loader
23:15
1
کد خبر : 13312

استقلال خوزستان ۱ - 0 استقلال تهران؛ بطری‌بازی را اهوازی‌ها بردند

تیم فوتبال استقلال خوزستان یک پیروزی ارزشمند مقابل استقلال تهران کسب کرد.

استقلال خوزستان ۱ - 0 استقلال تهران؛ بطری‌بازی را اهوازی‌ها بردند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم‌های استقلال خوزستان و استقلال تهران از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد کار خود را آغاز کردند. بازی در شرایطی آغاز شد که جو سکوها ملتهب بود و هواداران با پرتاب بطری، سعی داشتند تا در جریان بازی اخلال ایجاد کنند و همین مسئله زمینه‌ساز تاخیر 8 دقیقه‌ای در آغاز مسابقه شد.

دقایق ابتدایی مسابقه، بدون خلق موقعیت خاصی گذشت و جو ملتهب سکوها باعث ایجاد وقفه در جریان بازی هم شد. در دقیقه 15، اشتباه مهلک حسین حسینی در خروج از دروازه، زمینه‌ساز موقعیت گلزنی برای استقلال خوزستان شد که شاگردان بوژوویچ نتوانستند از موقعیت ایجاد شده استفاده کنند.

آبی‌پوشان اهوازی با وجود مالکیت کمتر بر توپ‌ومیدان، موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه استقلال تهران ایجاد می‌کردند و در دقیقه 20، روی ارسال علی هلیچی توپ به کاینا نونس رسید و مهاجم برزیلی استقلال خوزستان با یک چرخش زیبا توپ را روانه دروازه حسین حسینی کرد که شوت نونس به شکلی خطرناک به بیرون رفت. بعد از این فرصت، نوبت به حامد بحیرایی رسید که دروازه استقلال تهران را تهدید کند که این‌بار، حسین حسینی با یک واکنش دیدنی سد راه گلزنی هافبک استقلال خوزستان شد. 

شاگردان جواد نکونام رفته‌رفته در تلاش بودند تا بتوانند روی دروازه استقلال خوزستان موقعیت خلق کنند که روی پاس در عمق زیبای گائل کاکوتا، آرمان رمضانی با احمد گوهری تک‌به‌تک شد اما ضربه رمضانی به کناره دروازه استقلال خوزستان برخورد کرد و جایی در چارچوب دروازه این تیم نداشت. در دقیقه (1+45) هم سامان فلاح از راه دور با شوتی دیدنی دروازه آبی‌پوشان اهوازی را هدف قرار داد که شوت او به شکلی خطرناک و با فاصله کم از بالای دروازه گوهری به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. 

نکونام در آغاز نیمه دوم به سراغ تغییر در خط حمله تیمش رفت و گوستاوو بلانکو جانشین آرمان رمضانی شد تا مهاجم آرژانتینی رسماً اولین بازی خود در لیگ بیست‌وچهارم را برای آبی‌پوشان پایتخت انجام بدهد. دو تیم در دقایق ابتدایی مسابقه در نیمه دوم، ناکام در خلق موقعیت جدی گلزنی بودند و با وجود مالکیت بیشتر آبی‌پوشان پایتخت بر توپ‌ومیدان، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود. بوژوویچ با به میدان فرستادن بازیکنانی نظیر ساویو روبرتو و ابوالفضل کوهی به دنبال تقویت فاز تهاجمی تیمش بود و در طرف مقابل نکونام تصمیم گرفت تا به ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند میدان بدهد.

دیدیه اندونگ در دقیقه 68 با یک پاس در عمق دیدنی یخ بازی در نیمه دوم را شکست و توپ را در موقعیت تک‌به‌تک به روزبه چشمی رساند که هافبک پیش‌تاخته آبی‌ها در زدن ضربه نهایی بی‌دقت بود و بهترین فرصت آبی‌ها در مسابقه امشب را از دست داد و ضربه چشمی از بالای دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت! در ادامه، بازهم آبی‌پوشان پایتخت صاحب موقعیت گلزنی شدند که روی پاس به بیرون محمدحسین اسلامی، توپ به جلال‌الدین ماشاریپوف رسید که شوت ستاره ازبکستانی استقلال را احمد گوهری در دقیقه 75 مهار کرد تا بازی همچنان با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.

میودراگ بوژوویچ در ادامه تغییرات تهاجمی خود در حالی تیوی بیفوما را به میدان فرستاد که ستاره آفریقایی استقلال خوزستان در دقیقه 80 از روی یک ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی شد تا در اولین بازی بیفوما در ترکیب آبی‌پوشان اهوازی، او موفق به گلزنی شده باشد. بعد از گلزنی تیوی بیفوما، شاگردان جواد نکونام به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند اما خط دفاعی استقلال خوزستان عملکرد بی‌نقص داشت. محمدحسین زاهدی‌فرد در حالی 7 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد که در دقیقه (1+90)، پرتاب بطری از سوی هواداران زمینه‌ساز وقفه در جریان بازی شد.

دو تیم بعد از وقفه‌ای حدوداً 6 دقیقه‌ای کار خود را مجدداً از سر گرفتند. آبی‌پوشان با ارسال‌های پرشمار به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند که تلاش‌شان بی‌سرانجام بود. بهترین فرصت در دقیقه (12+90) نصیب علیرضا کوشکی شد که ستاره سرعتی آبی‌ها نتوانست در موقعیت تک‌به‌تک گل بزند و ضربه او را احمد گوهری مهار کرد و به کرنر فرستاد که کرنر ارسالی هم بی‌ثمر بود و در ادامه، تلاش استقلالی‌ها راه به جایی نبرد تا با ثبت نتیجه‌ای غیرمنتظره در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته، استقلال خوزستان با نتیجه یک بر صفر برابر استقلال تهران پیروز شود.

آبی‌پوشان اهوازی با شگفتی‌سازی و کسب پیروزی در مسابقه امشب، توانستند اولین برد خود در فصل جدید و نخستین پیروزی‌شان با هدایت میودراگ بوژوویچ را به‌دست آورند و شمار امتیازات خود در لیگ بیست‌وچهارم را به عدد 4 رساندند و در جدول رده‌بندی به رتبه هشتم جدول صعود کردند. در طرف مقابل هم رکورد شکست‌ناپذیری استقلالی‌ها روی عدد 29 بازی پیاپی متوقف شد و شاگردان جواد نکونام امشب با دست خالی از زمین مسابقه بیرون آمدند تا شمار امتیازات استقلال هم روی عدد 4 بماند و آبی‌پوشان پایتخت به جایگاه پنجم سقوط کردند!

برچسب ها
کد خبر : 13312
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

سیاوش - 20 روز پیش

بازی کثیفی بود به نظرم بهترین گزینه برای نیمکت استقلال نکو نام است
0 0
پربازدیدترین اخبار