loader
07:56
0
کد خبر : 3197

اولین دروازه‌بان ایرانی با پیراهن شماره ۱۰۰ در اروپا؛ هدیه جالب ماریتیمو به امیر

دروازه بان ایرانی حاضر در ماریتیمو اولین دروازه بان ایرانی است که در تیمی خارجی ۱۰۰ بازی انجام داده است.

اولین دروازه‌بان ایرانی با پیراهن شماره ۱۰۰ در اروپا؛ هدیه جالب ماریتیمو به امیر

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، روز گذشته و در بازی تیم‌های ماریتیمو و بلننسس از رقابت‌های هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول پرتغال یا همان «لیگ پرتغال۲» یک اتفاق جالب برای یک بازیکن ایرانی رخ داد. امیرعابدزاده دروازه‌بان ایرانی که در این فصل بار دیگر با لباس ماریتیمو در رقابت‌های لیگ پرتغال حضور دارد، روز گذشته پیراهن متفاوتی را در ابتدای بازی از دست مدیران این باشگاه دریافت کرد؛ پیراهنی که روی آن عدد ۱۰۰ نوشته بود و نشان می داد این دروازه‌بان ایرانی صدمین بازی خود را با پیراهن ماریتیمو برگزار می‌کند.

این اتفاق امیرعابدزاده را تبدیل به تنها دروازه‌بان ایرانی می‌کند که موفق شده ۱۰۰ بار با پیراهن یک تیم باشگاهی خارجی بازی کند. با این وصف امیر وارد باشگاه صدتایی‌های ماریتیمو شد.

در میان دروازه‌بان‌های با ملیت ایرانی که در لیگ‌های اروپایی بازی کرده‌اند؛ دانیال داوری دروازه‌بان ایرانی - آلمانی با سابقه بازی در تیم ملی ایران، بعد از امیر بیشترین بازی را برای یک تیم باشگاهی انجام داده است. او در حدفاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در ترکیب تیم آینتراخت برانشوایگ ۹۲ بازی با پیراهن این تیم انجام داده با اینحال عابدزاده اکنون از نظر تعداد بازی برای یک تیم باشگاهی خارجی، در میان دروازه‌بان‌های ایرانی رکورددار است.

دروازه‌بان ۳۰ ساله ایرانی سابقه حضور در دو جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و همچنین حضور در جام ملت‌های ۲۰۱۹ را همراه تیم ملی دارد. او تا به حال ۱۱ بازی ملی برای تیم ملی انجام داده؛ هرچند نامش از سوی امیرقلعه نویی در میان مدعوین جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر قرار نگرفت.

امیر در نقل و انتقالات تابستانی امسال بعد از دو سال حضور در پونفرادینا و فوتبال اسپانیا به ماریتیمو بازگشت. تیمی که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در آن عضویت داشت و بازی‌های درخشانی را همراه این تیم انجام داد. او در این فصل و از هفته دوازدهم به ترکیب اصلی این تیم اضافه شد و در این مدت در ۱۳ بازی لیگ پرتغال۲ و ۳ بازی در تاکادو پرتغال انجام داد. او در ۱۳ بازی لیگ امسال ۱۱ گل خورده اما در ۵ بازی برای تیمش کلین شیت کرده و دروازه را بسته نگه داشته است. ماریتیمو در این بازی ها که امیر در ترکیب این تیم بازی کرده   ۶ برد، ۵ مساوی و دو شکست را تجربه کرده و اکنون با ۴۲ امتیاز از ۲۴ بازی در رده چهارم جدول رده بندی حضور دارد. ماریتیمو برای رسیدن به لیگ برتر پرتغال ۱۰ بازی فرصت دارد تا بتواند فاصله امتیازاتش با تیم های بالای جدول را جبران کند و در این راه حضور امیر و کلین شیت هایش می تواند نقش موثری در این مسیر جاه طلبانه داشته باشد.

امیرعابدزاده که دیروز پیراهن شماره ۱۰۰ را از دست مدیران ماریتیمو گرفت اکنون یکی از باتجربه های این تیم  است و قطعا فابیرو فریرا سرمربی این تیم روی این دروازه بان ایرانی حساب ویژه ای باز کرده است.

برچسب ها
کد خبر : 3197
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار