loader
04:22
0
کد خبر : 2918

سیر تا پیاز محرومیت رونالدو؛ حرکت کریس چرا توهین‌آمیز بود؟

اختصاصی / کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی باشگاه النصر با محرومیتی یک جلسه‌ای از سوی کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان روبرو شده است.

سیر تا پیاز محرومیت رونالدو؛ حرکت کریس چرا توهین‌آمیز بود؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، در جریان دیدار اخیر النصر مقابل الشباب، کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی النصر ژست خاص و عجیبی را رو به هواداران تیم حریف به نمایش گذاشت که این رفتار او توسط اتحادیه فوتبال عربستان مورد بررسی قرار گرفت.

حالا بعد از بررسی این رفتار، کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان، علاوه بر محرومیت یک جلسه‌ای ستاره پرتغالی، جریمه‌ای معادل ۱۰ هزار ریال سعودی( ۲۴۶۲ یورویی) را نیز برای او در نظر گرفته. ضمن اینکه ستاره پرتغالی باید ۲۰ هزار ریال سعودی (حدود ۵هزار یورو) هم به باشگاه الشباب بپردازد تا هزینه‌های مربوط به شکایت را پوشش دهد.

در این بین سوالات زیادی درباره رفتار رونالدو و حواشی مربوط به آن مطرح شده که به بررسی آن می‌پردازیم:

رونالدو چه کرد؟

این بازیکن ۳۹ ساله در پایان بازی تیمش مقابل الشباب در لیگ برتر عربستان که با برد ۲-۳ النصر همراه بود، حرکات زننده‌ای انجام داد. ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که او با اشاراتی، حرکات زننده‌ای را به سمت طرفداران تیم رقیب به نمایش گذاشت.

این واکنش در پی آن روی داد که هواداران الشباب با فریادهای "مسی، مسی"، رقیب دیرینه رونالدو، او را عصبی و کلافه کردند و همین فریادها منجر به واکنش عجیب ستاره پرتغالی شد. گرچه صحنه این واکنش عجیب رونالدو از تلویزیون پخش نشد، اما ولید الفرج، روزنامه‌نگار و مجری معروف عربستانی در آن هنگام اعلام کرد که کمیته انضباطی کشورش، حالا با بزرگ‌ترین آزمون ممکن روبروست. او در این باره گفت: «هر چیزی حدی دارد. مهم نیست که چقدر ستاره بزرگی باشی.»

در آن بازی رونالدو در دقیقه ۲۱ از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرد و تالسیکای برزیلی دو گل بعدی النصر را به ثمر رساند تا النصر با برد در آن دیدار، با هفت امتیاز فاصله نسبت به الهلال، همچنان در رده دوم جدول جایگاهش را حفظ کند.

ژستی که جنجال برانگیز شد

باید این را در نظر داشت که مسائل فرهنگی در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و عربستان هم یکی از کشورهای محافظه‌کار در دنیاست.

کریس رونالدو در آوریل سال ۲۰۲۳ نیز ژست مشابهی را به نمایش گذاشته بود و در آن زمان، نوف بن احمد، یک وکیل عربستانی با اشاره به این حرکت گفته بود: «این حرکت یک جرم و توهین عمومی است و در صورتی که توسط یک فرد خارجی انجام شود، باید او را دستگیر و اخراج کرد.»

آیا رونالدو حرفی در اینباره زده است؟

ستاره سابق باشگاه‌های منچستریونایتد و رئال مادرید، بیانیه‌ای را در این رابطه به کمیته انضباطی ارائه کرده و درباره این ژست توضیح داده است. او در این‌باره نوشته: «من به تمام باشگاه‌ها احترام می‌گذارم و ژستی که به نمایش گذاشتم، نشانگر قدرت و پیروزی بود و قصد بی‌احترامی نداشتم. همه ما در اروپا، به چنین ژستی عادت داریم.»

در این بین خبرنگاران با مدیربرنامه‌های رونالدو تماس گرفتند تا نظر او را جویا شوند که پاسخی دریافت نکردند.

رونالدو در کدام بازی غایب خواهد بود؟

در ابتدا نام رونالدو در لیست بازیکنان تیمش برای مصاف با تیم قعرنشین الحزم که روز پنجشنبه برگزار می‌شود، به چشم می‌خورد ولی حالا نام او از این لیست خط خورده است. با این وجود کریس برای جدال دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا مقابل العین که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، در خدمت النصر خواهد بود.

آیا این اولین بار است؟

ویدیوهای متعددی منتشر شده که رونالدو در طول دوره حضورش در فوتبال عربستان، بارها ژست مشابهی را به نمایش گذاشته. بعد از باخت النصر مقابل الهلال در روز هشت فوریه در فینال Riyadh Season Cup، هواداران الهلال شال تیم‌شان را به سمت رونالدو پرت کردند و او بعد از برداشتن این شال، با بی‌احترامی به آن، در نهایت شال را به سمت هواداران حریف پرت کرد!

در آوریل سال ۲۰۲۳ هم او در جریان باخت ۰-۲ تیمش مقابل الهلال، ژست زننده‌ای را به نمایش گذاشته بود. در آن زمان رونالدو به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و باشگاه النصر در دفاع از ستاره پرتغالی اعلام کرد که کریستیانو قصد بی‌احترامی به هواداران حریف را نداشته.

بعد از این چه خواهد شد؟

رونالدو لحظات سختی را پشت سرمی‌گذارد؛ چون بار اولی هم نیست که به خاطر این ژست‌های زننده مورد انتقاد قرار می‌گیرد. با تمام این اوصاف ولی، او به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن باشگاه النصر که با زدن ۲۲ گل در صدر جدول گلزنان این تیم نیز قرار دارد، بعید است که از سوی باشگاه تنبیه یا جریمه شود.

برچسب ها
کد خبر : 2918
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار