loader
17:37
0
کد خبر : 5606

استون‌ویلا ۲ - ۲ چلسی؛ کامبک ناتمام شیرها در ویلا‌ پارک

چلسی با وجود عملکردی قابل قبول، قادر به پیروزی در ویلاپارک نشد

استون‌ویلا ۲ - ۲ چلسی؛ کامبک ناتمام شیرها در ویلا‌ پارک

به کزارش سایت رسمی قوتبال برتر؛ جدال چلسی و استون‌ویلا در چارچوب هفته سی‌وپنجم رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید. چلسی در زمین استون‌ویلا تیم برتر میدان بود اما با ۲ گل در نیمه اول عقب افتاد؛  پیش از آنکه با گل‌های گالاگر و مادوئکه کار را به برابری بکشد. 

گل به خودی مارک کوکوریا خیلی زود استون‌ویلا را به تیم برنده تبدیل کرد و چلسی با وجود سلطه بر جریان حملات در نیمه اول موفق به گلزنی نشد تا مورگان راجرز در دقیقه ۴۲ اختلاف را به ۲ گل برساند. نونی مادوئکه در اواسط نیمه دوم اختلاف را به یک گل رساند. در ادامه شلیک استثنایی کانر گالاگر کار را به تساوی کشاند. اکسل دیساسی خیال می‌کرد در دقیقه ۹۵ گل پیروزی‌بخش چلسی را به ثمر رسانده است اما گل او به دلیل خطا مورد پذیرش قرار نگرفت.

استون‌ویلا با این نتیجه ۶۷ امتیازی شد و در رده چهارم جدول باقی ماند. تاتنهام با ۶۰ امتیاز و ۳ بازی کمتر سرنوشت جنگ سهمیه را در دست دارد اما شاگردان پوستکوگلو در راه صعود به لیگ قهرمانان اروپا مسابقات دشواری مقابل آرسنال، چلسی و منچسترسیتی پیش رو دارند. این تساوی دردی از چلسی هم دوا نکرد و تیم پوچتینو با ۴۸ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به رقبا همچنان در رده نهم و فاصله ۶ امتیازی جایگاه صعود به لیگ اروپا قرار دارد.

استون‌ویلا در رقابت داغ با تاتنهام بر سر آخرین سهمیه لیگ قهرمانان و چلسی برای حفظ امید خود در راه کسب سهمیه لیگ اروپا به پیروزی احتیاج مبرم داشتند. پوچتینو امیدوار بود شاگردانش خاطره تلخ شکست سنگین ۵ بر صفر مقابل آرسنال را فراموش کرده باشند. تیم او این بار با عملکرد بهتری به زمین آمد اما درست مانند مسابقه قبلی خیلی زود گل اول را دریافت کرد. دینیه با یک حرکت پوششی خوب و پاس به عقب زمینه‌ساز گل شد.شلیک نه چندان پرقدرت جان مک‌گین در چارچوب نبود اما توپ با برخورد به پای کوکوریا به درون دروازه کمانه کرد.

چلسی در دقیقه ۴ از استون‌ویلا عقب افتاد و در سراسر نیمه اول برای جبران نتیجه تلاش کرد. ۷۲ درصد مالکیت توپ در اختیار شاگردان پوچتینو بود اما حملات این تیم به نتیجه منجر نمی‌شد. جکسون بعد از فرار در عمق با امیلیانو مارتینس تک‌به‌تک‌ شد و با یک شلیک زیبا توپ را به تور دروازه حریف رساند اما این گل بعد از بازبینی ویدئویی تصاویر در اتاق VAR به دلیل آفساید مردود از بین رفت.

کوکوریا برای جبران گل به خودی در سمت چپ آرام و قرار نداشت و ارسال زیبای او به محوطه ۶ قدم، ضربه سر نیکلاس جکسون را رقم زد؛ ضربه‌ای که به تیر دورتر دروازه برخورد کرد و راهی به گل پیدا نکرد. تنها ۴ دقیقه تا پایان وقت قانونی نیمه اول زمان باقی مانده بود و  استون‌ویلا برخلاف جریان بازی به گل دوم هم دست پیدا کرد. ضد حمله این تیم چندان خطرناک به نظر نمی‌رسید اما مورگان راجرز با یک ضربه هوشمندانه توپ را از بین پاهای مدافع مستقیم خود به پشت سر پتروویچ رساند تا استون‌ویلا برخلاف جریان بازی به گل دوم دست پیدا کند. 

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما موج حملات چلسی با آغاز ۴۵ دقیقه دوم شدت گرفت. امیلیانو مارتینس به دلیل ناراحتی از ناحیه همسترینگ جای خود را به روبین اولسن داد.

شلیک‌های متوالی بازیکنان میهمان راهی به دروازه پیدا نمی‌کرد تا اینکه نونی مادوئکه در دقیقه ۶۳ بالاخره اختلاف را به حداقل رساند. کانر گالاگر با فشار روی مدافع مستقیم خود منجر به لو رفتن توپ شد و شخصاً توپ را به مادوئکه رساند. شلیک پای چپ و زمینی بال راست ۲۲ ساله به دورترین قسمت دروازه اولسن رسید تا حساب کار ۲ بر یک شود.

بازی منفعل و ضعیف شاگردان اونای امری ادامه داشت و تلاش چلسی برای دستیابی به گل تساوی در دقیقه ۸۲ بالاخره به نتیجه رسید. کانر گالاگر در پشت محوطه جریمه توپ را روی پای چپ خود جفت و جور کرد و با یک شلیک محشر گوشه بالای دروازه میزبان را هدف قرار داد. 

گالاگر در این مسابقه به رکورد تحمل ۷۰ خطا از بازیکنان رقیب در طول فصل رسید؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر چلسی در هر فصل دیگر لیگ برتر در حداقل ۲۰ سال اخیر. تلاش‌های چلسی برای دستیابی به گل پیروزی ادامه پیدا کرد. اشتباه مدافعان در دقیقه ۹۳ توپ را در موقعیتی درخشان در اختیار کول پالمر قرار داد. او با عبور از مدافعان با اولسن در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما شلیکش راهی به دروازه پیدا نکرد. چلسی روی کرنر حاصل از این حمله با ارسال بادیاشیل و ضربه سر زیبای اکسل دیساسی به گل پیروزی دست یافت اما دخالت VAR و بازبینی صحنه گل به اعلام خطا توسط بادیاشیل و به باد رفتن برتری دراماتیک شیرها انجامید. با شروع مجدد بازی استون‌ویلا به یک کرنر رسید و  ضربه سر دوران با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت تا مسابقه با همان نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد.

چلسی پنج‌شنبه همین هفته در دیداری معوقه از هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف تاتنهام می‌رود و استون‌ویلا همان شب در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا در ویلاپارک میزبان المپیاکوس یونان است. 

برچسب ها
کد خبر : 5606
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار