loader
13:40
0
کد خبر : 6839

از رقابت برای جام و کسب سهمیه تا تلاش برای بقا

اختصاصی / تنها ۳ هفته تا پایان این فصل از فوتبال ایران باقی مانده و به زودی تکلیف قهرمان، فاتح جام حذفی، نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین سقوط‌ کنندگان مشخص می‌شود.

از رقابت برای جام و کسب سهمیه تا تلاش برای بقا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ به جز چهار تیم ملوان بندرانزلی، شمس‌آذر قزوین، ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران، سایر تیم‌ها هدفی بزرگ طی دیدارهای پیش رو دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.


جنگ سرخابی‌ها برای قهرمانی لیگ

استقلال و پرسپولیس با ۶۰ و ۵۹ امتیاز صدرنشینان جدول رده‌بندی لیگ برتر هستند. آن‌ها با توجه به فاصله‌ای که با رقبا ایجاد کرده‌اند، صاحب ۲ سهمیه لیگ نخبگان شده‌اند و جنگی هیجان‌انگیز برای کسب عنوان قهرمانی در بیست‌ و سومین دوره لیگ خواهند داشت. شاگردان جواد نکونام باید به ترتیب به مصاف نساجی مازندران، گل‌گهر سیرجان و پیکان تهران بروند و در سوی دیگر تیم تحت هدایت اوسمار ویرا مهیای پیکار برابر استقلال خوزستان، شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان خواهد شد.

سپاهان و تراکتور مدعیان سهمیه 

کنار رفتن تراکتور از جام حذفی باعث شد تا تنها شانس این تیم برای آسیایی شدن، کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۲ باشد. تیم سوم لیگ موفق به حضور در این مسابقات می‌شود. در حال حاضر سپاهان با ۴۸ امتیاز سوم است و تی‌تی‌ها با ۴۷ امتیاز سایه‌ به‌ سایه با طلایی‌پوشان پیش می‌روند. شاگردان حمید مطهری البته این شانس را دارند تا در صورت ماندن در رده چهارم هم صاحب سهمیه مذکور شوند و این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که سپاهان، قهرمان جام حذفی شود. ماجرا وقتی پیچیده خواهد شد که تیم ژوزه مورایس در ادامه ناکامی‌های این فصل، نتواند در جام حذفی هم به توفیقی دست پیدا کند. در این موقعیت، هر یک از این ۲ تیم که رتبه سوم لیگ را به دست آورده باشد (ادامه جام حذفی بعد از پایان لیگ برگزار می‌شود)، راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهد شد. گفتنی است که ملوان هم روی کاغذ برای ایستادن در رتبه‌های سوم و چهارم شانس دارد اما فقط روی کاغذ.


رقابت چهار تیم برای قهرمانی در جام حذفی

سپاهان، تنها تیمی است که هم لیگ و هم جام حذفی برایش با هیجان دنبال می‌شود. اولویت مورایس و شاگردانش اما قهرمانی در جام حذفی است. آن‌ها در صورت فتح این تورنمنت، این فصل را با یک جام به اتمام رسانده‌اند و سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان را از آن خود کرده‌اند. به جز نماینده اصفهان، سه تیم میانه‌جدولی گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک از شانس خوبی برای کسب اولین قهرمانی در جام شگفتی‌ها برخوردار هستند. آن‌ها اگر جایی در بین چهار تیم پایانی نداشتند، ادامه فصل برای‌شان تشریفاتی می‌شد اما حالا ماجرا فرق کرده است و بدون شک آن‌ها نگاهی جدی‌تر به سه هفته پایانی لیگ خواهند داشت تا بتوانند با آمادگی بیش‌تر مهیای ادامه جام حذفی شوند. از بین مس رفسنجان - آلومینیوم اراک و گل‌گهر سیرجان - سپاهان اصفهان، ۲ تیم به دیدار نهایی جام حذفی راه پیدا می‌کنند و تیم فاتح، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان را به چنگ خواهد آورد.


جنگ بقا در قعر جدول 

پیکان تهران، نساجی مازندران، استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان، ۵ تیمی هستند که به چیزی جز بقا فکر نمی‌کنند. خودروسازان تهرانی و بازیکنان قائمشهری در حال حاضر با ۲۵ امتیاز، بخت بیش‌تری برای ماندن در بالاترین سطح فوتبال ایران دارند. در ادامه ۲ تیم اهوازی استقلال و فولاد با ۲۲ امتیاز رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم را مال خود کرده‌اند و صنعت‌نفتِ ۲۰ امتیازی در قامت تیم قعرنشین، مدعی شماره یک سقوط به لیگ آزادگان است. با این وجود هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده و فاصله نزدیک بین تیم‌ها باعث شده تا نتوان ماجرا را تمام‌شده دانست.  در ۳ هفته پایانی لیگ، دوئل‌های مهمی حکم‌فرما خواهد بود که می‌تواند معادلات را بر هم بریزد. حالا باید دید در نهایت، کدام ۲ تیم به لیگ آزادگان تبعید می‌شوند.

برچسب ها
کد خبر : 6839
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار