loader
10:43
0
کد خبر : 1401

آنالیز جذاب‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها

اختصاصی/ بازی تیم‌های عراق و اردن در یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا یک بازی جذاب و پرگل از سوی دو تیم بود که آنالیز فنی آن می‌تواند جالب توجه باشد.

آنالیز جذاب‌ترین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، بازی عراق و اردن یک بازی نسبتا پایاپای بود اما در نهایت این اردنی ها بودند که توانستند از یک یار کمتر بودن حریف نهایت استفاده را برده و بازی را با نتیجه سه، دو به نفع خودشان رقم بزنند.

دوندگی و Heat Map اردن مقابل عراق  نشان می دهد اردنی‌ها تیم واکنش‌گرا بوده و تمرکز بازیکنان و جایگیری آنها در یک سوم دفاعی شان بوده است.

در نقطه مقابل دوندگی (Heat Map) عراق مقابل اردن نشان می دهد که این اتفاق بیشتر در نیمه زمین خودی است و باعث شد که  نتوانند به عمق دفاع اردن نفوذ کنند.

گرایش تهاجمی تیم عراق در این بازی در سمت چپ بوده است.

عراق تیم کنش‌گرا بازی بود و ۶۰٪ مالکیت توپ را در اختیار داشت اما آنچه مشخص است اینکه میزان مالکیت توپ منجر به پیروزی نخواهد شد. بلکه آنچه مهم است  میزان تسلط بر زمین (Field Tilt) است. همانطور که در تصاویر آنالیز این بازی مشخص است در این بخش ، دو تیم تقریبا برابر بوده اند (۴۹ به ۵۱ به سود عراق)

آنچه در این آنالیز قابل توجه است اینکه مالکیت توپ عراقی‌ها موثر نبوده‌،  بلکه مالکیت‌ آنها در عرض بوده و نتوانستند بازی طولی (Vertical Play) مناسبی داشته‌ باشند.\

*میانگین جایگیری (Average Position) بازيکنان اردن دارای انسجام و همگرایی بیشتری است.

*عرض حمله‌ اردن در يک سوم تهاجمی ، به نيم فضاها می‌رسد و این نشان می‌دهد که در هنگام نفوذ به محوطه جريمه حریف ، دارای برتری (Overload) بوده اند.

*منطقه‌ شروع حمله‌ (xT) عراق در نیم فضا راست بوده است و از منطقه‌ کات بک راست نیز سعی در ارسال پاس نهایی داشتند.

*منطقه‌ شروع حمله‌ (xT) اردن هر دو نیم فضا چپ و راست را شامل می‌شود. آنها از هر دو جناح بدنبال ارسال پاس کات بک بوده اند و این تعادل (Balance) هجومی نقطه‌ قوت اردن است.

برچسب ها
کد خبر : 1401
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار