loader
18:57
0
کد خبر : 11438

المپیک 2024 پاریس / دلیل سوت‌های جنجالی فرانسوی‌ها برای آرژانتینی‌ها چیست؟

اختصاصی / سوت زدن و هو کردن ورزشکاران آرژانتینی در مسابقات راگبی و فوتبال در اولین روزهای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اتفاقی بود که به شدت توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

المپیک 2024 پاریس / دلیل سوت‌های جنجالی فرانسوی‌ها برای آرژانتینی‌ها چیست؟

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ در بازی‌های المپیک، ارزش‌های برتر، دوستی و احترام همیشه درجایگاهی فراتر از رقابت‌ها قرار دارد و معمولاً هواداران با درنظر داشتن تلاش ورزشکاران و تیم‌ها برای کسب سهمیه، به همه ورزشکاران به یک اندازه احترام می‌گذارند. اما این اتفاقی است که در فرانسه و در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ شاهدش نیستیم و در جریان برخی از مسابقات تیم آرژانتین، بخشی از هواداران حاضر در ورزشگاه رفتارهای متفاوتی را به نمایش می‌گذارند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، بخشی از تماشاگران فرانسوی مسابقات آرژانتین در رشته‌های راگبی و فوتبال، به شدت برای بازیکنان این تیم سوت‌های انتقادی می‌زدند و آنها را هو می‌کردند. دلیل این رفتارها هم رقابت دو کشور در خارج از دنیای ورزش است که حالا به شکل بی احترامی به ورزشکاران یا سوت و بوق‌های مکرر برای آلبی‌سلسته جلوه می‌کند.

مثلاً چنین اتفاقی را در مسابقه راگبی آرژانتین در ورزشگاه استادو فرانس شاهد بودیم. سوت‌ها و بوق‌های کر کننده هنگام پخش سرود ملی آرژانتین یا هربار که یکی از بازیکنان این تیم صاحب توپ می‌شد، آنقدر جلب توجه کرد که حتی بازیکنان تیم‌های دیگر هم درباره‌اش صحبت می‌کردند. آنتونی امبویا، بازیکن تیم راگبی کنیا، حریف آرژانتین در آن دیدار که متوجه دلیل این سوت‌ها نشده بود در این باره گفت: « شاید دلیل این سوت‌ها این بوده که هواداران می‌خواستند از رقیب ضعیف‌تر حمایت کنند.»

البته آرژانتینی‌ها پاسخ روشنی به این سؤال دارند. آن‌ها معتقدند که هواداران فرانسوی هنوز از شکست تیمشان در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل آرژانتین ناراحت هستند.

مارکوس مونتا، بازیکن تیم راگبی آرژانتین ، پس از آخرین بازی تیمش در مرحله گروهی، در گفتگو با دوربین‌های رسمی بازی‌ها گفت: «نمی‌دانم آنها چرا ناراحتند. نمی‌دانم آیا به خاطر مسی و به خاطر جام جهانی است یا چون از ما خوششان نمی‌آید. نمی‌دانم. شاید از ما ترسیده‌اند.»

و بعد از این اتفاقات، آرژانتین در دور یک چهارم نهایی مسابقات راگبی به فرانسه برخورد. فرانسه با نتیجه ۱۴-۲۶ توانست آرژانتین را شکست دهد و در نهایت موفق شدند تا در مصاف با فیجی در بازی فینال به مدال طلا برسند.

خبرنگار نیویورک تایمز از چند هوادار فرانسوی حاضر در مسابقات راگبی در این باره سؤال کرد؛ برخی از آنها معتقد بودند که دلیل این سوت‌ها افزایش رقابت بین دو تیم در ورزش‌هایی مثل راگبی و فوتبال است و عده‌ای هم شعارهای بازیکنان تیم ملی فوتبال آرژانتین خطاب به فرانسوی‌ها بعد از قهرمانی‌شان در کوپا آمریکا را دلیل این واکنش‌ها می‌دانند.

برچسب ها
کد خبر : 11438
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار