loader
21:51
1
کد خبر : 12946

استقلال ۲-۲ ملوان؛ رامین و VAR، دوستان خوب این روزهای نکونام!

مصاف جذاب، پرگل و جنجالی استقلال و ملوان بندرانزلی با تساوی 2-2 به پایان رسید. مسابقه‌ای که در آن استقلال با دو گل رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی از شکست گریخت.

استقلال ۲-۲ ملوان؛ رامین و VAR، دوستان خوب این روزهای نکونام!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ تیم‌های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی در آخرین دوئل هفته دوم رودرروی هم قرار گرفتند؛ آن‌هم در حالی‌که دو تیم در هفته نخست با کسب پیروزی کار خود را به پایان برده بودند و توقف تیم‌هایی مانند تراکتور، سپاهان و خیبر باعث شد تا هیچ‌کدام از تیم‌ها نتوانند در پایان هفته دوم، 6 امتیازی شوند. شاگردان جواد نکونام و مازیار زارع با انگیزه کسب پیروزی در مسابقه امشب و 6 امتیازی‌شدن در جدول رده‌بندی و صدرنشینی قاطعانه در پایان هفته دوم پا به دیدار امشب گذاشتند و امید داشتند که بتوانند با دست پر از زمین مسابقه خارج شوند.

دو تیم در دقایق ابتدایی بازی در حال محک‌زدن یکدیگر بودند که روی اشتباه مهلک رافائل سیلوا و تیزهوشی امید نورافکن و توپ‌ربایی او، ملوانی‌ها صاحب موقعیت شدند و توپ به رضا غندی‌پور رسید و او توانست با فریب آرمین سهرابیان و زدن ضربه‌ای دقیق، گل اول مسابقه را در دقیقه 8 به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی ملوانی‌ها، شاگردان جواد نکونام به دنبال جبران‌مافات بودند و با ارسالی‌های پیاپی درصدد آن بودند تا موقعیت جدی گلزنی روی دروازه ملوان ایجاد کنند.

رامین رضاییان در دقیقه 11 روی یک ضربه والی و با شوتی پرقدرت دروازه ملوان را هدف قرار داد که حبیب فرعباسی با واکنشی زیبا توپ را مهار کرد. در ادامه، آرمان رمضانی روی ارسال رضاییان ضربه سری چکشی زد که در دقیقه 20، ضربه سر رمضانی جایی در چارچوب دروازه ملوان نداشت تا برتری یک‌گله شاگردان مازیار زارع ادامه داشته باشد. مهاجم بلندقامت استقلال در دقیقه 28 توانست روی پاس آرش رضاوند یک ضربه پنالتی به سود تیمش بگیرد که این ضربه از سوی VAR تایید شد.

رامین رضاییان پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد و در دقیقه 32 گل تساوی را وارد دروازه ملوان کرد تا اولین گل این مدافع باتجربه در پیراهن استقلال به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی رضاییان، بازی به تعادل کشیده شد و در دقیقه 38، رضا غندی‌پور فرصت داشت تا مجدداً ملوان را پیش بیندازد که درخشش رافائل سیلوا، سد راه گلزنی مهاجم جوان ملوان شد. ضمن آنکه در دقیقه 45 هم امید نورافکن با شوتی پرقدرت دروازه استقلال را هدف قرار داد که حسین حسینی در 2 مرحله شوت او را مهار کرد تا نیمه نخست با تساوی 1-1 به پایان برسد.

آبی‌پوشان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 47، آرمان رمضانی فرصت خوبی برای ثبت گل برتری آبی‌ها به‌دست آورد که ضربه سر خطرناک او به گل تبدیل نشد. در آن‌سوی میدان، رضا غندی‌پور در آستانه ثبت گل دوم خود و تیمش قرار گرفت که تعلل مهاجم جوان ملوانی‌ها سد راه گلزنی دوباره او شد. مازیار زارع به سراغ تغییرات تهاجمی در تیمش رفت و رضا جعفری را در دقیقه 61 به میدان فرستاد که ستاره باتجربه ملوانی‌ها خیلی زود توانست پاسخ اعتماد زارع را بدهد.

جعفری در دقیقه 63 و روی ریباند شوت محمد عمری توانست گل برتری ملوان را به‌ثمر برساند تا شاگردان زارع از استقلال مجدداً پیش بیفتند. بعد از گلزنی رضا جعفری، حملات پردامنه استقلالی‌ها آغاز شد که ابتدا شوت آرش رضاوند از بالای دروازه ملوان به بیرون رفت و در ادامه، ضربه سر آرمین سهرابیان به شکلی خطرناک از کنار رفت. در ادامه موج حملات استقلالی‌ها، سهرابیان در محوطه جریمه ملوان سرنگون شد که کوپال ناظمی مجدداً نقطه پنالتی را برای استقلال نشان داد.

رضاییان پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست در دقیقه 84، دومین گل خود و تیمش را در مسابقه امشب به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی رامین رضاییان، آبی‌پوشان پایتخت یکپارچه حمله شدند تا بتوانند به گل برتری برسند اما درخشش حبیب فرعباسی در خط دروازه ملوان و البته بی‌دقتی بازیکنان استقلال سبب شد تا شاگردان نکونام نتوانند کامبک خود را تکمیل کنند و جدال جذاب و پراتفاق امشب با تساوی 2-2 به پایان رسید تا آبی‌پوشان 2 امتیاز مهم را از دست بدهند.

استقلالی‌ها با تساوی در اولین مسابقه خانگی خود در فصل جدید، ناکام در سبقت گرفتن از تراکتور بودند و هفته دوم را با کسب 4 امتیاز به پایان بردند. ملوان بندرانزلی هم در شرایطی مشابه حریف آبی‌پوش خود، با تساوی در مسابقه امشب 4 امتیازی شد تا شاگردان مازیار زارع یکی از 4 تیمِ 4 امتیازی در پایان هفته دوم باشند. در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، شاگردان جواد نکونام باید پنج‌شنبه هشتم شهریورماه در اهواز به مصاف استقلال خوزستان بروند و ملوان بندرانزلی هم روز جمعه نهم شهریورماه میزبان چادرملو اردکان خواهد بود.

برچسب ها
کد خبر : 12946
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

حمید عطائی - 26 روز پیش

تاج وار رو آورده تا معظل داوری کم بشه یا معظل جدیدی به فوتبال اضافه کنه؟
0 0
پربازدیدترین اخبار