loader
11:55
0
کد خبر : 11317

المپیک 2024 پاریس/ شام آخر دو افسانه به ضیافت المپیک پاریس!

اختصاصی/ رافائل نادال و نواک جوکوویچ امروز در یک رویارویی غیرمنتظره در دور دوم مسابقات تنیس المپیک به مصاف هم خواهند رفت. نبردی اسطوره‌ای که شاید دیگر هرگز تکرار نشود.

المپیک 2024 پاریس/ شام آخر دو افسانه به ضیافت المپیک پاریس!

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ حماسه نادال و جوکوویچ به اپیزود شماره شصت و احتمالا آخرین قسمت خود رسیده است. حالا همه منتظرند تا یک پایان‌بندی عالی و تمام‌عیار را برای این تقابل جذاب و دیدنی تاریخی شاهد باشند. تقابلی افسانه‌ای که ۱۸ سال پیش از همین زمین‌های رسی رولان گاروس آغاز شد و احتمال همین جا هم به پایان خواهد رسید. 

جدالی که حسن ختامی بر عصر بزرگان نیز خواهد بود؛ عصر افسانه‌‌ای بزرگان

وقتی می‌گوییم افسانه اغراق نمی‌کنیم همه چیز این دوران پر از عناصر فرازمینی و نمادین است، حتی اعداد و ارقامش. پرتکرارترین تقابل‌‌ها در تاریخ تنیس حرفه‌ای مردان این‌ها هستند: جوکوویچ - نادال : ۶۰ / جوکوویچ - فدرر: ۵۰ / نادال - فدرر: ۴۰. حتی رند بودنشان هم عجیب است! 

درست است نادال ۳۸ ساله و جوکوویچ ۳۷ ساله دیگر در اوج نیستند و نباید انتظار یکی از آن نبردهای نفس‌گیر دوران جوانی‌‌شان را داشت، اما این دیدار هم مثل هر دیداری نیست و دو بازیکن با انگیزه‌‌ای مضاعف وارد میدان خواهند شد.

بعد از اتفاقاتی که در دو سال اخیر برای نادال افتاد، تردیدی وجود ندارد که شانس پیروزی جوکوویچ در مسابقه امروز بیشتر است اما به هر حال اینجا رولان گاروس است و قلمروی پادشاه خاک؛ جایی که او بیشترین افتخار را در آن به دست آورده و ۱۴ بار جام قهرمانی‌ آن را بالای سر برده است. جالب آنکه نادال و جوکوویچ در رولان گاروس بیشتر از هر زمین دیگر بازی کرده‌اند که نادال هشت بار پیروز شده و جوکوویچ هم تنها بازیکنی است که توانسته پادشاه خاک را دو مرتبه در قلمرویش شکست دهد. آخرین تقابل این دو نیز دو سال پیش در همینجا بود که با برتری نادال همراه بود. 

اما نبرد امروز فراتر از جنبه‌های شخصی دارای اهمیت ملی برای هر دو بازیکن است. صحبت از دو اسطوره‌ای است که به عرق ملی و جنگیدن برای پرچم کشورشان شهره هستند. میدان المپیک است و هر دو طلا را نشانه رفته‌‌اند. نادال البته دو بار قبلا در المپیک پکن و ریو بر سکوی قهرمانی ایستاده اما جوکوویچ به شدت به دنبال کسب طلای المپیک است؛ چیزی که در کلکسیون پرافتخارش فقط آن را کم دارد. 

آیا نوله امروز می‌تواند انتقام نیمه‌نهایی المپیک ۲۰۰۸ پکن را از رقیب دیرینه خود بگیرد یا جادوی فیلیپ شاتریه باز هم به کمک ماتادور خواهد آمد؟ 

مسابقه نادال و جوکوویچ حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران برگزار خواهد شد.

برچسب ها
کد خبر : 11317
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار