loader
23:58
0
کد خبر : 12092

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ به لطف مدال‌های رنگارنگ؛ ایران در بین ۲۰ کشور برتر جهان

ایران به رتبه بیستم جدول مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کرد.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ به لطف مدال‌های رنگارنگ؛ ایران در بین ۲۰ کشور برتر جهان

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ ایران با سه مدال ارزشمند در روز سیزدهم المپیک جهشی بزرگ در جدول مدال‌ها داشت.

در روز سیزدهم رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نمایندگان پرامید ایران در آوردگاه المپیک به میدان رفتند و موفق شدند با کسب سه مدال ارزشمند، ایران را در جدول مدالی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ با صعودی قابل‌توجهی مواجه کنند. در کشتی فرنگی، سعید اسماعیلی ۲۱ ساله با کسب یک مدال طلای ارزشمند و شیرین، دومین طلای کاروان ایران و تیم کشتی فرنگی را پس از طلای روز گذشته محمدهادی ساروی به ارمغان آورد تا ایران، همچنان طلایه‌دار وزن -۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی باشد.

در دیگر فینال کشتی فرنگی، علیرضا مهمدی مقابل رقیب قدرتمند بلغارستانی شکست خورد و به نشان ارزشمند نقره رسید، نشانی که به کار فوق‌العاده تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۲ طلا، ۱ نقره و ۱ برنز پایان داد. پس از این شکست، ناهید کیانی با کسب مدال نقره رقابت‌های تکواندو، تبدیل به موفق‌ترین ورزشکار زن ایرانی در تاریخ المپیک شد و یک مدال نقره ارزشمند را به مدال‌های ایران اضافه کرد.

با این عملکرد، کاروان ایران در پایان روز سیزدهم با ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، در رده بیستم قرار گرفت و صعود قابل‌توجهی در جدول مدال‌ها داشت. در صورت کسب مدال طلا توسط کیانی و مهمدی، ایران شانس صعود به رده چهاردهم را هم داشت. ضمن اینکه با توجه به فینالیست شدن حسن یزدانی، هفتمین مدال کاروان ایران نیز تضمین شده و این کاروان، به طور قطع به تعداد مدال‌های کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌رسد. ۴ نماینده دیگر کشتی آزاد، ۲ نماینده تکواندوی مردان و ۲ نماینده در وزنه‌برداری، دیگر امیدهای ایران برای کسب مدال هستند.

برچسب ها
کد خبر : 12092
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار