود. در دقیقه ۶۸ ژابی با به بازی بردن هلوژک و آندریش تلاش کرد تغییری در روند بازی ایجاد کند اما اتفاق جدیدی رخ نداد.

در دقیقه ۷۵ لوکمن در محوطه جریمه لورکوزن صاحب توپ شد و با یک حرکت و ضربه دیدنی و خارق‌العاده هت‌تریکش را کامل و بازی را ۳-۰ کرد.

در ۱۵ دقیقه پایانی بازی دوباره آتالانتا به سبک بازی خودش ادامه داد و شاگردان ژابی آلونسو موفق به خلق موقعیت نشدند تا این گاسپرینی و تیمش باشد که با پایان دادن به رکورد ۵۱ بازی بدون شکست لورکوزن در تمام رقابت‌ها، فاتح لیگ اروپا می‌شود.

برچسب ها
کد خبر : 6854
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار