loader
09:36
0
کد خبر : 5898

ارزشمندترین نوجوانان دنیا را بشناسید!

اختصاصی / در این یادداشت به بررسی ارزشمندترین بازیکنان زیر 17 سال فوتبال جهان خواهیم پرداخت.

ارزشمندترین نوجوانان دنیا را بشناسید!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در دنیای امروز، شهرت و ارزش داشتن سن و سال نمی‌شناسد. از تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی گرفته تا بازیگران مشهور، همه از پایین‌ترین سن‌ها پا به دنیای جذاب و پر از چالش شهرت می‌گذارند و در این بین فوتبالیست‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. استفاده از بازیکنان جوان و به ویژه بازیکنان زیر ۱۸ سال، امروز در فوتبال جهان بیش از هر زمانی دیگری عادی شده و در این مطلب، پنج بازیکن زیر ۱۸ سال ارزشمند فوتبال جهان طبق ارزش‌گذاری وبسایت ترنسفرمارکت را بررسی می‌کنیم.

۱- لامین یامال؛ ۱۶ ساله، ۷۵ میلیون یورو

هیچ بازیکن جوانی در تاریخ نتوانسته به اندازه یامال ۱۶ ساله، پله‌های ترقی در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان را به سرعت طی کند. یک سال قبل، ژاوی با اعتماد به یامال که آن زمان ۱۵ سال سن داشت، او را تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا کرد و پس از آن یامال با جواب دادن به اعتماد مهندس بلوگرانا، رکوردهایی چون جوان‌ترین گلزن تاریخ بارسا و لالیگا و جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا را شکست. حضور یامال در ترکیب اصلی بارسلونا آنقدر عادی شده که گاهی بزرگی کار این بازیکن نوجوان در این سطح از فوتبال فراموش می‌شود. یامال که حال از بازیکنان کلیدی آبی‌اناری‌هاست، در سال ۲۰۳۰ به سن ۲۳ سالگی می‌رسد و به همین دلیل، ارزشمندترین بازیکن زیر ۱۷ سال جهان با آینده‌ای درخشان لقب گرفته است.

۲- اندریک؛ ۱۷ ساله، ۵۵ میلیون یورو

حضور احتمالی کیلیان امباپه در برنابئو، تنها اتفاقی نیست که هواداران رئال را مشتاق به آغاز فصل نقل و انتقالات کند. چرا که اندریک با توافق پالمیراس و رئال مادرید در سال ۲۰۲۲، از ابتدای فصل آینده به ترکیب تیم کارلو آنچلوتی اضافه خواهد شد. ستاره‌ای که گاردین از او به عنوان برترین بازیکن متولد سال ۲۰۰۶ یاد می‌کند، با ۱۶۵ گل در ۱۶۹ بازی رده‌های پایه برای پالمیراس تبدیل به جوان‌ترین بازیکن تاریخ این تیم شد و خیلی زود با درخشش در لیگ برزیل، راه خود را برای پیشرفت و حضور در فوتبال اروپا باز کرد. گلزنی در خانه انگلیس و اسپانیا در چهار روز که اندریک را به جوان‌ترین گلزن ورزشگاه تاریخی ومبلی تبدیل کرد، به ارزش‌های این بازیکن جوان افزود و حال هواداران رئال منتظر این هستند تا این بازیکن، رقیب سرسختی برای یامال اسپانیایی در ترکیب بارسا باشد.

۳- پائو کوبارسی؛ ۱۷ ساله، ۲۵ میلیون یورو

درباره دوران حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد اما در یک موضوع می‌توان توافق کرد؛ میدان دادن به جوانان مستعد! شاید ژاوی تمدید حضور خود روی نیمکت بارسلونا را هم مدیون این شجاعت در میدان دادن به بازیکنان نوجوان و به ویژه پائو کوبارسی باشد. او که در نیم‌فصل نخست حتی در ترکیب ثابت تیم ملی زیر ۱۷ سال اسپانیا برای جام جهانی نوجوانان هم نبود، با اعتماد ژاوی پس از اعلام کناره‌گیری خود در پایان فصل به عضو ثابت ساختار دفاعی بارسلونا تبدیل شد و با درخشش خود، جای دیگر عناصر گران‌قیمت تیم در خط دفاعی را گرفت. توانایی‌های کوبارسی به قدری بود که ژاوی بر اساس شیوه بازی او، تغییرات تاکتیکی خود را اعمال کند و به رکورد ۱۳ بازی بدون شکست با حضور وی در ترکیب اصلی برسد. با این آمار، انتظار می‌رود که کوبارسی یکی از ۲۶ بازیکن تیم ملی اسپانیا برای یورو ۲۰۲۶ باشد.

۴- لوییس مایلی؛ ۱۷ ساله، ۲۲ میلیون یورو

با وجود اینکه مصدومیت‌های فراوان ستارگان نیوکاسل مصیبت‌های زیادی برای هواداران این تیم و ادی هاو در این فصل داشت، موجب ظهور یک هافبک آینده‌دار در آکادمی این تیم شد. لوییس مایلی که در آخرین بازی فصل ۲۰۲۲/۲۳ لیگ برتر مقابل چلسی تبدیل به جوان‌ترین بازیکن نیوکاسل در تاریخ لیگ برتر انگلیس شده بود، با عملکرد خوب، بازی پرانرژی و زیرکانه در طول این فصل، خودش را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کرد تا در هفته‌های پرچالش این فصل نیوکاسل، نقش یک پدیده را بازی کند. مایلی توانایی بازی در پست هافبک دفاعی، هافبک نگه‌دارنده و هافبک هجومی را دارد و همین موضوع، ارزش‌های او به عنوان یک هافبک جوان را افزایش می‌دهد. ترافیک بالای ستارگان در خط هافبک سه‌شیرها، باعث شده مایلی هنوز به ترکیب تیم ملی انگلیس فکر نکند اما او پس از درخشش خود، از ارکان ثابت تیم زیر ۲۰ سال انگلیس که به قهرمانی اروپا رسیده محسوب می‌شود.

۵- جونیور کراپی؛ ۱۷ ساله، ۱۵ میلیون یورو

حضور نداشتن این مهاجم فرانسوی باشگاه لوریان در جمع نامزدهای جایزه بازیکن جوان سال لیگ یک فرانسه، علاقه‌مندان به لیگ فوتبال این کشور را شوکه کرد. کراپی که هنوز نتوانسته به یک بازیکن ثابت در ترکیب لوریان تبدیل شود، با ۵ گل و ۳ پاس گل در این فصل لیگ یک فرانسه عملکرد نسبتاً خوبی از خود به جا گذاشته و همین موضوع، باعث شده استعدادیابان باشگاه‌های بزرگ اروپایی او را زیر نظر داشته باشند.

اوج درخشش کراپی اما در تیم زیر ۱۷ سال فرانسه رقم خورد، جایی که او در ۹ مسابقه برای خروس‌های نوجوان ۹ به ثمر رساند تا از بازیکنان آینده‌دار فوتبال فرانسه باشد. وی که جوان‌ترین بازیکن لیگ فرانسه در قرن ۲۱ است که در یک بازی موفق به زدن دو گل می‌شود، در لیست برترین بازیکنان زیر ۱۸ سال فوتبال از نگاه وبسایت گاردین نیز قرار گرفته است.

برچسب ها
کد خبر : 5898
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار