loader
03:17
0
کد خبر : 2903

از هالند - دی‌بروینه تا کین - سون؛ زوج‌هایی با ۴ پاس گل!

اختصاصی / با درخشش ارلینگ هالند و کوین دی‌بروینه، بازی سیتی مقابل لوتون تبدیل به یک بازی تاریخی شد؛ ۵ گل ستاره نروژی به لطف ۴ پاس گل ستاره بلژیکی!

از هالند - دی‌بروینه تا  کین - سون؛ زوج‌هایی با ۴ پاس گل!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، اگر ارلینگ هالند را یکی از بهترین گلزنان فعلی دنیای فوتبال بدانیم، کوین دی‌بروینه هم در زمینه دادن پاس گل یکی از برترین‌هاست. این دو ستاره را حالا باید یکی از زوج‌های طلایی دنیای فوتبال نامید که درک متقابل حیرت‌انگیزی از یکدیگر دارند.

هالند بعد از برد مقابل لوتون، در تمجید از دی بروینه گفته:« بازی کردن در کنار او افتخار بزرگی است. دی‌بروینه واقعا باهوش است و من از بازی کردن کنار بازیکنان باهوش خوشم می‌آید.» در بازی سیتی مقابل لوتون در جام حذفی انگلیس، یک شاهکار به تمام معنا را شاهد بودیم: ۵ گل از مهاجم هلندی با ۴ پاس گل از دی بروینه تا شوی شاگردان گواردیولا مقابل لوتون با نتیجه ۲-۶ به پایان برسد.

گواردیولا هم در پایان این بازی در تمجید از ستاره‌های تیمش گفت:« فکر می‌کنم  ارلینگ به فردی با دید باز، با کیفیت و سخاوتمندی در کنارش نیاز دارد. کوین هم بازیکنی است که در مقابل دروازه خودخواه نیست و اگر بتواند به ارلینگ در گلزنی کمک کند، این کار را خواهد کرد. کوین هم به حرکات ارلینگ نیاز دارد و ما دقیقا می‌دانیم که این دو چقدر تهاجمی هستند.»

دی بروینه فصل گذشته در تمامی تورنمنت‌ها ۳۱ پاس گل داد و در فصل ۳-۲۰۲۲ هم هشت پاس گل به ارلینگ رسانده بود و حالا انتظار می‌رود که در این فصل آماری بهتر از اینها ثبت شود. او در یک بازی ۴ پاس گل به هالند داد که این رکوردی استثنایی است؛ شاید در سال‌های اخیر چنین آماری را تنها در بین یکی دو زوج شاهد بودیم:

زوج طلایی سون- کین

به سختی می‌توان بازیکنانی را یافت که آمار پاس گل و گلزنی‌شان مثل کوین دی بروینه (۱۲ پاس گل در ۱۲ بازی در این فصل) و هالند (۲۷ گل در ۳۰ بازی) باشد ولی زوج سون هیونگ مین و هری کین هم دست کم یک بار ، آمار مشابهی را ثبت کردند.  

در بازی تاتنهام مقابل ساوثهمپتون که با برد ۵-۲ تاتنهام به اتمام رسید، هری کین ۴ پاس گل به ستاره کره‌ای تیمش داد و یک گل هم زد.. این آماری است که بیشترین شباهت را به شاهکار ستاره‌های سیتی در مصاف با لوتون دارد.

البته آمارهای مشابه دیگری هم در گلزنی و پاس گل در یک بازی ثبت شده. مثلا در بازی آرسنال مقابل لسترسیتی، برگ‌کمپ ۴ پاس گل به هم تیمی‌هایش داده بود (دو تا به آنلکا و دو تا به پارلور)، خوسه آنتونیو ریس با ۴ پاس گل (دو تا به تیری آنری، یکی به سندروس و یکی به هلب) یا سسک فابرگاس با ۴ پاس گل به ۴ هم تیمی متفاوت و در نهایت سانتیاگو کاسورلا در سال ۲۰۱۳ و در مصاف تیمش با ویگان.

در بررسی بیشتر در لیگ برتر هم به یک نمایش مشابه توسط یک بازیکن دیگر سیتی برمی‌خوریم: دوکو. این بازیکن جوان و ۲۱ ساله بلژیکی در بازی سیتی مقابل بورنموث، ۴ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد و یک گل زد و بدین ترتیب جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر لقب گرفت که در یک بازی، ۴ پاس گل داده.

رکورد ژاوی و نیمار

در فوتبال اسپانیا، برای یافتن موردی مشابه باید سال‌ها به عقب برگردیم؛ بازی تاریخی ال‌کلاسیکو که با نتیجه ۶-۲ رقم خورد؛ ژاوی ارناندز در ورزشگاه برنابئو،۴ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش رساند. یکی به پویول، یکی به مسی، یکی به تیری آنری و آخری مجددا به مسی.

سال‌ها بعد و در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ و در بازی بارسلونا مقابل سلتیک گلاسکو، نیمار شاهکار مشابهی را رقم زد: با یک گل و ۴ پاس گل. این اولین بار بعد از سال ۲۰۱۲ بود که یک بازیکن در یک دیدار لیگ قهرمانان اروپا ۴ پاس گل می‌داد. در سال ۲۰۱۲ زلاتان ایبراهیموویچ با پیراهن پاری سن ژرمن این شاهکار را رقم زده بود.

هالند همیشه آماده

آنچه جالب توجه است این است که آمار گلزنی هالند به نحوی است که کمتر بازیکنی در طول تاریخ به گرد پایش می‌رسد. یکی از این رکوردها، بیشترین گل به ثمر رسانده در یک بازی است: ۹ گل

او در جام جهانی زیر ۲۰ سال که در سال ۲۰۱۹ در لهستان برگزار شد، توانست ۹ گل به هندوراس بزند و جالب اینجا بود که یکی از هم‌تیمی‌هایش به نام ینس پیتر هاگ، پاس ۴ تا از این گل‌ها را به او رساند. در آن بازی خود پیتر هاگ هم یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند تا آن دیدار با نتیجه ۰-۱۲ به پایان برسد.

برچسب ها
کد خبر : 2903
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار