loader
17:00
0
کد خبر : 10401

از پورحیدری تا رامین رضاییان؛ استقلال بهشت مدافعان راست

اختصاصی/ ستاره سمت راست خط دفاعی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 تا امروز مهم‌ترین نقل و انتقالات این فصل لیگ برتر را به نام خود ثبت کرده است.

از پورحیدری تا رامین رضاییان؛ استقلال بهشت مدافعان راست

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، رامین رضاییان، مدافع راست ملی‌پوش سپاهان در حالی که انتظار می‌رفت در بازگشت به تهران باردیگر پیراهن قرمز پرسپولیس را به تن کند اما او در یک تغییرجهت غیرمنتظره به استقلال پیوست تا لقب یاغی جدید فوتبال ایران را به خودش اختصاص بدهد.

این مدافع راست ۳۴ ساله و ملی پوش با وجود آن‌که در دو مقطع متفاوت پیراهن پرسپولیس را به تن کرد و در هر دوبار به دلیل مشکلاتی که میان او و سرمربی تیم به وجود آمد از این تیم جدا شد اما همواره یک بازیکن محبوب روی سکوهای سرخ بوده و به همین دلیل انتقالش به استقلال تا این حد در اردوگاه رقیب سر و صدا ایجاد کرده است. ضمن اینکه رامین یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در سال‌های اخیر بوده و بی شک آبی‌ها با خرید او کیفیت اسکوادشان را ارتقا داده‌اند.

با این حال رضاییان که در دو فصل  حضورش در سپاهان هم یکی از ستاره های لیگ برتر بود، در این فصل در تیمی بازی خواهد کرد که همواره جایی برای درخشش مدافعان راست بوده و این شاید برای رامین در واپسین سال‌های فوتبالش اتفاقات جالب و متفاوتی را رقم بزند.

جایی برای مدافعان راست

استقلال همیشه در دفاع راست بهترین‌ها را داشته است. نگاهی به تاریخ این باشگاه مخاطب را با اسامی مطرح و موفقی روبرو می‌کند. منصور پورحیدری، سرمربی فقید استقلال که لقب پدر این باشگاه را دارد، یکی از اولین مدافعان راست موفق این تیم و فوتبال ایران بوده است. او در حد فاصل سال‌های 1347 تا 1354 به عنوان بازیکن در استقلال حضور داشت و هرچند در رده ملی حضور چندان پررنگی نداشت اما با آبی‌ها قهرمانی در فوتبال ایران و جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد.

حسن نظری، دیگر مدافع راست سرشناسی است که بعد از پورحیدری در استقلال بازی  کرد و در رده ملی هم یک بازیکن تاثیرگذار بود.

در سال‌های بعد از آن جواد زرینچه سال‌ها در پست دفاع  راست استقلال و تیم ملی یک ستاره بدون جانشین بود. از زرینچه بازی‌های خاطره انگیز زیادی به جا مانده که در رده ملی می‌توان به پاس درخشانش در جام جهانی 1998 و بازی برابر امریکا اشاره کرد که در 32 سالگی به ترکیب تیم ملی بازگشته و پاس گل قرن را به حمید استیلی داد.

محمد نوازی دیگر ستاره آبی‌ها بود که در سمت راست به عنوان مدافع و وینگ‌بک بازی  می‌کرد. او در لیگ برتر 84 بازی برای استقلال انجام داده و 18 پاس گل و 12 گل را هم به نام خودش ثبت کرده است.

خسرو حیدری، نام موفق دیگری در فوتبال ایران و در پست دفاع راست است که بخش مهم دوران موفق حرفه‌ای خودش را در استقلال بازی کرد. او ۲۲۷ بازی در لیگ برتر برای استقلال انجام داد و ۳۸ پاس گل و ۳  گل را هم به نام خودش ثبت کرد.

علی حمودی دیگر مدافع راستی بود که دوران موفقی را در استقلال پشت سرگذاشت و پس از آن وریا غفوری یکی از محبوب‌ترین ستاره‌ها در دهه‌های اخیر در این پست بازی کرد. او مانند اغلب مدافعان راست استقلال توانست بازوبند کاپیتانی تیم را هم به بازو ببندد.

...و حالا رامین

بعد از آنکه در آن روز سرد در اسفند ماه ۱۳۹۵ برانکو ایوانکوویچ در اتاق سرخ رنگش در محل تمرین تیم، مقابل چشم خبرنگاران و عکاسان در برابر سوال‌های متعدد در ارتباط با سرنوشت رامین رضاییان، تکه کاغذی را پاره کرده و دوباره به هم چسباند تا نشان دهد رابطه با ستاره سمت راست تیمش دیگر مانند قبل نخواهد شد، خیلی از هواداران پرسپولیس در انتظار روزی بودند که او باردیگر به این تیم بازگردد اما رضائیان در انتقالی جنجالی به استقلال پیوست. او به تیمی پیوسته که همیشه مدافعان راست خوبی داشته و حالا رامین می‌تواند ادامه دهنده این روند باشد.

برچسب ها
کد خبر : 10401
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار