loader
19:00
0
کد خبر : 7977

انتقاد شدید در روز صعود ناپلئونی؛ چینی ها علیه برانکوایوانکوویچ

اختصاصی/ هنوز ساعتی از شکست چین در مقدماتی جام جهانی نگذشته که انتقادهای شدید از عملکرد برانکوایوانکوویچ سرمربی کروات این تیم آغاز شده است.

انتقاد شدید در روز صعود ناپلئونی؛ چینی ها علیه برانکوایوانکوویچ

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، تیم ملی فوتبال چین با هدایت برانکوایوانکوویچ در آخرین بازی مرحله گروهی برابر کره‌جنوبی با یک گل مغلوب شد اما با وجود برد تایلند برابر سنگاپور این تیم چین بود که به سختی به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کرد. اما این صعود هم باعث نشد تا از حجم و شدت انتقادات نسبت به مرد کروات کم شود.

پروفسور زیرتیغ نقد

«وقت آن است که ایوانکوویچ از تیم ملی اخراج شود» چنین تیترهایی تنها دقایقی بعد از شکست چین برابر کره‌جنوبی در رسانه‌های مختلفی به چشم می‌خورد و برخی نیز صحبت از جانشین برانکو کرده اند. با وجود اینکه پروفسور چین را به مرحله بعدی رساند اما نتایج او به هیچ‌وجه برای چینی‌ها راضی کننده نبوده است: دیدارهای انتخابی جام جهانی در مرحله گروهی به پایان رسید اما چیزهای زیادی باقی مانده که باید به آنها فکر کنیم. یکی از آن ها تغییر سرمربی است. در شش بازی مقدماتی جام جهانی، برانکو ایوانکوویچ تغییراتی را در تیم ملی ایجاد کرد اما نتایج به روشنی نشان می‌دهد که استانداردهای این مربی در سطح تیم ملی چین نیست.» اگرچه قرارداد چین با برانکو تا پایان جام ملت‌های آسیای بعدی یک قرارداد نسبتا طولانی دارد اما نمایش چین در مرحله دوم گروهی به شکلی بوده که تصور صعود تیم به جام جهانی برای هواداران و کارشناسان چینی را سخت کرده است:« می‌توانیم اجازه دهیم که او وسایل خود را جمع کرده و با یک مبلغ نسبتا پایین اینجا را ترک کند.» این بخشی از گزارش یک سایت چینی است که برانکو را شایسته ادامه کار نمی داند.

نتایج پروفسور

برانکو ایوانکوویچ با چین در مرحله دوم مقدماتی فقط دو برد برابر سنگاپور و تایلند به دست آورد که در نهایت هم برد در بازی رودررو برابر تایلند بود که با وجود تساوی امتیازها و تفاضل گل اژدهای سرخ را به مرحله بعدی فرستاد. رسانه‌های چینی حتی سبک بازی این مربی را قدیمی می‌دانند:« تیم ترکیبی آشفته در زمین است و مربی از روش‌هایی استفاده می‌کند که مدتهاست از جریان اصلی فوتبال جهان کنار گذاشته شده‌اند. بخصوص نحوه چیدمان ۲-۴-۴ الماس که نشان می دهد سطح و تفکر این مربی کاملا عقب‌تر از سطح اول فوتبال دنیا است.»

گزینه‌های جانشینی

درصورت برکناری برانکو چه کسی هدایت چین را به عهده خواهد گرفت. دژان جورجویچ مربی صرب تیم زیر۱۹ سال چین یکی از گزینه‌هایی است که به واسطه شناختش از فوتبال این کشور نامش مطرح است.او در رقابت‌های زیر۱۹ سال توانست کاری که برانکو نتوانست انجام دهد را در یک تورنمنت جوانان انجام داده وکره جنوبی را ۲،صفر شکست داد. موضوعی که کارشناسان چینی را علاقمند به این مربی کرده است سبک بازی این تیم است که حتی برابر تیم پرافتخار و مدعی کره که کاملا روی زمین و تهاجمی بازی کرد.

از طرفی براساس برخی گزارش‌های انتقادی برانکو از زمان به‌عهده گرفتن هدایت تیم چین امتیازات زیادی را از دست داده است. او با تیمی مثل سنگاپور به تساوی ۲،دو رسید و در بازی برگشت برابر همین تیم، در نیمه دوم بود که ایوانکوویچ مجبور به اصلاح ترکیب شده و پیش از زدن سه گل متوالی از بازی به سبک تک هافبکی خود دست کشید و بازی را هم نهایتا ۴، یک برد.

«با اینحال در بازی بعدی برابر تایلند او به استفاده از روش ۲-۴-۴ دایمون و یک هافبک میانی اصرار کرد و البته بازی به مساوی یک، یک رسید. اما در بازی برابر کره جنوبی، برانکو با اکراه از ترکیبی با دو هافبک میانی بازی کرد و هنگامی که چین یک، صفر عقب افتاد او یک مدافع کناری را با یک مدافع کناری دیگر تعویض کرد و جالب است که وی شیهائو که بشدت هواداران چینی خواهانش بودند را به بازی نفرستاد.» این گزارش کاملا انتقادی در ادامه بازهم روش‌های مربیگری برانکو را به چالش کشیده و می‌نویسد:«او به توانایی های بازیکنان و آنچه در فوتبال چین وجود دارد بی تفاوت است و فقط به فلسفه فوتبال خودش پایبند است. همانطور که  قبلا گفته بود: موضوع بازی با یک هافبک میانی نیست، موضوع نحوه چرخش بازیکنان در زمین است. و بازیکنان چینی ثابت کردند که قادر به اجرای این روش نیستند.

محبوب سرخ‌ها

در روزهایی که اوسمار ویرا به پرسپولیس هنوز پاسخی نداده مطرح شدن نام برانکو همیشه برای هواداران این باشگاه جذاب است. نتایج چین و فشاری که روی ایوانکوویچ وجود دارد ممکن است عاقبت او را برای سومین بار راهی فوتبال ایران کند. موضوعی که در جام ملت‌های آسیا تا آستانه رخ دادن پیش رفت اما برانکو پیشنهاد چین را به پرسپولیس ترجیح داد و حالا شاید بعد از نتایج نه چندان خوب در چین و در حالی که پرسپولیس به دنبال گزینه سرمربیگری است شاید دوباره نام برانکو ایوانکوویچ مطرح شود. گزینه ای که به نظر فعلا جذاب ترین نام برای هواداران سرخ باشد.

 

برچسب ها
کد خبر : 7977
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار