loader
20:42
0
کد خبر : 12073

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ در تاریخ جاودانه شو کاپیتان؛ یَل جویبار باز هم در فینال

حسن یزدانی با سومین حضور در رقابت‌های المپیک برای بار سوم به فینال این رقابت‌ها صعود کرد تا رکوردی تاریخی در کشتی ایران ثبت کند.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ در تاریخ جاودانه شو کاپیتان؛ یَل جویبار باز هم در فینال

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ فوق‌ ستاره ورزش ایران لحظاتی پیش با بردی یک طرفه مقابل حریف تنومند و قدرتمند سن مارینو به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم صعود کرد تا جا در پای غلامرضا تختی بگذارد؛ اسطوره بزرگ ورزش کشتی ایران که تنها کشتی‌گیر سه مداله ایران در تاریخ المیپک‌ها محسوب می‌شود.

یزدانی که امروز با دوبنده مشکی مقابل حریف خود قرار گرفته بود، در ابتدا با یورش مایلز امینه لی‌لی‌کنان از زمین بیرون رفت تا یک امتیاز به او بدهد اما همانطور که انتظار می‌رفت، بلافاصله کشتی را در دست گرفت و با حملات مکرر و با زور بازو و با بیرون انداختن حریف خود از تشک و همچنین خاک کردن‌های مکرر این مسابقه را به سود خود به پایان رساند تا اولین مدال کشتی آزاد ایران در المپیک قطعی شود.

شگفتی بزرگ با حذف بروکس

در اولین کشتی مسابقات نیمه نهایی المپیک در وزن ۸۶ کیلوگرم، در شرایطی که همه در انتظار پیروزی آرون بروکس قرمزپوش مقابل حریف بلغاری بودند، این رمضانوف بود که با کنده کشی در دو ثانیه مانده به پایان مسابقه، به طرز معجزه آسایی، نتیجه مبارزه را ۴ به 3 به سود خودش تغییر داد و به فینال مسابقات صعود کرد.

این یک شکست بزرگ برای کشتی آمریکا بود که آرون بروکس را به جای دیوید تیلور، مدافع عنوان قهرمانی این وزن، روانه مسابقات کرده بود. بروکس در کشتی امروز، با نتیجه سه بر صفر از حریف خود پیش افتاد اما در یک دقیقه پایانی یک بار خاک شد و در شرایطی که حریف بلغارستانی با دوبنده آرم ایرانی‌اش شدت حملات خود را بالا برده بود، از ترس دریافت اخطار، ناگهان برای گرفتن مچ پای رمضانوف و یورش برد و در شرایطی که تلاش می‌کرد او را به خاک خود بنشاند، اسیر کنده کشی غیر مترقبه حریف خود شد و نتیجه را به او واگذار کرد.

برچسب ها
کد خبر : 12073
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار