loader
13:33
0
کد خبر : 7380

اولین واکنش رسمی نکونام به شایعه بازگشت مجیدی؛ ادعاهای جدید نکو علیه پرسپولیس

سرمربی این فصل آبی‌های تهران در کنفرانس خبری پیش از بازی پیکان آنرا آخرین کنفرانس خبری در یک لیگ عجیب دانست.

اولین واکنش رسمی نکونام به شایعه بازگشت مجیدی؛ ادعاهای جدید نکو علیه پرسپولیس

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ آخرین کنفرانس پیش از بازی جواد نکونام در لیگ بیست و سوم در حالی برگزار شد که این مربی طبق روالی که از ابتدای امسال خودش و دیگر اعضای کادرفنی که به کنفرانس می‌آمدند داشتند، یک کنفرانس اعتراض‌آمیز مملو از کنایات و اشارات مستقیم و غیرمستقیم به رقیب اصلی در مسیر قهرمانی یعنی پرسپولیس بود. با این وجود نکونام که بعد از برکناری علی  خطیر و همچنین اعتراض های مستمر خبرنگاران به عدم حضورش، خودش به کنفرانس آمد به مخالفانش نیز اعلام کرد که قراردادش با باشگاه استقلال سه ساله است و این به نظر جوابی به این خبر بود که از شب گذشته در فضای مجازی با عنوان «آخرین روزهای حضور نکونام در استقلال» پربازدید شد، بود.

او همچنین صحبت‌هایش را با اعتراض به ماجرای میزبان پیکان در هفته آخر و عدم حضور تماشاگران استقلال آغاز کرد: این آخرین کنفرانس قبل از بازی من در یک فصل پر از اتفاقات عجیب و غریبی است. می‌دانیم همه تیم‌ها در این فصل با توجه به تعطیلی زیاد، وقفه طولانی در لیگ به‌خاطر جام ملت‌ها که طبیعی هم بود، سال پرفشار و سختی داشتند. فردا آخرین بازیمان را برگزار می‌کنیم. اهمیت این بازی برای همه و بازیکنان مشخص است. با تیم قابل احترامی  بازی داریم که با توجه به شرایط جدول نیاز به امتیاز دارد. امیدوارم بازیکنانم  با تمرکز وارد زمین شوند و به موفقیت برسیم.

اختصاصی | نشست خبری نکونام سرمربی استقللال قبل از بازی با پیکان | بخش اول

بازی با 60 هوادار در دستگردی

این اتفاقات فقط در فوتبال ایران می‌افتد که در هفته آخر دو تیم در یک شهر بازی دارند اما ورزشگاه استانداردی برای برگزاری این بازی ها نیست. اینکه ورزشگاه استاندارد نداریم به خاطر بی‌توجهی و برنامه‌ریزی اشتباه است. شاید روز اول که برنامه‌ریزی کردند نمی‌دانستند چنین شرایطی به وجود می‌آید یا شاید اگر تیم دیگری بود می‌توانست ورزشگاه را تغییر دهد. ما که نتوانستیم. روز گذشته از من پرسیدند افرادی که می‌خواهند با تیم استقلال به ورزشگاه دستگردی بیایند، معرفی کنید. سوال کردم که آیا برای بازی هوادار و پرسپولیس هم از کسی کد ملی گرفتند؟ ما باید کد ملی بدهیم و مو را از ماست بیرون بکشند. هرچند برای ما از ابتدای فصل همین بوده اما وقتی بازی بدون تماشاگر است، دیگر چه فرقی دارد 100 نفر بیایند؟ اشتباهی بود که روز اول انجام دادند و باید زودتر این تغییر انجام می‌شد اما متاسفانه در فوتبال ما اتفاقات عجیب و غریبی می‌افتد که هیچ جای دنیا نمی‌افتد.

چرا اوسمار آرامش دارد؟

وقتی کار را در استقلال شروع کردیم، هیچ مشکلی نبود و با حجت کریمی کار را خوب جلو می‌بردیم. بعد از تغییر و تحولات باشگاه، آن مشکلات پیش آمد و اختلافاتی در تیم وجود داشت که به تیم و باشگاه ضربه زد. بازی قبل یک مثال زدم که اگر حریفان ما در بالای جدول، سال قبل نیاز به چهار بازیکن داشتند، ما به 8 بازیکن نیاز داشتیم. امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و وضعیت برابری وجود نداشت. طبیعی است وقتی مربی عوض می‌کنند و برایش بازیکن می‌گیرند، شرایط به سود او خواهد بود. بارها گفتم و باز هم می‌گویم که نیم فصل برای جذب بازیکن، بالای یک میلیون دلار پول دادند. اتفاقات داوری و مدیریتی هم نداشتند. به همین دلیل مربی‌شان آرام است و با آسودگی صحبت می‌کند. خواهید دید اگر برعکس می‌شد، اتفاقات دیگری می‌افتاد. تا قبل از اینکه ما از صدر پایین بیاییم، اتفاقاتی رخ داد که باورمان نمی‌شد اما اکنون همه چیز در سکوت و آرامش پیش می‌رود. البته از روز اول کار، تلاش و برنامه ما این بود که بتوانیم تا روز آخر، برحسب وظیفه خود برای استقلال و هواداران‌مان زحمت بکشیم، بجنگیم و بهترین بازی را انجام بدهیم. الان هم از این موضوع خوشحال هستیم که تیم، باشگاه، هواداران و همه کادر این کار را انجام دادند. تا روز و ثانیه آخر تلاش می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم فردا با امید به خدا قهرمان شویم. نگاه ما از 2 روز دیگر به سال بعد است. شروع به کارهایی خواهیم کرد که نیاز است انجام بدهیم. تا ثانیه آخر بازی فردا تلاش خواهیم کرد تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

بازی بیرون از زمین را بلدم

آیا استقلال بازی بیرون از زمین را باخته؟ من چیزی را گفتم که بتوانم انجام بدهم و به خودم مربوط است اما اینکه چه قدر هرکس بتواند بابت حواشی و اتفاقات بیرون از زمین از تیم و باشگاهش دفاع کند، دست من و باشگاه استقلال نیست چون بعضی سازمان‌ها نسبت به شرایط بازی، حساسیت، استادیوم و... تصمیم می‌گیرند. درمورد این مسائل نمی‌توان گفت چه کسی برده یا باخته چون من و باشگاه تصمیم‌گیرنده نبودیم. به عنوان سرمربی تیم فقط می‌توانم حواشی فوتبال را کنترل کنم اما سایر مسائل شاید خارج از چارچوب باشگاه باشد.

اختصاصی | نشست خبری نکونام سرمربی استقللال قبل از بازی با پیکان | بخش دوم

پرسپولیس- شمس آذر را ندیدم

من به همه اعتقاد و اعتمادکامل دارم. حتی درباره بازی شمس آذر هم صحبت هایی می شد که اتفاقاتی رخ داده ولی من حتی بازی را نیز نگاه نکردم. اگر هم اتفاقی افتاده باشد، بجز اینکه باعث تأسف و ناراحتی می شود، اتفاق دیگری رخ نمی دهد. درباره بازی فردا هم باید بگویم سالهاست محرم نویدکیا را می شناسم و می دانم چگونه فردی است. بازیکنان این تیم تمام تلاششان را می کنند تا بهترین عملکردشان را نشان بدهند. برای ما مهم بازی خودمان است. باید تمرکز داشته باشیم تا بازی را خوب شروع و خوب هم به پایان برسانیم. باید ببینیم که خدا چه تقدیری برای ما در نظر گرفته است. اینکه  تا دو هفته قبل صدر جدول بودیم درست است. خیلی ها شاید به آن اتفاقات فکر نمی کردند، هواداران نیز پس از این اتفاق قطعا ناراحت بودند. خود ما نیز دو روز شرایط خوبی نداشتیم. علی رغم اینکه اگر جای تیم ها عوض بود و تیم های دیگری بالای سر ما بود و این اتفاقات رخ می داد، شاید شرایط فرق می کرد. ولی اینکه تیمی توانسته است این همه مدت با این همه مشکلات صدر جدول باشد، قطعا هوادار ناراحت می شود و ما این را درک می کنیم. هواداران دوست داشتند تیم در سه هفته پایانی نیز صدر جدول باشد. به هر حال اینها اتفاقاتی است که در کورس فوتبالی رخ می دهد. شما به نیرویی نیاز دارید تا در جابجایی، تعویض ها و تغییر بازیکن به موفقیت برسید. به هر حال ما، کادرفنی، بازیکنان و... زحمتمان را کشیده ایم و تا روز آخر هم زحمت می کشیم و هر چیزی که قسمت باشد رخ می دهد.

قرارداد سه ساله دارم

با باشگاه استقلال قرارداد سه ساله دارم. در مورد مدیریت نیز از روزی که تغییرات صورت گرفته، حداقل چیزی که حس می کنیم این است آرامش داریم و می دانیم باید تمرکز ما روی فوتبال باشد. اینکه سال بعد چه اتفاقی برای استقلال رخ خواهد داد باید بگویم ما جلساتی داشته ایم و حتی با برخی از بازیکنانی که مدنظرمان است نیز صحبت کرده ایم. قطعا بعد از بازی با پیکان تلاش می کنیم قرارداد آنها را نهایی کنیم. برنامه ریزی که شده این است پس از بازی هفته آخر بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم. خودتان می گویید حواشی و صحبت های غیررسمی. رسمی این بود که من به شما گفتم اما غیررسمی می تواند هر چیزی باشد. تمرکز من کاملا روی فوتبال است و هر جا که باشم، فقط روی کارم تمرکز دارم. نمی گذارم حواشی روی کارم تأثیر بگذارد، از این اتفاقات زیاد دیده ایم.

اختصاصی | نشست خبری نکونام سرمربی استقللال قبل از بازی با پیکان | بخش سوم

برچسب ها
کد خبر : 7380
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار