loader
10:18
0
کد خبر : 11288

المپیک سن و سال نمی‌شناسد؛ مجموع سن این دو ورزشکار ۱۱۹ سال!

اختصاصی / دو دوست قدیمی به نام‌های نی شیالیان (۶۱ ساله) و زنگ ژیییانگ (۵۸) ساله هر دو در المپیک ۲۰۲۴ حضور دارند.

المپیک سن و سال نمی‌شناسد؛ مجموع سن این دو ورزشکار ۱۱۹ سال!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، دو دوست قدیمی به نام‌های نی شیالیان ۶۱ ساله و زنگ ژیییانگ ۵۸ ساله در شرایطی به‌عنوان قهرمانان پینگ‌پونگ در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یافته‌اند که یکی برای تیم تنیس روی میز لوکزامبورگ بازی می‌کند و دیگری عضو تیم شیلی است.

دهه‌هاست که ورزش تنیس روی میز تحت سلطه چینی‌هاست و از اولین باری که در المپیک ۱۹۸۸ این ورزش به رقابت‌های المپیک راه یافت، تا به امروز از ۳۷ مدال طلای اهدا شده، ۳۲ مدال به چینی‌ها رسیده است. اما حالا دو بازیکن بانوی چینی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند که حسابی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این دو ورزشکار چینی‌الاصل،  نی شیالیان و زنگ ژیییانگ هستند که خانم شیالیان برای تیم ملی لوکزامبورگ بازی می‌کند و خانم زنگ برای شیلی و جالب‌تر اینجاست که مجموع سن این دو نفر روی هم، ۱۱۹ سال است: نی ۶۱ سال سن دارد و زنگ ۵۸ ساله است.

آشنایی آنها به دهه‌ها قبل و به زادگاهشان، چین برمی گردد. آن‌ها در سال‌های دور در چین با هم رقابت می‌کردند و گرچه جزو بهترین بازیکنان تنیس روی میز چین نبودند ولی سرنوشت هریک به نحو دیگری رقم خورد.

مهاجرت از چین به لوکزامبورگ

نی شیالیان در دهه ۸۰ دو بار قهرمان جهان شد و پس از آن به لوکزامبورگ مهاجرت کرد و در آنجا اقامت گزید و بلافاصله بهترین بازیکن پینگ‌پونگ این کشور کوچک لقب گرفت.

لوکزامبورگی‌ها برای المپیک ۱۹۹۶ به او پیشنهاد کردند تا به کاروان این تیم ملحق شود؛ ولی او به دلیل تعلق خاطر به چین این پیشنهاد را رد کرد؛ هرچند که چند سال بعد، نظرش عوض شد و حالا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ششمین حضور او در المپیک است.

هرچند که او بعد از المپیک ۲۰۲۰ قصد داشت تا بازنشسته شود ولی از آنجا که همچنان بهترین ورزشکار این رشته در لوکزامبورگ است، فدراسیون این کشور او را تشویق کرد تا در المپیک پاریس نیز حضور بیابد.

داستان متفاوت زنگ

اما سرنوشت زنگ در دنیای پینگ‌پونگ متفاوت بود؛ او هرگز نتوانست مثل دوستش نی، در چین به موفقیت بزرگی دست پیدا کند و ۳۰ سال پیش با ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد و با مهاجرت به شمال شیلی وارد تجارت مبلمان شد.

با همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، او برای پرکردن اوقات فراغتش، دوباره راکت را به دست گرفت و به قصد ورزش و معاشرت دوباره این ورزش را دنبال کرد. کم کم استعدادهای نهفته او بیدار شد و او دوباره روی غلتک افتاد و خیلی زود دریافت که دوباره به سطح اوجش بازگشته است.

در همان متوجه شد که دوست و رقیب قدیمی‌اش با وجود اینکه سه سال از او بزرگتر است، همچنان در سطح حرفه‌ای پینگ‌پونگ بازی می‌کند و او هم انگیزه لازم را به دست آورد. حالا هر دوی آنها در پاریس هستند. حضور صرف در المپیک برای هردوی آنها یک چالش و موفقیت بزرگ است و هر پیروزی‌شان درس‌های بزرگی به ویژه برای جوانان خواهد داشت.

برچسب ها
کد خبر : 11288
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار