loader
23:18
2
کد خبر : 6970

اوسمار بعد از کامبک بزرگ: حالا سرنوشت قهرمانی دست خودمان است

بازگشت رویایی پرسپولیس در برابر استقلال خوزستان این تیم را در حساس‌ترین مقطع فصل به صدرجدول رساند.

اوسمار بعد از کامبک بزرگ: حالا سرنوشت قهرمانی دست خودمان است

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، پرسپولیس با سه گل خورده در نیمه اول و در حالی که بخشی از هوادارانش از ناراحتی ورزشگاه را ترک کردند در نیمه دوم به بازی برگشت و با چهار گل استقلال خوزستان قعرنشین را مغلوب کرد. اوسمار ویرا سرمربی برزیلی با تعویض‌های بین نیمه و همینطور تغییر برنامه فنی در نیمه دوم نقش موثری در این کامبک فوق العاده ایفا کرد. او بعد از مسابقه در حالی که از صدرنشینی شاد بود گفت: این بازی در تاریخ لیگ‌برتر ثبت خواهد شد. شاید چنین اتفاقی(که یک تیم بازی ۳، صفر باخته را ۴، سه ببرد) هر ۱۰ یا ۲۰ سال یکبار اتفاق بیفتد.

خیلی اذیت شدیم

در نیمه اول خیلی اذیت شدیم. روش بازی استقلال خوزستان را می شناختم و می دانستم که توپ‌های بلند می‌اندازند. آنها بیشتر توپ‌های هوایی را زدند یا هرگاه ما این توپ‌ها را می‌زدیم آنها توپ دوم را می‌گرفتند. به همین دلیل نیمه اول خیلی برای ما سخت سپری شد.

خیلی سخت بود وقتی در دقایق ابتدایی نیمه اول با لیز خوردن بازیکن پرسپولیس، بازیکن حریف با دروازه‌بان ما تک به تک شد. خوردن 3 گل خیلی بد بود اما وقتی به رختکن رفتیم، همه بازیکنان و اعضای کادرفنی یکدل شدند و تصمیم گرفتند به بازی بازگردند. در نشست خبری‌های قبلی هم گفتم هیچ وقت قول برد نمی‌دهم اما همیشه قول می‌دهم یک پرسپولیس جنگنده، رو به جلو و شجاع را ببینید.

بازی دراماتیک

الان قهرمانی در اختیار خودمان است. باید همه بازی‌هایمان را باید ببریم. در هفته‌های قبل هم این موضوع را گفتم که باید منتظر بمانیم که حریف‌مان اشتباه کند. الان همه چیز دست خودمان است و سعی می‌کنیم بازی‌های بعد را ببریم و قهرمان شویم.

فشار هواداران روی استقلال خوزستان

در نیمه اول هواداران بطری انداختند و در نیمه دوم از کارشان پشیمان شدند. در رختکن به بازیکنان گفتم که یک بازی شاید با تاکتیک و تصمیمات مربی در نیاید. وقتی شما قلب‌تان را در بازی می‌گذارید و هواداران هم کمک می‌کنند  خیلی به تیم کمک خواهند کرد. در ایران خیلی سخت است چرا که وقتی تیمی 2-3 گل جلو می‌افتد بسته بازی می‌کند و نمی‌توان به آنها گل زد ولی با کمک هواداران توانستیم بازی را برگردانیم.

ضرب المثل آرژانتینی

من در چند کنفرانس خبری ضرب‌المثل گفتم، امروز هم یک ضرب‌المثل آرژانتینی می‌گویم که «جایی را که با پا نمی‌توانید بروید، قلبت تو را به آنجا می‌رساند.» در نیمه دوم سعی کردیم که بیشتر روبه جلو بازی کنیم. خدابنده‌لو و امیری خیلی خوب با توپ حرکت کردند و تاکتیک‌مان را تغییر دادیم و توانستیم به پیروزی برسیم.

شعار علیه بازیکنان

به هواداران حق می‌دهم که ناراحت باشند، ما هم در زمین ناراحت بودیم. ناراحتی آنها بیشتر شاید به خاطر این است که بیرون از زمین هستند و کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. در رختکن هم بازیکنان را به لحاظ روحی بالا آوردیم و به لحاظ تاکتیکی هم تغییراتی داشتیم و باید هجومی‌تر بازی می‌کردیم و خداراشکر توانستیم روبه‌جلو بازی کنیم و بازی را برگردانیم و به پیروزی برسیم.

مصدومیت بیرانوند

وقتی یک تیم 2-3 گل می‌خورد این حرف‌ها مطرح می‌شود. در بازی با هوادار دیدید بیرانوند بازی را برای ما درآورد و بهترین بازیکن بازی بود. الان نمی‌توانم بگویم که صددرصد مثل قبل است ولی آماده بازی کردن است و به تیم کمک می‌کند.

 برنامه های آینده

فوتبال روی خوب خودش را به همه نشان می‌دهد اما برای بهتر شدن در لیگ برتر، باید به کشورهای اطراف خودمان هم نگاه کنیم. برخی از این تیم‌ها می‌توانند با 10 بازیکن خارجی قرارداد ببندند و 28-27 بازیکن بزرگسال دارند درحالیکه در ایران باید تیم‌ها برای فصل آینده 19 بازیکن بزرگسال داشته باشند و این کار را خیلی سخت می‌کند. پس فدراسیون برای پیشرفته‌تر کردن فوتبال باید روی برخی مسائل تجدیدنظر کند.

 

برچسب ها
کد خبر : 6970
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران
کاربر میهمان

رضازارعی - 3 ماه پیش

باسلام وخسته نباشی اول از همه بازیکنان پرسپولیس ممنونم که شهامت حمله داشتند وبردند وهمچنین از فوتبال برتر و آقای احمدی مجری محترم
0 0
کاربر میهمان

رضازارعی - 3 ماه پیش

باسلام وخسته نباشی اول از همه بازیکنان پرسپولیس ممنونم که شهامت حمله داشتند وبردند وهمچنین از فوتبال برتر و آقای احمدی مجری محترم
0 0
پربازدیدترین اخبار