loader
15:28
0
کد خبر : 11418

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ پوپوویچی، از بیماری ستون فقرات تا قهرمانی شنای المپیک

اختصاصی/ ستاره شنای جهان و المپیک مسیر عجیب و سختی را برای رسیدن به عنوان با ارزش قهرمانی و کسب مدال طلا طی کرد.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ پوپوویچی، از بیماری ستون فقرات تا قهرمانی شنای المپیک

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، هنگامی که دیوید پوپویچی برای اولین بار در سن چهارسالگی به استخر فرستاده شد، هدفش قطعا نه قهرمانی در آینده که در مان بود. چرا که او از انحنای ستون فقرات یا چیزی که در اصطلاح پزشکی به آن اسکولیپوز می‌گویند رنج می‌برد. اما ۱۵ سال بعد او به عنوان اولین شناگر رومانیایی در بازی‌های المپیک طلا گرفت.

این یک اتفاق تاریخی است! این جوان ۱۹ ساله روز دوشنبه پس از کسب مدال طلای ۲۰۰ مترآزاد المپیک گفت: این اولین مدال طلا برای کشورم در مسابقات مردان است. و افزود: بسیار خوشحالم. اگر کشور پشت من نمی‌ایستاد نمی‌توانستم به این مهم برسم.

پس از یک مسابقه بسیار هیجان‌انگیز در آن چندبازی برتری شناگران تغییر کرد، این ورزشکار ۱۹ ساله با زمان ۱:۴۴:۷۲ تنها ۰.۰۲ ثانیه از متیو ریچاردز دارنده مدال نفره بریتانیا و ۰.۰۷۶ ثانیه از شناگر آمریکایی در جایگاه اول قرار گرفت.

پوپوویچی پیش از این سه سال پیش در المپیک توکیو شرکت کرده و جایی که رقابت‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر آزاد شرکت کرد اما قبل  از اینکه رقابت‌های جهانی بوداپست در سال ۲۰۲۲ هیچ مدالی کسب نکرده بود.

زمانی که او روز یکشنبه در لادیفنس آره‌نا در پایتخت فرانسه به‌دست آورد، تا حدودی با بهترین عملکرد فردی او فاصله دارد چرا که او در مسابقات قهرمانی اروپا در رم پایتخت ایتالیا رکورد ۱:۴۲:۹۷ را به ثبت رسانده و سومین شناگر سریع سال لقب گرفت. این رکورد بعد از رکورد پل بیدرمن آلمانی در سال ۲۰۰۹ (۱:۴۲:۰۰) و اسطوره امریکایی مایکل فلپس در المپیک پکن ۲۰۰۸ (۱:۴۲:۹۶ ) سومین رکورد برتر است.

.«امروز روز من بود» اما آنچه پوپوویچی روز دوشنبه در استخرهای پاریس به دست آورد مطمینا برای ثبت نام او در رکوردهای المپیک کافی بود هرچند او امیدوار به کسب پیروزی در مسابقات ۱۰۰ متر آزاد هم هست که باید در دور مقدماتی آن شرکت کند.

پوپوویچی که سه سال پیش در این مسابقه در پایتخت ژاپن چهارم شد، اولین قهرمانی المپیک را برای کشور رومانی بعد از آتن 2004 به‌دست آورد. ضمن اینکه او تعداد مجموع طلاهایش را به عدد چهار رساند که از این نظر بهترین شناگر کشورش خواهد بود:« در پایان روز طلا متعلق من بود. من این کار را برای کودک درونم انجام دادم، برای دوستانم، برای تیم و همچنین کشورم...»

پوپوویچی از ۱۴ سالگی و بعد از حضور در سه مسابقه جوانان اروپا راه خود را برای ستاره شدن آغاز کرد. او در ۱۰۰ متر آزاد با رکورد ۴۹:۸۲ قهرمان شد و همچنین در ۵۰ متر آزاد و ۲۰۰ متر آزاد نقره گرفت. در مسابقات قهرمانی رومانی در سال ۲۰۲۰ او با ثبت رکورد ۴۹:۲۶ در ۱۰۰ متر آزاد موفق به شکستن رکورد کائلب درسل قهرمان امریکایی المپیک و جهان (۴۹:۲۸) شد:« هیچ شناگر کاملی وجود ندارد. حتی مایکل فلپس...» این جمله‌ای از حرفهای او است که بعد از قهرمانی جوانان اروپا به سیر صعودی خودش ادامه داد و در ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر آزاد هت تریک کرده و رکورد جهان را شکست. او رکورد جوانان را در ۴ در ۱۰۰ متر امدادی آزاد با ثبت ۴۷:۵۶ بت عبور از آندری میناکوف شکست.

این آخرین حضور او قبل از اولین تجربه المپیکش سه سال پیش در توکیو بود جایی که او به فینال ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر آزاد راه یافت اما چهارم شد و راهی به سکو نیافت. او در فینال ۰.۰۲ ثانیه از دارنده مدال برنز دیرتر به خط پایان رسید:« در سال ۲۰۲۲ بود که در کشورم و دنیای شنا شناخته شدم. سال گذشته خیلی سریع گذشت و من طعم دنیای جدیدی را چشیدم. امسال اما بدون خستگی تمرین کردم.» برای او هیچ شناگر کاملی وجود ندارد، حتی مایکل فلپس.

برچسب ها
کد خبر : 11418
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار