loader
17:13
0
کد خبر : 10701

آنالیز ویژه؛ آشنایی با گزینه اصلی خط میانی یونایتد؛ مانوئل اوگارته کیست؟

اختصاصی/ منچستریونایتد در ادامه روزهای شلوغی نقل و انتقالاتی خود، این بار به سراغ جذب هافبک اروگوئه‌ای پاری‌سن‌ژرمن رفته است.

آنالیز ویژه؛ آشنایی با گزینه اصلی خط میانی یونایتد؛ مانوئل اوگارته کیست؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ منچستریونایتد پس از جذب جاشوا زیرکزی و لنی یورو، تمرکز خود را معطوف به خرید مانوئل اوگارته کرده است.

به گزارش رسانه‌های معتبر پس از توافق شخصی با این هافبک اروگوئه‌ای، مذاکرات منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن نیز در مراحل نهایی قرار داد و اوگارته می‌تواند سومین خرید تابستانی باشگاه منچستریونایتد باشد. خریدی که در این مطلب، با ویژگی‌های او و عملکرد وی در تیم پاری‌سن‌ژرمن آشنا می‌شویم.

دوران حرفه‌ای اوگارته

کسی در فوتبال اروپا این هافبک دفاعی را پیش از انتقال ۴۲ میلیون یورویی به پاریس در تابستان گذشته نمی‌شناخت. او که به عنوان یک مهاجم در فوتبال پایه رشد کرده بود، هشت سال قبل در ۱۵ سالگی برای تیم فنیکس اولین بازی رسمی خود را انجام داد و تبدیل به جوان‌ترین بازیکن فوتبال اروگوئه در قرن ۲۱ شد. اوگارته، در سال ۲۰۲۱ با قراردادی پنج ساله راهی فامالیسائو شد و به لیگ پرتغال رفت و در همین تیم، توانست توجه اسپورتینگ لیسبون را به خود جلب کند. او در فامالیسائو قدرت بالای خود در خط هافبک و توانایی بالای بازی خود در شرایط مختلف را نشان داد و سپس به عنوان یک بازیکن ذخیره، به اسپورتینگ رفت. بازیکنی ذخیره که خیلی زود، با استفاده از فرصت‌های خود به ترکیب تیم اصلی رسید. اوگارته سابقه ۲۲ بازی ملی برای تیم ملی اروگوئه را هم در کارنامه خود دارد.

مقایسه با کاسمیرو 

در صورت حضور اوگارته، یک بازیکن از بین کاسمیرو و اسکات مک‌تامینی منچستریونایتد را ترک خواهد کرد و این هافبک، به احتمال قوی جانشینی برای کاسمیرو در ترکیب اصلی اریک تن هاخ خواهد بود. اوگارته در سال گذشته، ۳۷ بازی برای پاری‌سن‌ژرمن انجام داد و در ۲۷ بازی به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و میانگین ۱۴.۴۴ نبرد در هر بازی را ثبت کرد که تقریباً در نیمی از این نبردها با میانگین ۷.۰۵ برنده بود. او در هر ۹۰ دقیقه بازی لیگ یک فرانسه نیز ۴.۵۶ تکل را به طور میانگین ثبت کرد که به طور میانگین ۲.۶۵ تکل او به موفقیت رسیده است. این در حالیست که کاسمیرو، آمار ۲.۵۵ تکل موفق از ۳.۷۷ تکل به ازای هر ۹۰ دقیقه را در ترکیب یونایتد ثبت کرده بود. کاسمیرو برخلاف اوگارته، در ۲۵ بازی به میدان رفت که در ۲۴ مسابقه فیکس بود. البته که عملکرد او در تکل، نسبت به فصل اول حضورش در یونایتد رشد داشت.

از لحاظ حمل توپ و خلاقیت نیز آمار اوگارته بهتر از کاسمیرو بوده است. کاسمیرو در هر ۹۰ دقیقه به طور میانگین ۸۰ لمس توپ، ۰.۸۲ اقدام به رد شدن از حریف و ۰.۴۱ اقدام موفق را ثبت کرد. این آمار برای اوگارته، ۷۴ لمس توپ، ۱.۸۶ اقدام به رد شدن از حریف و ۰.۹۸ اقدام موفق بوده است. البته که کاسمیرو، تنها بازیکنی نیست که اوگارته با آن مقایسه می‌شود و این هافبک اروگوئه‌ای، با پدیده جوان خط هافبک یونایتد یعنی کوبی ماینو نیز مقایسه خواهد شد.

نقاط قوت و ضعف

یکی از نقاط قوت اصلی اوگارته، قطع توپ و تکل زدن است. بهترین فصل او در اسپورتینگ با ۵۷ قطع توپ همراه بود و او در هر ۹۰ دقیقه به طور میانگین ۴.۶۴ تکل و ۲.۶۴ تکل موفق را ثبت کرد. این آمار در پی‌اس‌جی افت داشت اما این بازیکن باز هم کیفیت خود را در این شاخصه‌ها با ۴۰ قطع توپ، ۴.۵۶ تکل در هر مسابقه و ۲.۶۵ تکل موفق نشان داد. او همچنین آمار ۸ بازپس‌گیری توپ در هر ۹۰ دقیقه را در کارنامه دارد که بهترین آمار در لیگ پرتغال محسوب می‌شد. این موضوع، در کنار توان بالای او در حفظ توپ و کیفیت بالای پاس اول او پس از توپ‌گیری از نقاط قوت اوگارته هستند. همچنین سابقه بازی در خط حمله، او را به یک هافبک کامل در فاز تهاجمی تبدیل می‌کند.

نقطه ضعفی که شاید یونایتد را نگران کند، بازی خشن و بی‌مهابای او در زمین است. او در فصل ۲۰۲۲/۲۳ در اسپورتینگ لیسبون ۶۲ خطا مرتکب شد و ۱۱ کارت زرد گرفت. این آمار البته در لیگ فرانسه به پنج کارت زرد کاهش یافت.

نقش اوگارته در ترکیب یونایتد

او در ترکیب ۱-۲-۴-۳ اسپورتینگ، در کنار هیدماسا موریتا محور دوگانه خط میانی این تیم را تشکیل می‌داد و سپس در پاری‌سن‌ژرمن بیش‌تر در سیستم ۱-۵-۴ به میدان رفت. با توجه به آرایش ۱-۳-۲-۴ محبوب اریک تن هاخ، احتمال می‌رود اوگارته بتواند زوج کوبی ماینو در محور دوگانه خط هافبک یونایتد باشد‌.

برچسب ها
کد خبر : 10701
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار