loader
23:37
0
کد خبر : 14289

استقلال 3-0 الغرافه؛ بازگشت مقتدرانه آبی‌ها به آسیا

آبی‌پوشان ایران در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ نخبگان آسیا موفق شدند با 3 گل مقابل الغرافه به یک برد مقتدرانه برسند.

استقلال 3-0 الغرافه؛ بازگشت مقتدرانه آبی‌ها به آسیا

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ جواد نکونام با توجه به مشکلات ساختار دفاعی استقلال به سراغ تغییر در آرایش تیمش رفت و آبی‌ها امشب با آرایش 2-5-3 به مصاف الغرافه رفتند. تغییرات انجام شده در ترکیب اولیه استقلال نسبت به جدال قبلی این تیم مقابل استقلال خوزستان، حضور زبیر نیک‌نفس و گوستاوو بلانکو به جای گائل کاکوتا و آرمان رمضانی بود. در آن‌سوی میدان هم پدرو مارتینس به سراغ 3 تغییر در ترکیب تیمش در مقایسه با جدال برابر الشمال رفت و یوسف حسین علی، ماتیاس نانی و فابریسیو دیاز جانشین علی سوراگ، سیف‌الدین فادلالا و رودریگو مورنو شدند.

تیم‌های استقلال ایران و الغرافه قطر در حضور بیش از 8 هزار هوادار در ورزشگاه شهدای شهر قدس کار خود را با قضاوت ما نینگ از چین آغاز کردند. آبی‌پوشان بازی را مالکانه آغاز کردند و روی ارسال رامین رضاییان، خیلی زود دروازه الغرافه قطر باز شد و عبدالله یوسف به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا استقلالی‌ها در دقیقه 4 از حریف خود پیش بیفتند. بعد از گلزنی آبی‌پوشان، نمایش تهاجمی آبی‌ها ادامه پیدا کرد و یکی از اتفاقات جنجالی مسابقه، برخورد خشن سانو با رامین رضاییان بود که داور چینی مسابقه اعتقادی به اخراج مدافع الغرافه نداشت و او را با کارت زرد جریمه کرد تا دو تیم با 11 بازیکن کار خود را پیش ببرند.

دو تیم رفته‌رفته بازی را نزدیک‌تر دنبال کردند اما در دقیقه 20، روی ارسال رامین رضاییان، اندیایه اشتباه مهلکی داشت اما او خوش‌شانس بود و خروج ضعیف دروازه‌بان الغرافه با برخورد اتفاقی توپ به بلانکو همراه شد تا خبری از گل در این صحنه نباشد. بعد از این موقعیت، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود و کیفیت بد زمین چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس هم در افت محسوس کیفیت بازی تاثیرگذار بود. در دقیقه 41، فرجانی ساسی با شوتی ناگهانی دروازه استقلال را هدف قرار داد که شوت او با اختلاف کم از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت تا نیمه نخست با اشتباه مهلک مدافع الغرافه با برتری یک‌گله آبی‌پوشان به پایان برسد.

آبی‌پوشان نیمه دوم را هم مالکانه آغاز کردند اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود و شاگردان جواد نکونام تلاش‌شان بر این بود که بتوانند نتیجه بازی را حفظ کنند. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، گوستاوو بلانکو روی اشتباه خط دفاعی الغرافه صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه او در دقیقه 61، کیفیت لازم را نداشت و به گل تبدیل نشد. بعد از این موقعیت، آبی‌ها به نمایش برتر خود ادامه دادند که توانستند به شمار گل‌های خود بیفزایند.

رامین رضاییان روی پاس مهرداد محمدی با حرکتی استثنایی خود را به محوطه جریمه الغرافه رساند که ضربه‌ای زیبا رضاییان با اشتباه دروازه‌بان الغرافه به گل دوم آبی‌ها در دقیقه 79 تبدیل شد. بعد از گلزنی رضاییان، شاگردان جواد نکونام بازهم توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و بعد از درخشش مهرداد محمدی در نقش گل‌ساز، نوبت به دیگر مهره‌های تعویضی نکونام رسید و روی پاس ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند توانست در دقیقه 88 گل سوم را به‌ثمر برساند؛ آن‌هم در حالی‌که جلالی و رضاوند در نیمه دوم وارد ترکیب استقلال شده بودند. در وقت‌های تلف‌شده خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود تا بازی با برتری 3گله استقلال به پایان برسد.

آبی‌پوشان با گذر از روزهای بحرانی خود، امشب توانستند بردی قاطعانه را به‌دست آورند و برابر حریف قطری پیروز شدند تا از شرایط بحرانی فاصله گرفتند. الغرافه‌ای‌ها هم که در فصل جدید لیگ ستارگان قطر موفق به کسب 5 امتیاز در 4 بازی شده بودند، امشب نمایش خوبی در تهران مقابل استقلال نداشتند تا شروع ضعیفی در فصل جدید لیگ نخبگان آسیا شدند.

شاگردان پدرو مارتینس در دیدار بعدی خود در لیگ نخبگان، روز دهم مهرماه میزبان العین امارات هستند و استقلالی‌ها هم باید روز نهم مهرماه در قطر به مصاف السد بروند. گفتنی است که آبی‌ها در دیدار بعدی خود در لیگ برتر ایران، جمعه‌شب  در قائمشهر میهمان نساجی هستند که باید دید با توجه به شکست امشب، آیا موج تغییر و تحول در کادرفنی استقلال دوباره شکل می‌گیرد یا آبی‌ها با هدایت نکونام در قائمشهر به مصاف نساجی می‌روند.

برچسب ها
کد خبر : 14289
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار