loader
13:19
0
کد خبر : 10560

تازه‌ترین رنکینگ فیفا؛ ایران در رتبه بیستم باقی ماند

در جدیدترین رنکینگ فیفا، تیم ملی فوتبال ایران در جایگاه بیستم جهان باقی ماند.

تازه‌ترین رنکینگ فیفا؛ ایران در رتبه بیستم باقی ماند

به گزارش سایت رسمی فوتبال برتر، با پایان رقابت‌های یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا، فدراسیون جهانی فوتبال هم جدیدترین رنکینگ خود از رتبه‌بندی تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد که تیم ملی ایران در رتبه بیستم جهان باقی ماند؛ ضمن اینکه ملی پوشان همچنان جایگاه دوم آسیا را نیز در اختیار دارند.

در این فیفا دی، تیم ملی ایران هیچ مسابقه‌ای برگزار نکرد و در شرایطی که رتبه بیستم دنیا توسط دانمارک تهدید می‌شد اما در نهایت وایکینگ‌ها با چهار امتیاز کمتر نیست به ایران، در رتبه بیست و یکم قرار گرفتند. در میان تیم‌های آسیایی، پس از درخشش سوئیس در رقابت‌های یورو، آنها چهار پله صعود کردند که این جهش منجر به سقوط یک پله‌ای ژاپن به رده هجدهم دنیا شد؛ هرچند سامورایی‌ها همچنان بهترین تیم آسیا باقی ماندند. تیم‌های ملی کره جنوبی و استرالیا هم هرکدام یک پله در رنکینگ جهانی سقوط کردند تا ایران تنها تیم در میان چهار کشور برتر قاره باشد که در رنکینگ جدید دچار تنزل نشده است.

در رتبه‌بندی کلی، اسپانیا پس از قهرمانی در رقابت‌های یورو، صعود چشمگیری داشت. آنها با کسب 105 امتیاز مثبت به رتبه سوم دنیا صعود کردند. آرژانتین هم پس از قهرمانی در کوپا، 1901 امتیازی شد و ضمن افزایش فاصله‌اش با فرانسه رده دومی، همچنان برترین تیم دنیا باقی ماند.

انگلیس هم به رتبه چهارم دنیا رسید و برزیل با یک پله سقوط، در رده پنجم قرار گرفت. از سپتامبر 2016 تا کنون، این پنجمین بار است که سلسائو در رتبه پنجم قرار می‌گیرد که بدترین جایگاه این تیم در ۷ سال اخیر است.

برچسب ها
کد خبر : 10560
ارسال نظر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط فوتبال برتر در وب منتشر خواهد شد
نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است!

پربازدیدترین اخبار