loader
16:03
0
کد خبر : 12232

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ ۱۲ مدال ایرانی و ثبت بهترین رکورد پس از لندن!

ایران با ۱۲ مدال در المپیک ۲۰۲۴ به کار خود پایان داد.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس/ ۱۲ مدال ایرانی و ثبت بهترین رکورد پس از لندن!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ کار کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز به پایان رسید.

ایران با وجود اینکه تنها در دو رشته تکواندو و کشتی موفق به کسب مدال شد، در نهایت با ۱۲ مدال به کار خود پایان داد و عملکرد بهتری را نسبت به دو دوره گذشته در توکیو و ریو با ۳ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۳ مدال برنز به ثبت رساند. شاهکار تیم‌های تکواندو و کشتی، باعث شد ایران در پاریس، بهترین عملکرد خود را پس از المپیک تاریخی سال ۲۰۱۲ در لندن ثبت کند.

تکواندو ایران برای اولین بار تاریخ‌سازی کرد و در تمام وزن‌ها موفق به کسب مدال شد تا دستاوردی تاریخی داشته باشد و در 4 وزن 4 مدال رنگارنگ را به ارمغان بیاورد.

از طرفی دیگر کشتی فرنگی و آزاد با 11 ورزشکار 8 مدال کسب کرد و آنها هم عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند، هرچند که شانس کسب مدال‌طلای بیشتری را در مسابقات داشتد اما بدشانسی و گاهی بی دقتی این دستاورد بزرگ را کامل نکرد.

به جز ۶ مدال نقره که می‌توانست حداقل نیمی از آن‌ها تبدیل به مدال طلا شود، در دیگر رشته‌ها نیز شانس کسب مدال داشتیم که با بدشانسی مدال در این رشته‌ها به دست نیامد. شکست میلی‌متری رضا علیپور در سنگ‌نوردی و باخت نزدیک در رقابت جنجالی نیمه‌نهایی شمشیربازی تیمی اسلحه سابر مقابل مجارستان، مانع کسب مدال در این رشته‌ها برای اولین بار شد اما عملکرد فوق‌العاده ایران در این دو رشته، می‌تواند در رقابت‌های بعدی برای ایران به مدال تبدیل شود.

در نهایت ۴۱ ورزشکار کاروان ایران به ۱۲ مدال رسیدند و باید گفت به جز رشته‌های اصلی و مدال‌آور، در دیگر رشته‌ها کار اصولی و بیش‌تری برای اضافه شدن به جمع مدعیان نیاز است و امیدواریم در المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس، ایران در رشته‌های دیگری مدال کسب کند. لیست مدال‌آوران ورزش ایران در المپیک به شرح زیر است:

هادی ساروی ( کشتی فرنگی-طلا)

سعید اسماعیلی ( کشتی فرنگی-طلا)

آرین سلیمی ( تکواندو-طلا)

ناهید کیانی ( تکواندو-نقره)

مهران برخورداری (تکواندو-نقره)

علیرضا مهمدی ( کشتی فرنگی-نقره)

رحمان عموزاد ( کشتی آزاد-نقره)

حسن یزدانی ( کشتی آزاد-نقره)

امیرحسین زارع ( کشتی آزاد-نقره)

مبینا نعمت‌زاده(تکواندو-برنز)

امین میرزازاده (کشتی فرنگی-برنز)

امیرعلی آذرپیرا (کشتی آزاد-برنز)

برچسب ها
کد خبر : 12232
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار