loader
00:59
0
کد خبر : 12211

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ آمریکا ۹۸- فرانسه ۸۷؛ طلایی به مرغوبی شلیک‌های کری!

آمریکا با درخشش استفن کری فرانسه را شکست داد و به قهرمانی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بسکتبال رسید.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ آمریکا ۹۸- فرانسه ۸۷؛ طلایی به مرغوبی شلیک‌های کری!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ برای دومین دوره متوالی، فینال بسکتبال مردان المپیک بین دو تیم فرانسه و آمریکا برگزار شد.

در فینال جذاب و تماشایی رقابت‌های بسکتبال مردان در المپیک، تیم رویایی آمریکا شامل سه اسطوره این رشته یعنی لبران جیمز، استفن کری و کوین دورنت که از ابتدای مسابقات بخت اول قهرمانی بود، موفق شد در نبردی جذاب و تماشایی فرانسه میزبان را با نتیجه ۹۸-۸۷ از پیش رو بردارد و بار دیگر به مدال طلای المپیک برسد.

ویکتور ونبانیاما بازیکن سن‌آنتونیو اسپرز حاضر در تیم فرانسه با ۲۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این رقابت بود اما استفن کری با ۲۴ امتیاز در سمت مقابل، با ضربات دقیق و فوق‌العاده خود مثل همیشه نقشی کلیدی در برتری حساس آمریکا داشت و دوباره پس از رقابت سخت نیمه‌نهایی مقابل صربستان، ناجی کشورش شد تا طلای المپیک را هم به ویترین بزرگ افتخارات خود اضافه کند. لبران جیمز با ۱۴ امتیاز و ۱۰ پاس منجر به گل، بار دیگر در ۳۹ سالگی در بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان درخشید. کوین دورنت هم با چهارمین مدال طلای المپیک، تبدیل به پرافتخارترین بسکتبالیست مرد آمریکایی در این رقابت‌ها شد.

از زمان حضور بازیکنان حرفه‌ای در المپیک، آمریکا تنها در المپیک ۲۰۰۴ آتن مدال طلا را واگذار کرده و حالا با هدایت استیو کر، سرمربی اسطوره‌ای دهه گذشته NBA به هجدهمین مدال طلای خود در رقابت‌های بسکتبال مردان المپیک رسیده است. 

برچسب ها
کد خبر : 12211
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار