loader
13:30
0
کد خبر : 14249

استقلال - الغرافه؛ به دنبال شروعی رویایی در استادیوم ترسناک قلعه‌حسن‌خان!

استقلال در اولین بازی خود در لیگ نخبگان قهرمانان آسیا میزبان الغرافه قطر است. مسابقه‌ای که سوای اتفاقات درون زمین، حاشیه‌های فراوانی را خارج از زمین مسابقه و در استادیوم پرماجرای شهر قدس به همراه خواهد داشت.

استقلال - الغرافه؛ به دنبال شروعی رویایی در استادیوم ترسناک قلعه‌حسن‌خان!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ بعد از چند سال آبی‌ها دوباره به آسیا بازگشته‌اند؛ رقابت‌هایی که این بار با فرمتی جدید برگزار می‌شود. استقلال در بازی‌های آسیایی کلاس و تصویر دیگری دارد و این اصل نمی‌تواند برای هیچکس قابل کتمان باشد؛ حتی اگر با استقلال فعلی با فرم نه‌چندان خوب مواجه باشیم می‌دانیم که بحث رقابت‌های آسیایی متفاوت است.

شاگردان جواد نکونام امروز در شرایطی میزبان الغرافه هستند که دو بازی اخیر خود در لیگ‌ برتر را پیروز نشده‌اند. با این‌حال آبی‌ها می‌خواهند با کسب ۳ امتیاز حیاتی خانگی شروع ایده‌آلی در اولین ورژن معتبرترین رقابت‌های آسیایی داشته باشند؛ رقابت‌هایی که از فرمت‌های قبلی آن ۲ عدد در ویترین افتخارات خود دارند. از طرفی الغرافه هم اصلاً حریف دست و پا بسته‌ای نیست و با ستارگانی نظیر خوسلو، رودریگو مورنو و فرجانی ساسی می‌آید که دست پر از زمین خارج شود.

کمبود صندلی برای تماشاگران بزرگترین نگرانی آبی‌ها

استقلال در این بازی از بزرگ‌ترین سلاح خود یعنی حمایت تماشاگران به صورت بسیار محدود و اندک بهره خواهد برد. بحث عجیب و تاثربرانگیز این روزهای فوتبال ایران موضوع انتخاب ورزشگاه برای بازی‌های تیم ملی و نمایندگان ایران در آسیا است و در نهایت ورزشگاه شهدای شهر قدس با ظرفیتی نزدیک به یک‌دهم ورزشگاه آزادی میزبان دیدارهای دو تیم استقلال و پرسپولیس خواهد بود. استقلال در ۲ بازی که در لیگ میزبان بوده، خارج از تهران مجبور به پذیرایی از حریفان خود شده است. آخرین دیدار بین‌المللی‌ای که استقلال در تهران در ورزشگاهی به غیر از آزادی میزبانی کرده به مرحله پلی‌آف اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا بازمی‌گردد که آبی‌ها در ورزشگاه تختی موفق به کسب پیروزی برابر الفیصلی اردن و نفتچی ازبکستان شدند.

سابقه تقابل‌های دو تیم

استقلال و الغرافه یک‌بار در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ با هم‌گروه بودند که استقلال در خانه با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و در زمین حریف به تساوی ۱-۱ دست یافت. جواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ سرمربی فولاد خوزستان بود و با این تیم در مرحله گروهی با الغرافه قطر هم‌گروه شد که حاصل آن یک پیروزی یک بر صفر برای نماینده ایران و یک تساوی بدون گل بود. استقلال در تقابل‌های اخیر با نمایندگان قطر کارنامه درخشانی ندارد. استقلال در ۶ مصاف گذشته برابر قطری‌ها موفق به پیروزی نشده و در این ۶ بازی، ۳ مرتبه شکست خورده و هیچ‌وقت کلین‌شیت نکرده و در این مسابقات به طور متوسط ۲.۵ گل خورده داشته است.

آشنایی با الغرافه حریف قطری استقلال و نتایج این تیم در برابر ایرانی‌ها

شاید ستاره‌های تیم‌های قطری دیگر همتراز با چهره‌های بین المللی تیم‌های عربستانی نباشند اما همچنان باشگاه‌های این کشور نام‌های مطرحی را جذب می‌کنند. برای نمونه در ترکیب این فصل باشگاه الغرافه یاسین براهیمی ، رودریگو مورنو ، جانگ هیون سو و البته خوسلو ستاره فصل گذشته باشگاه رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا حضور دارند که می‌توانند به این تیم در مسابقات آسیایی کمک شایانی کنند. سرمربیگری باشگاه‌ الغرافه هم به عهده پدرو مارتینز مرد ۵۴ ساله پرتغالی است.

الغرافه به عنوان اولین رقیب استقلال در لیگ نخبگان آسیا سابقه بازی برابر ۷ تیم ایرانی یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، ذوب‌آهن، صبا و فولاد را دارد. مرور کلی کارنامه آنها نشان می‌دهد، الغرافه تقریباً دو برابر بردهایش، برابر این رقبا شکست خورده است و در ازای ۵ پیروزی، متحمل ۹ باخت شده است.

باخت‌های الغرافه از مجموع بردها و مساوی‌هایش هم بیشتر است. الغرافه تنها ۳ بار در ۱۷ رویارویی با تیم‌های ایرانی توانسته کلین‌شیت کند و این کار را برابر سپاهان، تراکتور و فولاد انجام داده است. آن‌ها در ۶ بازی هم موفق به باز کردن دروازه رقبای ایرانی نشده‌اند.

بهترین نتایج الغرافه در رقابت با تیم‌های ایرانی برابر تراکتور رقم خورده است و این باشگاه آمار ۱۰۰ درصد برد را مقابل تی‌تی‌ها دارد. ضعیف‌ترین نتیجه هم روبروی صبا و ذوب‌آهن بوده با صد درصد باخت. ۵ برد الغرافه برابر تیم‌های ایرانی، ۲ بار مقابل تراکتور و سپاهان و یک بار در برابر پرسپولیس حاصل شده است. بیشترین شکست این تیم هم برابر پرسپولیس، استقلال و صبا با ۲ باخت بوده است.

علی دایی خطرناک‌ترین بازیکن ایرانی برای الغرافه بوده و توانسته ۴ بار دروازه آن‌ها را باز کند. روی پله بعدی، فرهاد مجیدی و علی کریمی قرار دارند که هرکدام ۲ گل به این تیم زده‌اند. بهترین گلزن الغرافه به تیم‌های کشورمان هم یک ایرانی است به‌نام مهدی طارمی که توانسته ۴ بار گلزنی کند.

برچسب ها
کد خبر : 14249
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار