loader
14:09
0
کد خبر : 14339

الوحدات اردن - سپاهان؛ آغاز راه طلایی پوشان در یک جام جدید

سپاهان امروز کار خود در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الوحدات اردن آغاز می‌کند.

الوحدات اردن - سپاهان؛ آغاز راه طلایی پوشان در یک جام جدید

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر؛ اولین نماینده ایران در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا امشب مقابل الوحدات اردن به میدان می‌رود.

تیم سپاهان که در پلی‌آف صعود به لیگ نخبگان آسیا مقابل شباب الاهلی امارات شکست خورده بود، حالا مسیر خود را در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا ادامه می‌دهد. مسابقات جدیدی که می‌توان گفت در جایگاهی مشابه با لیگ اروپا در تورنمنت‌های یوفا قرار دارد و دو نماینده ایران یعنی سپاهان و تراکتور، از شانس بالایی برای درخشش و قهرمانی در این مسابقات برخوردار هستند.

سپاهان با شرایط آرمانی و خوب پس از چهار برد متوالی و صدرنشینی، پا به این دیدار حساس در اردن می‌گذارد. تقابلی که برای اولین بار در تاریخ رقم می‌خورد و باید دید تیم ژوزه مورایس، به چه شکلی با بهترین تیم فوتبال اردن رقابت می‌کند. احتمال حضور انزونزی و کامارا برای اولین بار در ترکیب اصلی سپاهان، یکی از نکاتیست که می‌تواند جذابیت‌های این بازی را بیش‌تر کند‌.

الوحدات سال گذشته در رتبه سوم جدول لیگ حرفه‌ای اردن که با شرکت دوازده تیم برگزار می‌شود، قرار گرفت و به قهرمانی در جام حذفی فوتبال این کشور هم دست پیدا کرد. این تیم با هفده قهرمانی در لیگ حرفه‌ای اردن، یکی از پرافتخارترین باشگاه‌‌های این کشور محسوب می‌شود، آن‌ها همچنین دوازده بار هم جام حذفی فوتبال اردن را فتح کرده‌اند.

اکثریت بازیکنان این باشگاه را ستاره‌های ملی پوش اردنی مانند «فراس شلبایه»، «عبدالله الفاخوری»، «صالح راتب» و «احمد الجعیدی» تشکیل می‌دهند، چهره‌هایی که موفق شدند همراه با تیم ملی اردن به مقام نایب قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ هم دست پیدا کنند. علاوه بر این بازیکنان داخلی، الوحدات چهار بازیکن از قاره آفریقا را هم در اختیار دارد؛ «ایچاکا دیارا» مدافع ۲۹ ساله‌ی اهل مالی، «مروان أفلاح» هافبک ۳۱ ساله اهل مراکش، «اوسیون گیی» وینگر‌ ۲۹ ساله سنگالی و «آلن آکونو» مهاجم ۲۸ ساله متعلق به کشور کامرون، ۴ بازیکن خارجی این تیم را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه شلبایه، دفاع کناری الوحدات و تیم ملی اردن، سرشناس‌ترین و گرانقیمت‌ترین بازیکن این باشگاه محسوب می‌شود. ارزش تیمی الوحدات هم ۲.۳۰ میلیون یورو است، در حالی که ارزش فهرست نفرات سپاهان به ۱۲.۳۵ میلیون یورو می‌رسد.

این باشگاه اردنی سابقه رویارویی با فولاد خوزستان را هم دارد و در دو بازی در سال ۱۴۰۰ مقابل نماینده ایران به آمار ۱ پیروزی و ۱ شکست رسید.

با توجه به آمار و ارقام و شرایط تیم ناشناخته اردنی، به‌نظر می‌رسد سپاهان با تمامی ستاره‌هایش کار چندان سختی مقابل الوحدات نداشته باشد اما با این حال شاگردان ژوزه مورایس نباید این حریف را دست کم بگیرند، تیمی که تلاش می‌کند به عنوان نماینده ایران با کسب هر ۳ امتیاز از اردن خارج شود.‌

برچسب ها
کد خبر : 14339
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار